אלון רזגור, משקולות, הדפסת 3D
נגמרו התירוצים, יש חדר כושר בבית (צילום: ע. רוגל)

חדרי הכושר סגורים? כך תדפיסו לכם ציוד ספורט לאימונים בבית

נגמרו התירוצים. הטכנולוגיה המתקדמת של מדפסות התלת ממד תאפשר לכם להדפיס את כל מה שאתם צריכים לאימון כושר ביתי

תחום הדפסות התלת ממד והמייקרים התפתח רבות בשנים האחרונות ומאתגר מעצבים רבים למצוא פתרונות לבעיות חיי היום-יום של בני האדם. המעצב התעשייתי אלון רזגור, מרצה בכיר וראש מעבדת מחקר וועדת מחקר טכנולוגי במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, נתקל בבעיה במהלך תקופת הקורונה כאשר חדרי הכושר נסגרו באחת ושגרת האימונים שלו נפגעה.

 

רזגור החליט בעקבות זאת, לפתח פרויקט עיצוב חדש, הכולל משקולות לאימוני כושר ביתי, אותם כל אחד יוכל להדפיס בקלות במדפסת תלת ממד ביתית או מסחרית באחד מהעסקים המתמחים בתחום. "הפרויקט נולד עקב מצוקה" הוא מספר "כל מי שרצה לקנות מכשירי כושר לביתו גילה שיש מחסור גדול בציוד ואם יש ציוד במלאי אז המחירים גבוהים ועוד בתקופה של צמצום כלכלי."

משקולות, הדפסת תלת ממד, אלון רזגור
באיזה צבע אתם מדפיסים? (צילום ע. רוגל)

ההסתגרות בבית ללא אפשרות סבירה לאימון גרמה לו לפתח את הרעיון "החלטתי לקחת יוזמה. עיצבתי ופיתחתי משקולות לאימון כושר בבית העושות שימוש בבקבוקים ריקים אשר זמינים לכל. לכל משקולת יש פונקציה אחרת במהלך האימון הביתי. מכשירי משקולות חשובים כדי לשמור על מסת השריר הקיימת ואימון בעזרת משקולות יכול להביא לשיפור הבריאות ולהרגשה טובה." הוא מסביר.

כך תדפיסו את החלקים לאימון הביתי

את ציוד הספורט פיתח רזגור כך שיתאים לייצור בעזרת כל מדפסת תלת ממד ביתית ופרסם אותו בקוד פתוח באתר Think Iverse. המטרה היתה להנגיש את הפרויקט ולעודד כמה שיותר אנשים להתעמל ולשמור על אורח חיים בריא.

 

המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה התחדש בשנה האחרונה במעבדת מחקר המשלבת במסגרת הלימודים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו סורקים ומדפסות תלת-ממד, מכונת כרסום (CNC), מכונת חיתוך בלייזר, ציוד אלקטרוני ועוד, ובהזדמנות זו הזמין את הסטודנטים שלו לשמור על כושר ולהדפיס את סדרת המשקולות לשימוש עצמי במרכז.

אימון קל עם מים, אימון למתקדמים עם חול (צילום: ע. רוגל)

כל הפרטים על סדרת המשקולות

  • ידית נשיאה מתחברת למארז של שישיית מים שקונים ארוז ומאפשרת שימוש בהם לצורך אימון כוח
  • משקולת יד במשקל של 3 קילו ו-5 קילו, ליחידה ניתן לחבר שני בקבוקים מלאים במים (3 קילו) או בחול (5 קילו).
  • קטלבל במשקל של 6 קילו ו-10 קילו, ליחידה ניתן לחבר ארבעה בקבוקים מלאים במים (6 קילו) או בחול (10 קילו).
  • משקולת חזה במשקל של 15 קילו ו-25 קילו – ליחידה ניתן לחבר עשרה בקבוקים מלאים במים (15 קילו) או בחול (25 קילו).
  • מניפה לתרגיל דד ליפט (deadlift) במשקל של 7.5 קילו ו-12.5 קילו – ליחידה ניתן לחבר חמישה בקבוקים מלאים במים (7.5 קילו) או בחול (12.5 קילו).

 

אימון נעים!

אימון כושר ביתי, אלון רזגור, הדפסת 3D
כל החלקים. (צילום: ע. רוגל)

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? צור קשר

אולי יעניין אותך גם...