באדיבות נוטלי

"אנחנו רוצים להפוך את חדר הרחצה ל-wellness center"

לאחרונה נפגשנו עם אחד מהאנשים הבולטים והמשפיעים במותג הברזים המוביל הנס גרואה כדי לשמוע על עתיד חדר הרחצה, על הטכנולוגיות שיחסכו לנו במים ועל חברה משפחתית שגדלה

בין טיסות לדובאי ולטורקיה, תפסנו את מרסל ג'יל, VP בקבוצת הנס גרואה בביקור של 48 שעות בישראל, אצל נציג החברה – אוהד לוי – מנכ"ל נוטלי בע"מ,  לשיחה צפופה על אחת התעשיות היציבות והוותיקות, ועל חברה שצמחה מאיש אחד עד ל-6000 עובדים בשנה האחרונה וזו רק ההתחלה. כמי שהתחיל את דרכו בחברה לפני 20 שנה, ג'יל צמח יחד עם החברה, היה אחראי על השוק הצרפתי במשך 10 שנים ובחמש שנים האחרונות אחראי על אמריקה הלטינית, אפריקה, טורקיה, המזרח התיכון ובו ישראל. "התפקיד שלי הוא לפתח את הפעילות של הנס גרואה במדינות הללו ואני שמח מאוד להיות בישראל", אומר ג'יל. לאחר הריאיון הוא נוסע לחיפה לאירוע מעצבים ואדריכלים באולם התצוגה של קבוצת נוטלי המייבאים את המותג לישראל.

 

מה מבחינתך מייחד את החברה?

"הנס גרואה הוא השם של האיש שהקים את החברה לפני 122 שנים שהפכה מחברה של איש אחד לחברה שמעסיקה היום 6000 אנשים. אנחנו מאוד מיוחדים כי אנחנו מספר אחת כשמדובר במוצרי יוקרה לברזים ומקלחות. בחברה המציאו לא מעט טכנולוגיות שרווחות ברחבי העולם".

 

בשנות ה-70 החברה עברה שינוי מפתיע והפכה מעסק של שרברבות לעסק של עיצוב ולייף סטייל. "אם היינו נשארים בתחום הטכני, היינו נשארים קמעונאים. ההנהלה התחילה להתנסות עם חומרים חדשים כמו פלסטיק וטכנולוגיות והתחילו שיתופי פעולה עם מעצבים", מספר ג'יל. "היום אנחנו עובדים עם "פוניקס דיזיין" שמעצבים 70 אחוז ממוצרי החברה, ויש לנו קולקציות ייחודיות, שיתופי פעולה עם מעצבי-על כמו פיליפ סטארק, פטרישיה אורקיולה, אנטוניו צ'יטריו ועוד".

אולם הקונספט של חברת נוטלי בחיפה. באדיבות נוטלי
באדיבות נוטלי

גלגולו של חדר הרחצה

"אם תסתכלו על הבית בשנות ה-70, כולם השקיעו בסלון, במערכות ישיבה גדולות ומרווחות לאירוח חברים ומשפחה. בשנות ה-80 הפוקוס עבר לאזור המטבח, אנשים התחילו לעצב את החלל כמקום לצבירת חוויות משותפות עם המשפחה, הילדים והחברים ובשנים האחרונות אנחנו שמים לב שמתחילים לשים את הדגש בחדר הרחצה ואנחנו היינו מהראשונים שהתחילו את הטרנד", מסביר ג'יל.

 

ספר על הטכנולוגיות השונות שבאות לידי ביטוי במוצרים

"אם תסתכלו על ההיסטוריה, בשנים עברו, חדר האמבטיה היה חדר מאוד פונקציונלי, חדר ניקיון. אנחנו רצינו להפוך אותו למעין wellness center. העולם הופך למקום יותר ויותר אגרסיבי, ההתראות מהטלפון מתקבלות כל כמה שניות וחדר הרחצה הוא המקום בו אתה יכול להיות סוף סוף לבדך, להאט ולהירגע. אנחנו מגיעים עם הצעות ופתרונות מצוינים לאדריכלים לעצב את האמבט המושלם, אנחנו מגיעים עם מגוון רחב של מוצרים בסטייל שונה, עם אפשרויות שונות ועם דרגות מחיר שונות בגלל שאנחנו רוצים לתת לאדריכלים ולמעצבים את האפשרויות הטובות ביותר לכתוב את הסיפור הכי טוב שלהם. זה המקום האחרון שאנשים מבקרים בערב והמקום הראשון שאנשים מבקרים בבוקר אז אם יש חוויה טובה ממנו יש לכולם לילה טוב וזה מה שאנחנו רוצים לתת ללקוחות שלנו".

 

"בנוסף, הרבה תלוי באיכות המים. אותם מים יכולים לקרר אותך או לעורר אותך ולנו יש מוצר שיש לו טכנולוגיה בכפתור שיש בו מצבי התזה שונים כך שאם אדם מכוון מצב ספציפי במקלחת לפני השינה, זה יעזור לו להיות ישנוני יותר. בבוקר אנחנו צריכים מצב התזה חזק יותר כדי להתעורר. יש במוצר הזה 15 מצבי התזה שונים והוא הושק לפני שנתיים לקהל הרחב בטווח מחירים נגיש, בו אפשר לקבל את הטכנולוגיה הכי מתקדמת". מספר ג'יל.

באדיבות נוטלי
באדיבות נוטלי

"יש הרבה עבודה במוצר כזה. הרבה אנשים חושבים שראש מקלחת הוא חתיכת פלסטיק עם חורים אבל צריך לוודא שהוא עובד בצורה טובה, צריך שהוא יהיה יעיל בחיסכון במים. יש לנו טכנולוגיה שנקראת "אקו-סמארט" המשלבת מים עם אוויר כך שיש זרם חזק אבל שימוש מועט יותר במים ובעצם נוצר אותו אפקט עם פחות שימוש במים. עברנו למצב של 80 ליטר מים למקלחת ל-60 ליטר מים למקלחת וזה משמעותי. זה חוסך במים ובאנרגיה. זה מוצר שיכול לשמש משפחה ממוצעת של 4 אנשים למשך 15 שנים וחוסך 15 שנים אחוזים מהמים, זו בשורה ענקית מבחינת כסף, מים ואנרגיה. יש מדינות שבהן זה מאוד משמעותי".

 

מה אתה מזהה בקהל הישראלי מבחינת הצריכה של המוצרים שלכם?

"היתרון בשוק הישראלי הוא שאין מותג מקומי. הרבה מהמוצרים מיובאים ובגלל שאנחנו עסק גלובלי אין הרבה הבדל בין הצרכים של השוק בדובאי, צרפת, אנגליה או ישראל. ישראל מעט יותר מתקדמת מהעולם בכל מה שקשור בפינישים וגימורים ייחודיים. יש לנו טכנולוגיה כימית מסוימת שהתחלנו להשתמש בה כבר לפני שנים שיכולה לייצר את המוצרים שלנו בצבעים שונים ומגוונים וישראל היא קהל גדול לטרנד הזה. רוב העולם קונה 95 אחוז בצבעים בסיסיים וכל השאר מעיזים בצבעוניות".

 

בישראל אתם עובדים על לא מעט פרויקטים של בתי מלון אקסקלוסיביים וייחודים, ספר על תהליך העבודה ועל הייחודיות בעבודה על הפרויקטים הללו.

"אנחנו אחד המותגים הראשונים הגלובליים בתחום, לכן אם אני פוגש את מנהל רשת "הילטון" אני יכול לספק לו את אותו מוצר בכל המלונות ברחבי העולם וזה הופך אותנו לייחודים בשוק. בכל שוק יש דרישות טכניות שונות, ואנחנו יכולים לייצר ברזים וראשי מקלחות עם צרכים שונים לכל מדינה כשהמוצר מבחוץ נראה אותו דבר. זה יתרון גדול ללקוח כי הוא לא צריך להתעסק בכל הבירוקרטיות. בנוסף, ישנו עניין האיכות. אנחנו מעניקים 5 שנים אחריות אבל אנחנו יודעים שלמוצר לא יהיו בעיות ל-20 שנים הבאות כי ברגע שיש בעיה, החדר במלון מנוטרל וזה מצב בעייתי לתעשייה הזו. הנושא האחרון הוא הפרקטיקה והעיצוב שהוא נושא מורכב בחדר רחצה כי בכל זאת מלונות רוצים עיצוב שונה אבל על-זמני. הרבה פעמים אנחנו עובדים עם מעצבים שבאים עם עיצוב מסוים ובפרקטיקה אנחנו אומרים להם שלצערנו זה לא יעבוד. צריך שהחלל יהיה קל להבנה לכל הגילים ויהיה פונקציונלי".

 

"האנשים שמבקרים במלון רוצים את אותה האיכות שיש להם בבית ואם אתה משלם 600 או 700 יורו לחדר, אתה מצפה למזרן טוב ולמקלחת טובה כמו שיש לך בבית. הדבר הגרוע ביותר הוא שאתה מגיע לחדר מקלחת במלון ואתה מתקלח במים קרים כי אתה לא יודע איך להשתמש בה וזה קרה לכולנו. המרכיב האחרון הוא הצוות המקומי כי אנחנו מייצרים ומספקים אבל בסוף התהליך צריך את האדם המקומי שיחבר אותנו לשטח וזה הצוות של נוטלי שדואגים שהמוצר יהיה זמין. זה לא מוצר שאתה קונה לבד כמו אייפון, אתה צריך שרברב ומתקין להתקין את המוצר וצריך שיהיה את הצוות הנכון לחבר אותך לאנשי המקצוע שיבינו את המוצר שלך כמו שצריך. זה מה שהם עושים פה בשוק הישראלי. הם שותפים שלנו לכל דבר".

 

באדיבות נוטלי
אולם הקונספט של חברת נוטלי בחיפה. באדיבות נוטלי

ספר על שיתופי הפעולה עם מעצבי-העל

"בימים עברו היינו עושים סיורים של כמה ימים עם מעצבים ואדריכלים ומשוחחים על עתיד המים, איך אנחנו והם רואים את עתיד חדר הרחצה ואז מתוך קבוצה של  15 מעצבים ואדריכלים ראינו למי יש פילוסופיה דומה לשלנו ועם מי אנחנו חושבים שאפשר לעבוד טוב יחד. עם פיליפ סטארק למשל התחלנו לעבוד כבר בשנת 1994 ומאז המשכנו לעבוד על קולקציות ופרויקטים לאורך השנים. עבדנו על פרויקטים מיוחדים, סוג של פרויקטים שהם יותר קונספט, שאנחנו יודעים שלעולם לא ימכרו אבל יהוו טרנד והצגנו אותם בISH-, התערוכה הנחשבת ביותר בתחום בפרנקפורט. זה לוקח לא מעט זמן ליצור קולקציה, בין 5-10 שנים, האתגר שלנו הוא להטמיע את המוצר בשוק וצריך לחכות עד שיש נקודת זמן נכונה. אנחנו חברה מאוד קריאטיבית, אנחנו מנסים להביא מוצרים חדשים מדי שנה".

באדיבות נוטלי

איך החברה עברה את תקופת הקורונה?

"זו הייתה תקופה מוזרה. ב-2020 הייתה עצירה מוחלטת. קודם השוק בסין נעצר לחלוטין ואז אירופה נסגרה אבל שאר העולם עבד כרגיל, ואז אירופה חזרה וכל שאר העולם עצר. אנחנו הבנו שכולם נוהרים לחנויות ה-DIY לקנות מוצרים לשדרוג הבית וזה היה מאוד טוב לתעשייה שלנו. ב-2021 החברה גדלה מאוד כי אנשים קנו המון מוצרים כי לא יכלו לטייל והשקיעו את המשאבים בבית. ב-2022 כשאנשים חזרו לטייל ולטוס נכנסנו חזרה לעסקי המלונאות והארחה שחזרו להשקיע בעיצוב ובתחזוקה אחרי שנה של עצירה".

 

ועם הפנים קדימה ל-2023

"זה עולם לא ברור, אנחנו לא יודעים מה יהיה עם המיתון ועם המלחמה אבל אנחנו מצפים לשנה טובה למרות זאת. בשנה שעברה גדלנו מאוד, ואנחנו חושבים שאנחנו מצוידים לכל תרחיש שיבוא".

 

"דיברנו לא מעט בתקופת המגפה על עתיד חדר הרחצה. החברה הולכת לעבור שינוי גדול נוסף ותתחיל לספק פתרונות שלמים מאשר מוצרים בודדים. אנחנו רואים שהצרכנים מעדיפים לקנות סדרת מוצרים משלימים מאותו המותג אם הם בוטחים בו, כמו "אפל" למשל. אנשים קונים גם את האייפון, את האוזניות, את הטאבלט ואת האפל ווטש ולא מערבבים מכל מיני מותגים. בנוסף הטרנד הדיגיטלי יצבור תאוצה, אנשים יבקשו חדר רחצה דיגיטלי בעוד כמה שנים ואנחנו רוצים להיות הראשונים שם".

 

איך הוא יראה?

"אתם תדברו עם המקלחת שלכם ועם הברז שלכם, תבקשו מהאמבט טמפרטורה מסוימת ותהיה לכם מקלחת שמפיצה בושם מסוים כפי בקשתכם, זו מקלחת שאתם שולטים בה מהטלפון. החברה שלנו תעבור לייצר לא רק ברזים וראשי מקלחת אלא חדרי רחצה מלאים הכוללים את האסלות, הרהיטים, הקרמיקות והמראות. בתערוכה הקרובה נציג 3 חללי רחצה מאוד ספציפיים בהם אנחנו מספקים הכל. זה יהיה מסע ארוך של 5-7 שנים עד שהתהליך יושלם כי יש הרבה מאוד קטגוריות ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שצריך".

 

ומה האתגר הבא שלך?

"כשאני התחלתי בחברה היינו חברה של 200 מיליון דולר והיום אנחנו מעל ל-1.5 מיליארד וממשיכים לגדול על ידי הבאת פתרונות טובים יותר לחדר הרחצה. אנחנו בני מזל. הדור שלי התחיל ביחד, והאתגר הוא למצוא את הדור הבא שייקח על עצמו את ניהול החברה. הדור הבא יהיה צריך להבין את השוק ולהבין שזה שוק איטי. המשמעות של להיות מנהל טוב בתחום הזה היא לקחת את הזמן ללמוד כמו שצריך ולדור הזה אין את הסבלנות לכך. לפעמים מתחילים לדבר על מוצר היום והוא יוצא לפועל עוד 5 שנים. כצרכן אתה קונה מוצרים לחדר הרחצה כל 15 שנים בממוצע וזה עסק מיוחד. אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות של החברה לדור החדש. העולם משתנה ואנחנו צריכים לעמוד בקצב, אנחנו רוצים להוביל גם ב-100 שנים הבאות. אנשים תמיד צריכים להתקלח. המים הם משאב מאוד משמעותי בחיינו".

באדיבות נוטלי

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הנס גרואה מ-2005", מספר אוהד לוי, בעלי חברת נוטלי המייבאת ומשווקת את המותג לארץ. חברת נוטלי, שפועלת יותר מ-19 שנה כחברה משפחתית במתכונת בוטיק, היא כיום מהשחקניות המשמעותיות בעולם מערכות המקלחת, הכלים הסניטריים והאביזרים למטבח ולאמבטיה בישראל. לחברה שני אולמות תצוגה ייחודיים בחיפה וברחוב הלח"י בבני ברק, ומתחזקת כ-160 נקודות מכירה שונות ברחבי הארץ. בשנת 2003 הקימו חברת נוטלי אולם תצוגה בחיפה, המוקדש למטבחים מיובאים, וכעבור שנתיים נבחרו כיבואן הבלעדי של הנס גרואה בישראל. "בשנים האחרונות ראינו את ההתפתחות של החברה ואנחנו גדלים יחד איתם. לדעתי אחד מסודות ההצלחה, גם שלנו וגם שלהם הוא שאנחנו נלהבים ממה שאנחנו עושים. אוהבים לתת את השירות הנכון והטוב וגם יודעים להסתכל על הטווח הרחוק וזה מה שעשינו בישראל, בנינו את היחסים, השקענו באנשים, באולמות התצוגה. בסוף זה עסק של אנשים והוא בנוי על אמון".

 

הכתבה בשיתוף נוטלי

אולי יעניין אותך גם...