שבוע, עיצוב, ירושלים
יח"צ

הקרקס נודד לעיר הבירה: שבוע העיצוב ירושלים מציע לכם כרטיס בריחה

המהדורה העשירית של שבוע העיצוב ירושלים יוצאת לדרך, עם שלל מופעים ומיצבים ברחבי העיר לאסקפיזם טהור

אחרי הדממה ארוכה, אירועי התרבות סופסוף חוזרים לחיינו ואין דרך טובה יותר לחגוג זאת, מאשר בשבוע המוקדש כולו לעיצוב ואסקפיזם. שבוע העיצוב ירושלים יתקיים החל מה-1 לחודש יולי ולמשך שבוע שלם. זוהי הפעם העשירית שהמאורע מתקיים בעיר הקודש והפעם החמישית בהיקף רחב ובינלאומי.

 

תחת התמה אסקפיזם, המשתתפים מתבקשים לבחון את המושג דרך פרויקטים ומדיות שונות ונדמה כי אין יותר מתאים ממנו לשנה זו. מצד אחד, רבים מאיתנו חיכו לצאת לחופשי, לשוב לשגרה ולשכוח קצת מהסגרים והריחוק שנכפו עלינו, לשים בצד את הצרות והלחצים ורק להנות. מצד שני, לרבים אחרים המושג הזה דווקא מסמל את השנה שחלפה, הם רואים בה הפסקה ממרוץ החיים, רגע של נחת וזמן לבלות בבית בחיק המשפחה.

שבוע, עיצוב, ירושלים, בית הנסן
יח"צ

הסחת דעת תרבותית

ומה צועק יותר אסקפיזם מקרקס? מה שריכז את האוצרות, היה הקונספט הנבחר, הקרקס האמריקאי של המאה ה-19. מקום מלא בידור, תמימות ותעתוע, מחד הוא נוצץ וזוהר ומאידך אפל ומלא מסתורין. כמידי שנה, מרכז העיצוב והתרבות בית הנסן, מארח את המופע המרכזי ומבנהו יהפוך למשך שבוע לאוהל קרקס, לצד מופעים, תערוכות ומיצבים פזורים במוקדים שונים ברחבי העיר. 

 

תחת הכותרת 'קרקס הבריחה', המרכז יקבל מעטפת קרקסית בפרויקט מרכזי בעיצובם של דנה בן שלום, עמית פורטמן ואלון שריד. עוד פרויקטים מסקרנים, אנשי ליצן X במופע המשלב קרקסנות ועיצוב, פרויקט בניצוחו של דניאל נחמיאס המשדך בין מעצבים לבעלי מלאכה והפעם, מעולם האוכל המרתק.

שבוע, עיצוב, ירושלים
יח"צ

לא הכל ורוד ומשעשע, מתחת למעטפת הצבעונית ומאחורי הקלעים של אוהל הקרקס נמצאים האקרובטים, האאוטסיידרים ובעלי חיים, שלפעמים משלמים מחיר. איתמר פלוג'ה עם פרויקט הממחיש את הצד האפל של הקרקס ותערוכת הפריקס של עשרות יוצרים ויוצרות ישראלים. בין האורחים המיוחדים מחו"ל, סטודיוSPACE POPULAR  מלונדון במיצב בנושא מרחבים וירטואליים.

 

עם עשרות מופעים ומעל 160 משתתפים, אנחנו נרגשים מחזרתם של האירועים האלו ושמחים לשוב ולצרוך תרבות כמו פעם, פנים מול פנים, במרחב הפיזי. סופסוף אפשר להניח לרגע את המסכים בצד.

שבוע העיצוב, שבוע העיצוב ירושלים
שבוע העיצוב 2019 (צילום: דור קדמי)

אולי יעניין אותך גם...