Circus, מתוך התערוכה Polish Look (יחצ)

חדשות האקדמיה: קיבוץ עירוני, מראה פולני ומה שבין אמא אמריקאית ואבא תימני

על מלאכת מחשבת ותכנון מיטבי, מה שבין הבית המשותף ועירוב שימושים, על כרזות שהגיעו כל הדרך מפולין ועל דילמות שבין חופשי וממושטר  

בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, ירצה מחר, יום שני, 8/4, אדריכל איתן קימל מקימל אשכולות על מלאכת מחשב/ת. לדבריו "מלאכת המחשבת של הבנייה – כפי שאנו מוצאים בפרויקטים רבים בתולדות ההיסטוריה של האדריכלות שיטת הבניה, ההנדסה שפותחה, היא זו שהביאה לשיא האדריכלי" אומר קימל שגם ייתן במהלך ההרצאה דוגמאות לשיאים אדריכליים ממהלך ההיסטוריה.

/// 14:30-15:00, בניין סגו, חדר 404.  

ביום שני, 15/4, ירצה אדריכל הנוף רם אזנברג על תכנון סביבות מיטביות. ההרצאה תעסוק בתחושת הטוב בטבע, לטרליזציה של המוח ותכנון גן לאוכלוסייה חרדית בבית שמש.

/// 14:30-15:00, בניין סגו, חדר 404.  

תכנון סביבות מיטביות (צילום רם איזברג)

הערב, יום ראשון, 7/4, יתקיים ערב קולנוע ניסיוני ועבודות וידאו עם יוצרים מהארץ והעולם. הערב, שנקרא מרחבים דואליים, יתקיים בשיתוף פסטיבל ירושלים לאמנויות ומוסררה – ביה"ס הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר בשיתוף עם איגוד יוצרי הקולנוע והטלוויזיה. את הערב יפתח המופע 'אלנבי בירושלים' עם מוזיקה לקטעי ארכיון בביצוע אנסמבל מודרני של מוסררה למוסיקה בת זמננו. לאחר ההקרנה, יערך פאנל מיוחד בהשתתפות מנהל ומייסד מוסררה, אבי סבג, והיוצרים אבי דבאח, ורה קורמן ותמיר צדוק.

/// 19:00. אוצר: איציק הרוש. כניסה חופשית. שבטי ישראל 22, ירושלים.

 

מתוך סימני אזהרה (דניאל פרסאי)

המחלקה ללימודי אדריכלות במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל עסקה בפרויקט וורקשופ שהביא איתו השנה פתרונות דיור כצורך עכשווי עם ראייה עתידית במובנים של שינויים טכנולוגיים, סוציאליים וכלכליים. הנושא השנתי היה "בית משותף בתל אביב", שהוכרז על-ידי עריית תל אביב בתחרות של "דיור שיתופי חברתי". את כל זה עשו הסטודנטים תוך שימוש בגישת עירוב השימושים והתייחסות לנתוני מגרש מסוימים כשהמטרה לתכנן איך כל זה ייראה בשנת 2048.

ובמקום הראשון (הדמיה יחצ)

במקום הראשון, זכה פרויקט שבחר לעצב את המבנה לקהילת העצמאיים שעובדים מהבית. אלו שיכולים למצוא את עצמם בודדים ועומדים בפני סיכון הערך החברתי. חברי הקבוצה הזוכה יצרו קבוצות עבודה עסקיות, כך שבכל קבוצה בעלי עסקים מתחומים שונים. כך נוצרת אינטראקציה חברתית, עסקית וכלכלית בין הדיירים ולקוחותיהם. המבנה מתוכנן מכיל חללים פרטיים ושיתופיים גמישים לשימושים שונים בהתאם לשעות היממה, וחלל ציבורי משותף לכלל דיירי המבנה המכיל חדר אוכל, חדר כושר וכדומה. המבנה כולו עובד כמערכת של קוביות מודולריות העשויות להשתנות לפי סוג וצורכי הדיירים בהווה ובעתיד.

ערימה של קוביות (הדמיה יחצ)

בגלריה ויטרינה תוצג, החל ביום שני, 15/4, התערוכה Polish Look – פרי שיתוף פעולה בין המכון הטכנולוגי חולון למכון הפולני בתל אביב. בתערוכה יציגו חמישה אמנים פולנים מובילים – כולם זוכי פרסים בינלאומיים בתחום עיצוב הכרזות. "עיצוב הכרזות הפך ליהלום שבכתר של עולם העיצוב הגרפי" אמר יוסי למל, אוצר התערוכה "הכרזות, שהן תחום סוחף ומהפנט, מעבירות מסרים חברתיים, חתרניים, חדים, מחוצפים, לעתים ציניים או מיניים ומלאי הומור ואמירה ביקורתית". אמנות עיצוב הכרזות והפיכתן למושא לימודי, החלה למעשה בפולין לפני כמאה שנה אז הגיעו אליה סטודנטים מכל העולם להתמקצע בתחום. כמי שהפכה למוקד עולמי בתחום, מקיימת פולין מדי שנתיים את הביאנלה הנחשבת לחשובה בעולם בה מציגים אמנים מכל העולם.

/// אוצר: יוסי למל. עד: 14/5. הופיין ,63 חולון.

כרזה מתוך התערוכה (יחצ)

בגלריה מנשר שבמכללת מנשר תוצג, החל ביום חמישי, 11/4, התערוכה 'ברבור אילם' של איילת עמרני נבון הממשיכה לעסוק בזהותה הנשית ובאופן עיצובה לאורם של הערכים בבית התימני אמריקאי בו גדלה. עמרני בילתה בילדותה בין ישראל וארה"ב וכך גם לאחר לימודי המשפטים, תחום בו עסקה בארץ ומעבר לים. בהמשך, פרשה לטובת עיסוק באמנות והחלה לחקור את היקומים המקבילים שבין אם אמריקאית ואב תימני.

ליטרה (צילום יחצ)

התערוכה משקפת את התנודות בין קצוות הביוגרפיה של עמרני נבון, והיא מלאה בניגודים ובהיפוכים, המשתקפים, בין היתר, בשימוש החוזר והבולט לעין בצבעי שחור ולבן. באמצעות עיסוק בגוף הנשי – הנוכח והנעדר, העירום והלבוש, החשוף והמוסתר, החופשי והממושטר – היא מתייחסת מצד אחד לערכים של צניעות, צייתנות, הליכה בתלם והיטמעות יעילה ומהוגנת במערכות פטריארכליות, ומצד שני לקולות מרדניים השואפים לחופש ולאותנטיות, ומחפשים את דרכם להעז, לפרוש כנף, להשתחרר מהרצון לרצות, ולהיחלץ מן הרסנים שקיבלה על עצמה.

/// אוצרת: רווית הררי. עד: 18/5. דוד חכמי 18, תל אביב.

המתמחה והנסיך שלא פינה צלחות (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...