מתי ראיתם דגים בקרקס, ועוד בגודל כזה? (יחצ)

הקרקס שויתר על בעלי חיים לטובת טכנולוגיית צילום תלת ממדית חדישה

לפני כשלוש שנים, החליט מנהל קרקס גרמני לוותר על קטעי המופע של בעלי חיים אמיתיים לטובת תחליף העשוי בטכנולגיית הולוגרמה תלת ממדית. זה עלה לו חצי מיליון יורו אבל רובינו מסכימים שהיוזמה ברוכה ומקווים שקרקסים אחרים יעשו בדיוק אותו דבר

בתחילת שנת 2016, צצה במוחו של ברנהרד פול, המייסד והמנהל של הקרקס הגרמני Roncalli, המחשבה להציג בעלי חיים במופע הקרקס שלו בדרך חדשה ופואטית שתתאים למה שקורה היום. בשלב הראשון, הוא החליט להציג לפחות חלק מבעלי החיים באמצעות בובות ותחפושות. אבל הוא לא הסתפק בזה. "ראיתי קטע של מופע הולוגרמה שבו ג'סטין טימברלייק שיתף, כביכול, את הזמר פרינס בשירתו, למרות שפרינס כבר לא היה בין החיים. התרשמתי כל כך מהטכניקה, עד שהחלטתי לנסות ולהשתמש בה" אמר ברנהרד פול. 

בשלב הזה, צרף פול לשורותיו את מרקוס סטורבל שהפך למנהל הדיגיטלי וכן למנהל קשרי החוץ של הקרקס. יחד, הם הובילו את פרויקט שילוב ההולגרמות במופעים. לפני כשנה, עלה לראשונה מופע הולוגרמה ב 300 מעלות וציין את ההופעה הראשונה במסע ההופעות שזכה לכינוי Storyteller. לדברי פול, החלפת קטעי בעלי החיים הקלאסיים באלטרנטיבה עכשווית, ריגשה והרשימה מאוד את הקהל, וכך, במהלך השנה שעברה, צפו במופע למעלה מחצי מיליון איש.

השינוי המבורך הזה התקיים הודות להשקעה לא קטנה. פול השקיע כחצי מיליון יורו במטרה להגשים את חלומו. החלק הגדול הושקע במיכשור הטכני. "רציתי, שאם כבר אנחנו הולכים על המהלך, אז שיבוצע באיכות הגבוהה ביותר" אמר פול. כיום , עובדים על המופע ההולוגרמי חמישה-עשר מעצבי תלת ממד ומהנדסי תוכנה. "עשינו עבודה חלוצית" מוסיף פול "יצרנו את ההולגרמה כך שתהיה מעגלית, מכיוון שבקרקס הבמה עגולה ואני ממש נרגש לגבי מה שיבוא בהמשך. השנה, אנחנו נחשבים גם לקרקס הראשון שעושה שימוש ברובוט כפרטנר פעיל של האקרובטים שלנו".

פילים (יחצ)

בלי בעלי חיים ושקיות פלסטיק / עם אוכל צמחוני וטבעוני

בריאיון שנתן ברנהרד פול לאחרונה, הוא נשאל אם הם לא מתגעגעים לחיות האמיתיות ולמה למעשה החליט להפסיק את העבודה איתן. "הזמנים והדעות השתנו. וגם ככה, הדגש שלנו מההתחלה היה על ליצנים ואקרובטים. בניגוד לעבר, היום כבר אין מקומות בערי אירופה שמתאימים לשינוע ושהיית בעלי חיים".

מה הניע אותך להחלטה?

"מכיוון שקרקס צריך להיות פתוח לכל, ובמיוחד לרגשי הקהל המשמש כמעין בוס שלו, כשאני מרגיש שהקהל לא מרוצה ממשהו – אני חייב לשנות אותו. אחרי הניסיון הראשון שלנו לשלב הולוגרמה במופע שערכנו על ספינת שעשועים, היה לי רצון עז לעשות את זה גם בקרקס".

איך היו תגובות הקהל?

"אחרי ההכרזה שלא נעשה יותר שימוש בבעלי חיים במופעים שלנו, קבלנו למעלה מ 20,000 מיילים ומכתבים מכל העולם. 95 אחוזים היו פידבקים חיוביים. כשהתחלנו עם ההולוגרמות, הצילומים והוידאו הפכו ויראליים במדיה החברתית. ביותר מארבעים מדינות זה אפילו הופיע בחדשות. כך שבשנה אחת המופע נחשף בפני המון סקרנים".

סוסים (יחצ)

כרגע המופע נשאר רק במרכז הזירה. אתה יכול לדמיין שבעתיד החיות יקפצו לכיוון הקהל למשל?

"אנחנו ממשיכים לעבוד על זה. עד כה היינו חלוצים. יש לנו עדיין מלא רעיונות. אנחנו עומדים להיות הקרקס הראשון שיימנע משימוש בשקיות פלסטיק. ובנוסף, אנחנו מציעים עכשיו גם כיבוד צמחוני וטבעוני".

אם ככה, מהם השינויים הגדולים בארגון היומיומי של הקרקס?

"מסתבר, שגם הטכנולוגיה המודרנית זקוקה ללא מעט תחזוקה. שוב, עשויות לצוץ בעיות טכניות. אבל עד עכשיו דברים הסתדרו ממש טוב".

מה מסתתר שם (יחצ)
כמה ליצנים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...