COS בהשראת הבאוהאוס (יחצ)

קולקציית קפסולה ראשונה ל COS בהשראת 100 שנה לבאוהאוס

אהבתם? אין לכם מה לחפש אותה בארץ. הקולקציה הושקה רק במוקדים ספורים ברחבי העולם

ממש בימים אלה, הכריזה חברת האופנה השיקית, COS, על קולקציה שנוצרה בהשראת הבאוהאוס. בעצם עיצוב הקולקצייה, משתתפת החברה בחגיגות מאה השנה לתנועה האדריכלית האהודה כל כך בארץ ובעולם. 

למעשה, מדובר בקולקציית קפסולה ראשונה של החברה שתמכר במהדורה מוגבלת רק במספר נקודות ברחבי העולם. עם זה, לא רק הקולקציה הזו, אלא גם רבות מהקולקציות הקודמות של החברה מדברות באותה שפה אופיינית הנשענת על אלמנטים אדריכליים, על פרופורציות, על משחקי נפחים, על קווים מפוסלים ונקיים ועל גוונים אחידים. 

קולקציית קפסולה ראשונה (יחצ)
במהדורה מוגבלת (יחצ)

צורה עוקבת פונקציה

השקת הקולקציה, מציינת מאה שנה להיווסדו של בית ספר הבאוהאוס בווימאר (גרמניה) ולמעשה משקפת את ההשפעה המתמשכת שלו על כל תחומי היצירה עד היום. הקולקציה, מכילה אוסף של 13 פריטי לבוש ואביזרים נלווים שתוכננו ועוצבו בהשראת תנועת הבאוהאוס, ובהשראת האדריכלים והאמנים שהיו חברים בה. שישה דגמי גברים, שישה דגמי נשים ואביזר נלבש אחד, שעוצבו במקור על פי עקרונות הבאוהאוס, הוצאו מארכיון החברה, ובעזרת התאמות מזעריות הפכו למודרניים ועדכניים. 

לציון 100 שנה (יחצ)
לבית ספר הבאוהאוס (יחצ)

"הבאוהאוס, כבית ספר, שילב בין אומנות ואמנות, כשהרעיון היה לייצר עבודה טוטאלית, לפיה שני התחומים הללו ישתלבו זה בזה" אמרה קארין גוסטפסון, המנהלת האמנותית של COS "מכיוון שאנחנו מאמינים שטרנדים וחדשנות מתחילים באמנות, אנחנו תמיד מסתכלים עליה כעל מקור השראה". 

בית הספר באוהאוס בדסאו (צילום T. Franzen)

נכונים לאורך זמן

מסתבר, שהמונח הידוע והמקושר כל כך לתנועת הבאוהאוס 'צורה עוקבת פונקציה', אומץ גם בתכנון ועיצוב בגדי הקולקציה. "התחקירנים והמעצבים שלנו, שאבו השראה מהמונח הידוע ואז ישמו ותרגמו אותו לפריטי לבוש מודרניים ופונקציונליים שיהיו נכונים לאורך זמן" אמרה גוסטפסון "שילבנו צורות גיאומטריות, מלבניות ועגולות, וכן פלטת גוונים מונוכרומטית שיחד מאפיינים את הכללים הבסיסיים של התנועה האדריכלית. בעוד שבגדי הגברים נשענים על ארגונומיה, על מיבניות מינימליסטית ועל פונקציות נסתרות כמו רכיסה וכיסים, בגדי הנשים מפוסלים יותר באפן שמאפשר לבד להעניק צורניות מחודשת לגוף".

צורוניות מפוסלת לנשים (יחצ)
ואלמנטים נסתרים לגברים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...