אפריל 18-23 (Salone del Mobile Milan)

חוזר ובגדול: כל מה שמחכה לנו בשבוע העיצוב האיטלקי

באפריל הקרוב, אירוע העיצוב המרכזי, הסלונה דה מובילה, כובש בחזרה את מקומו המסורתי על לוח השנה

שבוע העיצוב האיטלקי יחל בתאריכים 18-23 לאפריל, במרכזו אירוע העיצוב המוביל הסלונה דה מובילה, אשר שב סוף סוף לתאריכו המקורי למהדורה ה-61. היריד חוזר במלוא הדרו עם כ-1962 מציגים, יותר מ-550 כישרונות צעירים ו-27 בתי ספר לעיצוב משתתפים, תערוכת ריהוט בינלאומית, תערוכת התאורה Workplace 3.0, S.Project, Euroluce ומתחם הצעירים ה-SaloneSatellite.

 

השנים האחרונות הובילו את מארגני האירוע לחשב מסלול מחדש, לשנות את התפיסה לגבי עתיד הירידים ולשינוים בפורמט השנה. "מאפייניו של סלונה דה מובילה, הם היכולת שלו להתפתח ולהגיב לאתגרים הדחופים ביותר של תקופת החיים העכשווית", מסבירה מריה פורו, נשיאת סלונה דה מובילה מילאנו. "עשינו זאת ב-2021, כשהמצאנו את Supersalone, האירוע העולמי הראשון אחרי השנים הקשות באמת של המגיפה, ועם מהדורת יוני האחרון כאשר חזרנו לפורמט המסורתי והתמודדנו עם נושא הקיימות, אותו המשכנו עבור מהדורת 2023. הרעיון של לחזור לאפריל למקום המסורתי שלנו בלוח השנה אחרי שלוש שנים, כאילו כלום קרה, היה בלתי מתקבל על הדעת. עבדנו על מתן צורה להצעות ולחזונות שצצו במהלך השנים האחרונות, בהתבסס על כמה שאלות פשוטות: מהו התפקיד החדש של הסלונה? איך ואיפה להתחיל לעצב מחדש את האבולוציה שלו?".

 

במהדורה הקרובה, היריד יתקיים במפלס אחד יחיד לשיפור הנגישות וחוויית המבקר. כיאה לארגון בינלאומי בממדיו ובהמשך לשנה שעברה, נושא הקיימות עדיין נמצא בכותרות וייושם על ידי שימוש בחומרים ממוחזרים, שימוש חוזר באלמנטים לבניה במרחב המשותף, הפצת הנחיות ברות קיימא למציגי האירוע ובחירת שותפים עם גישה ואסטרטגיה סביב דאגה כנה לבני האדם והפלנטה. נושא נוסף שממשיך להתחזק השנה הוא תחום הדיגיטל ושילובו בעולם הפיזי, עם פורמט לתצוגה מקדימה של המוצרים מהחברות המציגות, סדרת מאמרי עומק מאת עיתונאים בינלאומיים מובילים, פודקאסטים, דיווחים יומיים ושירותים נוספים ביניהם מציאות רבודה. 

רשמו ביומנים! (Salone del Mobile Milan)
שבוע העיצוב האיטלקי ויריד הסלונה דה מובילה חוזרים (Salone del Mobile Milan)
המהדורה ה-61 יוצאת לדרך (Salone del Mobile Milan)

אנחנו ממשיכים ל- SaloneSatellite, מתחם המעצבים הצעירים, שם השנה הפוקוס יהיה על בתי הספר והאקדמיות לעיצוב, עם השתתפות של כ-27 מוסדות שונים תחת התמה 'בניית ה(בלתי)אפשרי. מתחם Euroluce, עיר האורות החדשה, יהיה כמעין קופסה אפלה בה האור יזרח מהדוכנים של החברות המציגות. בחללי הביאנלה לתאורה ישולב מרכיב תרבותי עם תוכן העוסק בין אמנות לאדריכלות לצד תערוכות, סדנאות ומצבים מותאמי מקום. המרכזי שבהם עוצב על ידי אנדריאה טרימרצ'י וסימון פארסין, הידועים כסטודיו Formafantasma, רחבה שתעורר חוויות אור חדשות ותהווה בית להרצאות של מובילי סצנת התאורה העכשווית. צמד המעצבים יהיה אחראי גם למתחםספרים ייחודי עם פריטי אמנות שיעוצב כמו ספריה המזמינה להתייעצויות.

 

כמדי שנה, מערכת לג'יט תסקר את האירוע עם המעצבים המובילים והתערוכות הכי מסקרנות. אז תרשמו ביומנים, 18-23 באפריל אנחנו שם. כדאי לעקוב.

מערכת לג'יט מתכוננת למילאנו (Salone del Mobile Milan)
חוזר ובגדול (Salone del Mobile Milan)
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...