הבחירה הקלאסית עבור כל מי שחי ונושם עיצוב. צילום: עמית גירון

חוץ, פנים ומטבח: מותג העיצוב טולמנ'ס דוט מרחיב את פעילותו

לפני חמש שנים בסך הכל נולדה טולמנ'ס דוט, האחות פורצת הדרך של "טולמנ'ס", והיא כאן על מנת להישאר ולהטביע את חותמה

עם חנות אונליין מזמינה ומעכשיו גם שישה סניפים מעוצבים בחללי ענק, עשרות מותגים בינלאומיים של מעצבים מובילים מהעולם ומחירים נגישים, רשת טולמנ'ס דוט היא הדבר הבא. הבחירה הקלאסית עבור כל מי שחי ונושם עיצוב. לרגל השקת אולם התצוגה החדש של החברה במתחם Gigis בראשון לציון, קפצנו לפגוש את המייסדות, לירון שוורץ גילת ושירלי שוורץ קאופמן, על מנת לבחון מקרוב את המגמות המתפתחות בתחום ואת הקולקציות החדשות שנבחרות בקפידה תחת המסר SMART & FRESH. אולם התצוגה המתפרס על פני 2000 מ"ר הושק באירוע מתוקשר ומרגש שנתן לנו את ההזדמנות להגיע, לצלול למותגים החדשים שהחברה מייבאת ולדבר מעט על תחום העיצוב בארץ. "הרשת נוסדה מתוך חלום להנגיש עיצוב", מספרות האחיות שוורץ. "רצינו לפתוח רשת עיצוב פרימיום במחירים נגישים ובאמת מאז שנוסדה, טולמנ'ס דוט זוכה להצלחה בזכות הבשורה שהביאה לשוק".

המסר: SMART & FRESH צילום: עמית גירון

דור הצרכנים הצעיר גדל והופך לכוח קנייה משמעותי. איך אתן מכוונות את הקולקציות, את המותגים והחנויות שימשכו אליהם את הקונים, שנמצאים רוב הזמן אונליין?

"בהתחלה זיהינו נישה, בה לא היה מענה לצרכני עיצוב המחפשים איכות במחירים נגישים, ובהתאם בנינו רשת המשלבת מותגים, עיצוב, מגוון, ונגישות ופונה ספציפית אל "הצרכן החדש", הדיגיטלי. הסלוגן של דוט מדבר על 'כל מה שצריך לחיים יפים', וזו אכן לא רק סיסמה. אפשר למצוא בחברה, הן בסניפים והן באתר האונליין מגוון רחב של מותגי עיצוב בינ"ל לבית, תחת קורת גג אחת. טולמנ'ס דוט ייחודית בתמהיל המוצרים, כתוצאה מקניינות ייחודית המשלבת מותגים סקנדינביים, איטלקיים ואחרים ומנגישה ריהוט עכשווי, נגיש יותר ברמת המחיר אבל עדיין איכותי ומוקפד. יש קונה שיבחר לרהט, לאבזר ולהלביש בית שלם ואחר יכול לשלב פריט אייקוני שיעשה את ההבדל, באופן קצת דומה לעולם האופנה. אנחנו שמות את הדגש לייבא מגוון חברות ומותגים שחרטו על דגלם עיצוב נגיש או כאלו צעירים יחסית, הבונים את דרכם בעולם העיצוב ומבוססים על ערכי "הזמן הזה". ה- DNA של הרשת הוא SMART & FRESH וזה גם הקו המוביל בקניינות ובעיצוב חווית הקנייה והמותג".

 

"אנחנו שמות את הדגש לייבא מגוון חברות ומותגים שחרטו על דגלם עיצוב נגיש או כאלו צעירים יחסית" צילום: עמית גירון

מה מיוחד בעיצוב אולם התצוגה החדש וכיצד העיצוב משפיע על חווית הלקוח?

"אולם התצוגה החדש מרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל. בכניסה לאולם נמצא חלל הקונספט המהווה סביבת השראה המדמה LOFT רחב ידיים, בו אפשר לחוות את תפיסת העיצוב של דוט בקנה מידה בייתי. חווית הקנייה מורכבת כולה מקונספט של "חדרים" המהווים סוג של "הצעות הגשה" מגוונות, החל מסביבות אירוח, חדרי שינה, חדרי ילדים, חדר משפחה, מרפסת, משרד ביתי ועוד. הפעם הלכנו עוד צעד קדימה בלעזור ללקוחות לדמיין איך זה מרגיש בבית, וגם כלי הבית והאירוח מוצגים במטבח המהווה חלק מאזור חנות כלי הבית. חלוקת החלל לאזורים מובחנים מיטיבה להמחיש אפשרויות עיצוב ושילובים שונים של סגנונות, צבעים וחומרים. המנעד העשיר מציע מענה מגוון לצרכים המשתנים שעולים מסביבות מגורים עכשוויות הידועות לשלב גם עבודה, פנאי ואירוח. הצלחנו לייצר עולם שכולו דוט, ממברשת שיניים ועד ספות מעוצבות. אנו משקיעות המון בבחירת הפריטים ובסידור שלהם, במטרה לייצר סביבות חיים המציעות שילובים מעוררי השראה".

 

כחלק מאולם התצוגה החדש, טולמנ'ס דוט משיקה גם שני מותגי מטבחים חדשים. "הביקוש למטבחי  טולמנ'ס (Dada) גדל מאוד בשנים האחרונות ועל כן החלטנו להרחיב את פעילות הפרימיום לפתרונות נגישים יותר וזאת מבלי להתפשר על האיכות והעיצוב. מותגי המטבחים האיטלקיים FANTIN, ו- ELMAR מביאים גישה צעירה, רעננה וחדשנית שמאימה בדיוק ללקוחות דוט", אומרת לירון שוורץ גילת, סמנכ"ל עיצוב ומכירות בטולמנ'ס.

הבחירה הקלאסית עבור כל מי שחי ונושם עיצוב. צילום: עמית גירון
מרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל. צילום: עמית גירון

אולם תצוגה חדש מעניק הזדמנות לסקירה של המגמות החדשות בתחום, איזה קו אתן מזהות אצל המותגים המרכזיים שאתן מייבאות?

"המגמות הבולטות שנראה בעיצוב הבית בתקופה הקרובה הן בין היתר, בניית נרטיב חדש סביב קיימות ואיכות הסביבה שמתמזגות עם DNA עיצובי בדגש על ייצור מעגלי, מחזור, חומרים אקולוגיים ופחת נמוך. בנוסף קו התפר שבין אמנות לעיצוב נחצה, כאשר יותר ויותר חברות מציגות שפה ייחודית של עיצובים נועזים ומלאי דמיון הנשענים על סגנון ה'דיזיין ארט'. יש חזרה בולטת לקלאסיקות, מוצרים בין עבר להווה, בין ישן לחדש וניכר כי העיצובים החדשים חוגגים את הקלאסיקות הדניות אך עם טוויסט של חדשנות טכנולוגית. עוד מגמה ששמנו לב אליה היא מגמת הניגודיות. 2023 עוסקת בחיבור כל הניגודיים לכדי משהו שלם, חיבור בין צבעי אדמה לצבעים בוהקים, חיבור בין אפריקה למורשת הדנית, צורות גרפיות וקווים מינימליים ישרים שחוברו ליצירתיות ארטיזינאלית של עבודת יד. לבסוף, בין אם בהשפעת הרשתות החברתיות או בין אם הרצון לייצר סביבות חיים מושלמות, ניכר כי יותר ויותר מותגי ריהוט מציגים תוספות לייף-סטייל מרשימות שמשדרגות את איכות החיים. חברות מחזקות את ההצעה שלהם גם לתחומים המשרדיים והפרוייקטאלים להקיף את כל תחומי החיים".

 

הכתבה בשיתוף טולמנ'ס דוט

סביבת השראה המדמה LOFT רחב ידיים. צילום: עמית גירון

אולי יעניין אותך גם...