תאורה בקליק, StudioKnob (צילום יחצ)

זכיות ופרסים: A' DESIGN מפרגן למעצבים הישראלים – חלק שני

כבוד גדול לסצנת העיצוב המקומית עם הזכייה של מעצבת הפנים נורית גפן, המעצבים עדי עזר ויותם שפרוני והמעצבת אילנה סלזנב בתארים בתחרות היוקרתית שהתקיימה בקומו שבאיטליה

בשבוע שעבר, עדכנו אתכם בקיום טקס הענקת הפרסים לזוכים ב A'DESIGN AWARD & COMPETTION שהתקיים בעיר קומו שבאיטליה. באותה הזדמנות, ציינו שכבוד גדול ניתן גם לנציגי העיצוב הישראלי כשבין שלל הנוכחים בטקס, מספר מעצבים ישראלים הוכרזו גם הם כזוכים בקטגוריות עיצוב שונות. באייטם ההוא, סיפרנו על המעצבת שירלי זמיר, למשרד שירלי זמיר סטודיו לעיצוב, ועל מעצב הפנים אורון מילשטיין, למשרד אורון מילשטיין תכנון ועיצוב פנים, שזכו בפרסי SILVER על עיצוב משרדים ועיצוב דירה פרטית בהתאמה. 

הפעם, אנחנו חושפים את נורית גפן, אילנה סלזנב ואת StudioKnob שזכו אף הם בדיוק באותה תחרות. נורית גפן, לסטודיו נורית גפן לעיצוב פנים, זכתה בפרס BRONZE בקטגוריית חללי פנים – על עיצוב משרדי HOUZZ; אילנה סלזנב, לסטודיו RDD, זכתה בפרס GOLD בקטגוריית עיצוב תעשייתי / דקורציה לבית / מוצרי צריכה – על עיצוב אגרטל; ואילו עדי עזר ויותם שפרוני, ל StudioKnob, זכו מבפרס ה GOLD בקטגוריית פרויקטים ומוצרי תאורה – על גוף תאורה מקורי וחדשני.

עיצוב פלטפורמה לעיצוב

"אף כי זאת הפעם השניה בה נבחרתי לעצב את משרדי houzz, הרגשתי שזה פרויקט שונה ואחר וראוי להכרה עולמית" אומרת מעצבת הפנים נורית גפן הפרויקט נתון תחת קונספט ייחודי והרגשתי שיהיה נכון להשקיע את המאמץ הגדול הכרוך בהגשת המועמדות. מיד כשקבלתי את ההודעה על הפרס החלטתי לנסוע. מדובר בערב גאלה חגיגי, בהשתתפות הזוכים, השופטים אנשי עיתונות מעל העולם ואורחים רבים.

"הארוע החגיגי והמרגש התקיים בתאטרון העתיק של העיר קומו, בקרבת האגם הציורי. בנוסף להכרה הבינלאומית, זאת היתה הזדמנות למפגש עם מעצבים מהשורה הראשונה מכל העולם בתחומי עיצוב רבים. זאת תחושה נהדרת להצטרף לנבחרת הזוכים המכובדת הזאת, ואני שמחה שהלקוח, שהוא גורם מוביל בסצינת העיצוב העולמי, זכה גם הוא לכבוד הראוי לו".

מעצבת הפנים נורית גפן (יחצ)

את הפרס, קיבלה גפן על עיצוב משרדיה החדשים HOUZZ, פלטפורמת העיצוב אונליין, מהגדולות בעולם. המשרדים, שהם מרכז הפתוח של החברה הבינלאומית, משתרעים על פני 1,200 מ"ר בקומה גבוהה במגדלי עזריאלי בתל אביב הצופה לים. בדומה לאתר החברה, מעוצבים כל משרדי החברה, בארץ ובעולם, בהשראת חדרי הבית. "בנוסף לחללי עבודה משותפים, בחרתי לעצב במשרדים החדשים חללי עבודה בהשראת מרתף יין, חדר אמבטיה, מרפסת, חדר יצירה, חדר משחקים, חדר ארונות, חדר מוזיקה וגם חדר המיוחד לחיות הבית" מסבירה גפן.

הכניסה למשרד עוצבה כחצר הבית כשאת פני הבאים מקבל מגרש שח מט עם חיילי ענק, נדנדה, ספסלים ופינות ישיבה. בסמוך לכניסה, תוכנן חדר המשמש כחניון ומקום טעינה לאופניים ולקורקינטים החשמליים עמם מגיעים חלק מהעובדים, וכן ניצבת לרשותם מקלחת מרווחת. חלק מהקונספט העיצובי מקים לחיים תמונות נבחרות מאתר החברה שהפכו לתמונות קיר והיוו השראה לעיצוב החדרים.

נדלק בקליק

"הגשנו את גוף התאורה האינטראקטיבי שלנו, Click Light, עוד בשנה שעברה ממש בזמן ביקור בשבוע העיצוב במילאנו" אומרים עדי עזר ויותם שפרוני, ל StudioKnob "תהליך רישום המוצר לתחרות הוא מורכב למדי והגשת המועמדות עולה סכום נכבד. אך בחודש אפריל, קיבלנו את החדשות על הזכייה. היה משמח ומרגש לראות את המאמץ משתלם".

חבלים אינטראקטיביים, StudioKnob (צילום יחצ)

המוצר, כך מסבירים השניים, מציע תפישה חדשה לאינטראקציה והתאמה אישית בתאורה. בסיס גוף התאורה בנוי משני מדפים מתכתיים שחשמל במתח נמוך זורם דרכם ואליהם מתחברים חבלים באורכים שונים בשילוב תאורת לד ומגנט. הצמדת החבלים בקליק סוגרת מעגל חשמלי המייצר אור. כך, ניתן לשחק עם הכמות, האורכים, גוון התאורה הסידור של החבלים ואף לחבר כל מספר של יחידות מדף זו לזו. 

"בסטודיו שלנו אנחנו בוחנים את הקשר שבין אימפרוביזציה ועיצוב. בכמה מהמוצרים האחורנים שלנו בחנו מחדש את המפסק החשמלי והפכנו אותו לנקודת מיקוד. חפשנו חוויה משחקית ודינאמית יותר והעברנו אותה למשתמש. אנשים שרואים את גוף התאורה רוצים מיד לגעת בו שכן חומר יומיומי מקבל חיים חדשים".

חשיבה בתוך הקופסא

"ב 15/4 קבלתי הודעה על הזכייה ולא רק זה, גם על כך שקבלתי ציון של 95/100 שגם זיכה אותי, בין היתר, בכבוד להימנות כאחת מתוך חמישה עשר מרואיינים מבין המוני הזוכים וכך להתראיין למדיה שונים כנציגת ישראל" אומרת אילנה סלזנב "עוד, קבלתי אישור לפריים דיזיין אותו אני יכולה להצמיד לאגרטל שלי כמעין אישור בינלאומי על היותו איכותי ויוקרתי ובנוסף, קבלתי הצעה להיות 'קאנטרי לידר' ולהביא לארץ תערוכה נודדת של ארבעים מהזוכים".

אילנה סלזנב ברגע הזכייה (צילום יחצ)

סלזנב הציגה בשנה שעברה במילאנו והוזמנה, כאחת מתוך קבוצה של שלושים מעצבים, לקבל חלל ומימון מטעם Design Award, לעבוד על פיתוח המתודולוגיה שלה ולהציג השנה שוב. סלזנב עוסקת בעצם בפיתוח מתודולוגיה וכלים במסגרת פרויקט שהיא מכנה “מגוף למוצר / מתמטיקה של עיצוב בדגש על מחשבה בתוך הקופסא”.

התאוריה ביסודה שיטתית והמטרה שלה להגיע לתוצאה עיצובית חדשנית בדגש על שמירה על סדר עבודה בכל השלבים, חשיבה מצורה לפונקציה, הסתכלות פנימה וחשיבה בתוך הקופסא ושיטות שלקוחות מהעולם המתמטי. בזכות החיפוש בשיטה שפיתחה, היא מוצאת עולם צורני חדש המשחזר את עולם ההשראה וכך היא משייכת גם את הפונקציה למוצר ויכולה להמשיך את הטיפול הפרקטי בו כמו עלויות, שיווק וכדומה.

אגרטל עשוי עץ (צילום איה וינד)
מתראיינת (צילום יחצ)

התחרות, A'DESIGN AWARD & COMPETTION, הנערכת זו השנה ה-12, מגיעה לשיאה בטקס הענקת הפרסים המתקיים בבית האופרה בעיר. במסגרת האירוע היוקרתי, מוענקים פרסים לזוכים בכמאה קטגוריות בנגזרות שונות בתחומי האדריכלות והעיצוב. השנה הוגשו לתחרות עבודות מ 141 מדינות. מעבר לטקס, מוצגת במשך תקופה של חודשיים, תערוכה שמציגה את כל העבודות הזוכות שנודדת, לאחר מכן, ברחבי העולם. בנוסף, יוצא לאור ספר המתורגם למספר שפות, הכולל את הפרוייקטים הזוכים השונים בתחומם.

אולי יעניין אותך גם...