מנפלאות פסטיבל העיצוב בלונדון (יחצ)

חודש לפסטיבל: עוד אירועים נחשפים ולונדון מתחממת

רוצים לדעת מהו הרובע הלוהט החדש? מהי התערוכה הכי מעניינת? איזה מיצב יהיה הכי חדשני? ומי הדובר המפורסם שילהיב את הקהל? אספנו עוד אירועים שידליקו אתכם על אחד מאירועי העיצוב החמים של ספטמבר

יותר מדי פלסטיק

במסגרת הפרויקטים הפזורים בעיר, בכניסה למוזיאון 'ויקטוריה ואלברט', יציג סאם ג'ייקוב (Sam Jacob) מיצב שמטרתו לעורר את המודעות למערכת הגלובלית הקשורה בגלגולו של הפלסטיק. למיצב Sea Things  נבחר שם בעל כפל משמעות שמשמעו גם 'לראות את הדברים' וגם 'ים של דברים'. ג'ייקוב, יתלה קוביה שעליה מראות דו כיווניות לתוכן תוקרן גרפיקה שכמו תקבל עומק אינסופי המדמה את גודלו של האויקנוס כמו גם את עומק בעיית הפלסטיק. מטרת המיצב היא, לבחון את תפקידם של עיצוב וטכנולוגיה בהפחתת פלסטיק באוקיינוסים, לאור העובדה שאם המצב ימשיך כמו שהוא היום – בשנת 2050 הים יכיל יותר פלסטיק מבעלי חיים. כך, אמור המיצב לעורר את רגשותיהם של המבקרים ולהעמיק את הבנתם לגבי המצב הקיים, תפקידו של העיצוב והאפן בו יוכל כל אחד מאיתנו לתרום לחיים מקיימים יותר.

לראות דברים (יחצ)

בחירות אישיות

עוד במוזיאון 'ויקטוריה ואלברט', יוצג פרויקט המדבר על שמירת הכדור. הפרויקט, של המעצב הקנדי מת'יו מק'קומיק (Matthew McComick), ידון באפקט של שינויי מזג האוויר. Avalanche (מפולת) ימוקם במוזיאון באפן שהמבקרים שיעברו דרכו לבטח לא יוכלו להישאר אדישים. הדרך, שתואר קלות בלבד, תיצור תחושות של מלכוד ובלבול וכך, החשכה והשביל הצר, יחייבו אתהעוברים בה לחדד את חושיהם ככל שהם מפעילים את האינסטינקט האנושי למצוא את דרכם המהירה החוצה. "המודעות הקולקטיבית לשינויים בסביבה צריכה להתחיל באדם הבודד ובבחירות האישיות שלו. כדי להשיג תחושה של בידוד, הקירות בתצוגה רפלקטיביים ובכך ישקפו למבקר את עצמו ויעצימו את החוויה" אמר מק'קומיק.

בחירות אישיות (Matthew McComick)

בקצב הדיסקו

באזור הקניות Coal Drops Yard, שבקינג'ס קרוס, יוצב מיצב שתוכנן במיוחד להשתלב באדריכלות המקום. המיצב, שיזכה לשם Disco Carbonara, יהיה מאין חזית דמה בקצב הדיסקו. הקונספט של מרטינו גמפר (Martino Gamper) מעוצב ככניסה שהיא למעשה סוג של 'כפר פוטיומקין' – זיוף מרשים אך ריק מתוכן, תפאורת ראווה שנועדה ליצור רושם, אך אין מאחוריה כלום. למבנה לא תהיה השפעה של ממש על איכות הסביבה שכן כל החומרים ממנו הוא יהיה עשוי, יהיו ממוחזרים ולאחר מכן יעשה בהם שימוש נוסף. 

כפר פוטיומקין (יחצ)

התנהגות ייחודית

סמסונג תציג את Idiosincratico 'התנהגות ייחודית' – תערוכה של מרטינו גמפר (הנ"ל מקיר הדיסקו). מאולם התערוכה, ניתן יהיה להציץ על מיצב הדיסקו למטה. בתערוכה, תוצג העשייה הרב תחומית של גמפר בדגש על שלושה פרויקטים שיקנו הצצה להליך היצירתי שלו ולאפן בו הוא ממציא מחדש אוביקטים מוכרים. Hookaloti היא סדרה של מתלי קיר הבוחנת מחדש צורניות וחומריות של מתלים. Metamorfosi היא קולקציה שיצר לכבוד שישים שנה למורוסו שבה אימץ פריטים מההיסטוריה של החברה, חתך ופרס אותם לכדי יצירות חדשות. והפוך לגמרי – שרפרף Arnold Circus מיועד למרחב הציבורי בפרויקט הדיור החברתי הראשון בלונדון.

לראות את קיר הדיסקו מלמעלה (יחצ)

שקיעה אינסופית

מיצב שובבי יוצב במגדל אוקסו, בגדה הדרומית של התמזה ברובע סאת'ק. המגדל, משמש היום כמשכן לאמנויות ולחנויות של אמנים. הפרויקט האינטראקטיבי, מראה איך עיצוב עשוי לעורר סקרנות באמצעות מסע של גילוי וחוויה חדשים ומיוחדים במינם. המבקרים ייכנסו לאופק אינסופי שבו החלל ידמה שקיעה מתחת לפני המים.

מתחת למים (יחצ)

הרובע החדש

הכי נכון (יחצ)
השקת מוצרים ב STORE STORE (יחצ)
מיצב בהשראת עודף הטקסטיל, Tottex and Kiosk N1C (יחצ)

הפורום לעיצוב גלובלי

הפורום היא תכנית שבה כנסים, דיונים, סדנאות ופנלים בנושא עיצוב ואיך הוא יעצב את העתיד של כולנו. הפורום, מתקיים במוזיאון 'ויקטוריה ואלברט' ומציג את המחשבות החדשניות שיסחפו את עולם העיצוב אל העתיד. בין התאריכים 14-22/9, דוברים מכל קצוות קהילת העיצוב הגלובלית, יחלקו עם הקהל את נקודות המבט שלהם בנושא עיצוב העתיד. ביודזיין, עיצוב דיגיטלי ונושאי סביבה וקיימות יהיו רק חלק מהדברים שידונו בהם השנה ושימלאו את הקהל במידע והשראה. בין הדוברים: המעצב קנגו קומה ידבר על גישות חדשות לאדריכלות וחומרים שיחליפו את הבטון והברזל בחברה פוסט תעשייתית, מעצבת האופנה ויויאן וסטווד תדבר על מהפכת הקיימות ותפקיד האקטיביזם בעיצוב עתיד בר קיימא ואילו המעצב התעשייתי איב בהר יגלה איך עיצוב יכול לבנות עתיד טוב יותר.

המהפכה של וסטווד (יחצ)
רמקולים אלחוטיים, מתוך ההרצאה של איב בהר (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...