הולכים על ראטן, SIKA DESIGN (צילום יחצ)

ראטן, גלידה, מותגים משפחתיים וכפר שחזר לחיים

SIKA DESIGN הולכים על ראטן בעבודת יד, PIP STUDIO עושיה חשק לגלידה, הנגרות של תומיק מלאת דימיון, ב SOHO דואגים לנו למנה חמה וקולקציה חדשה בקרני תכלת מגיעה עם סיפור שירגש גם את הקשוחים ביותר

דני באינדונזיה

אווירה קלילה וקיצית בעיצוב פנים אפשר להשיג עם חומרים טבעיים בכלל וראטן בפרט. הראטן עשוי מצמח הדקל הגדל באזורים טרופיים שונים ונחשב לאחד מהחומרים החדשניים ביותר בעולם עיצוב הפנים והחוץ והדרכים לשילובו בחלל הבית רבים ומגוונים ולעיתים אפילו מפתיעים ופחות קונבנציונאליים. SIKA DESIGN הוא מותג דני בעל מפעל באינדונזיה הנמכר ב'נובל קולקשן' (אבל לא רק) ומתמחה בעיצוב וייצור של רהיטים עשויים ראטן בעבודת יד כבר למעלה מ-70 שנה. אם בא לכם על פריטי ריהוט נוחים, מלאי סטייל העשויים בעבודת יד – יש מצב שאתם מחפשים את קולקציית ORIGINAL. 

עבודת יד (יחצ)
כבר 70 שנה (צילום יחצ)

המתוק הזה

יש מי שיגיד שגלידה היא המנחמת הרשמית של הקיץ. הקרירות, הגוונים, הפירות, השוקולד – כל אלה מהווים גורמי משיכה אל המתוק מתוק הזה. חלק בלתי נפרד מההנאה היא גם, בין היתר, צורת ההגשה. PIP STUDIO מציע לאכול את הגלידה בגביעי קריסטל שקופים, בקערית בגודל בינוני ססגונית ושמחה, או אפילו בצלוחית שטוחה וקטנה במראה אלגנטי,המתאים יותר להגשה אלגנטית בארוחה יוקרתית. אל כל זה אפשר להוסיף גם כפית מעוצבת ושיקית שמוסיפה סטייל ויש מי שיגידו שאפילו משדרגת את טעם הגלידה. יודעים איפה הגלידרייה הקרובה?

גביעי קריסטל (צילום עדי קראוס)
וכפיות שעושות חשק לגלידה (צילום עדי קראוס)

נגרות אמנותית

תמר וארז ליברמן חיכו שנים לרגע שבו יבנו את בית החלומות שלהם. עכשיו, אחרי שעות רבות של מלאכת נגרות ומחשבה הושקעו בפרוייקט, הם יכולים לשלב בו רהיטים וחפצים פרקטיים המעוצבים בשפה של 'תומיק' הנמצאת בבעלותם. כך יצא, שהבית הוא כמו מראה לקולקציה של החברה שבה מגוון רהיטי עץ עשויים עבודת נגרות. שידת המגירות במטבח למשל, מורכבת מפריט אספנות שאליו חוברה לפלטת עץ גדולה שהפכה אותו לאי במרכז המטבח. מכתבה הפכה לשולחן עבודה ביתי. "חשוב היה לנו לשחק עם שימוש בעץ כחומר גלם עיקרי על אף מגרעותיו הכוללות עיניים, בקעים וריח עז" אומרת תומיק "לצידו, שילבנו מגוון חומרים, גוונים וסגנונות במטרה ליצור מראה שלם ומגוון שהוא גם כפרי, גם אקלקטי וגם נקי וסקנדינבי".

המון מחשבה (צילום בועז לביא)
בדרך לבית החלומות (צילום בועז לביא)

חוויה משפחתית

ידעתם שמשמעות המילה ZOKU ביפנית זה משפחה? מייסדי המותג החליטו לכנות אותו כך במטרה להדגיש ערכים כמו חוויות משותפות, פונקציונאליות והנאה. מבחינתם, ועל פי תפיסתם התרבותית, המשרד שלהם הוא סוג של מגרש משחקים וכך, ממותג שהתחיל את דרכו בייצור תבניות ארטיקים, הם התפתחו למוצרים נוספים. עכשיו, הם מציגים אוסף של המיכלים צבעוניים ומדליקים לנשיאת מזון TO GO. המיכלים, הקיימים ברשת SOHO, שומרים על טריות וגם מגינים על המזון במשך כשש שעות. ממש סוגר פינה לטיולים, לעבודה או ללימודים.

משפחה מעל הכל (צילום יחצ)

אל קרני תכלת הגיע לראשונה המותג MULLAN שמביא איתו גם סיפור יפה של שיקום והצלחה שמתחיל בכפר מולאן, שממוקם בצפון אירלנד. עד שנות ה-80, היה הכפר מרכזי והומה אדם, עם למעלה מ-80 איש שהועסקו במפעל הנעליים של הכפר. לאחר שהמפעל נסגר באמצע שנות ה-80 ועמד נטוש במשך כמעט 25 שנים, הוקם על חורבותיו, בשנת 2008, מפעל התאורה שהחזיר במהירות את החיים וגם את האור לא רק לבניין המפעל, אלא לכפר כולו. כיום, המותג מעסיק צוות רחב של מעצבים ומייצא את גופי התאורה שלו למגוון רחב של לקוחות כולל, כך לדבריהם, למשפחות מלוכה ולסלבריטאים.

סיפור יפה (צילום יחצ)
של שיקום והצלחה (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...