BOMBOM. מתוך: Roche Bobois

הקפסולה של רוש בובאה: שיתוף פעולה היסטרי עם ג'ואנה וסקונסלוס

קשה לפספס אותה. קולקציית BOMBOM של המותג הצרפתי והאמנית הפורטוגלית, נועזת, צבעונית ומלאת נוכחת.

לא פעם נתקלנו בקולקציות הנועזות של ניקולה רוש, בעלי המותג הצרפתי הנחשב רוש בובאה, אבל הפעם יש בה משהו קצת שונה, אקסטרימי, חי ובועט יותר. אולי בגלל שהקולקציה עוצבה לרגל 60 שנות פעילות למותג, אולי בגלל העיצוב החצוף של וסקונסלוס ואולי היא פשוט תפסה אותנו. מה שבטוח, אפקט הבום בהחלט מתקיים פה.

מתוך: Roche Bobois

שיתוף הפעולה
אפשר לראות שבשנים האחרונות הפעילות של רוש בובאה עמוסה בשיתופי פעולה מעניינים; ב- 2018 יצאה קולקציית Globe trotter בשיתוף פעולה עם מעצב העל ההולנדי מרסל וונדרס (Marcel Wanders), ב- 2019 יצר את קולקציית Angel בשיתוף עם המעצבים האיטלקיים הידועים סילבנה אנגלטי (Silvana Angeletti) ודניאל רוזה (Daniele Ruzza) ובהמשך את קולקציית Nativ עם המעצב הישראלי המוערך רפאל נבות.

בחירתו של רוש בשיתוף פעולה עם אמנית עכשווית, נבעה מתוך הרצון לייצר דיאלוג מרתק בין אובייקט פונקציונלי לאמנות מודרנית. הוא טוען כי לאמנים יש התבוננות פרוגרסיבית על העולם שמזינה את ההשראה שלו. באמצעות ההפריה ההדדית הזו, רוש מאפשר ללקוחות המותג לשלב בביתם הפרטי או בפרויקט מסחרי יצירת אמנות המבטאת את שמחת החיים והאופטימיות הצרפתית.

GLOBE TROTTER COLLECTION. שיתוף הפעולה עם מרסל וונדרס מתוך: Roche Bobois

האמנות של ג'ואנה וסקונסלוס

היצירתיות והאמירה האמנותית של וסקונסלוס משתלבות בצורה טבעית בעיצובים של רוש בובאה. ביצירותיה, היא מרבה להשתמש בבדים צבעוניים ומגוונים, היא גם משתלטת על החלל וגם מתמזגת לתוכו, משדרת עוצמה ודומיננטיות ויחד עם זאת קלילות ו"פאן". בדומה לרוש, היא יוצרת יצירות זכירות ומשמעותיות; הבולטות שבהן, ה"כלה", נברשת עצומה הבנויה מ-25,000 טמפונים, שאיתה היא פרצה לתודעה ב- 2005 בביאנלה בוונציה, "מרלין", נעלי העקב החתרניות המורכבות מסירים ומכסים, ו"לוזיטנה", הוולקיריה ענקית המימדים שהוצגה ממש כאן במוזיאון תל אביב ב- 2013.

sitana, 2013

Posted by Joana Vasconcelos on Friday, April 17, 2020

BOMBOM

קולקציית הפריטים היצירתית מציעה מבט חדש על החיבור בין אמנות ועיצוב עכשוויים. היא כוללת ספות מודולאריות המגשימות כל אידיאל עיצובי; הן גמישות בצורה יוצאת דופן, הבאה לידי ביטוי באפשרות לבחור את גודלן, את פלטת הצבעים הרחבה שתרכיב אותן, כמה משענות יהיו וכיצד הן ימוקמו. הן מציעות טווח רחב של עיצובים, הן תוססות, מלאות צבעים חיים וצורתן כמעט נוזלית בתוך החלל.

מלבד הספות, הקולקציה מציעה עוד פריטים ייחודיים – שטיחי "תותי פרוטי" וכריות "פארדיסו" המורכבים מציורים והדפסים מקוריים של וסקונסלוס, המשלימים את החזון של השניים. הצורות הקמורות והצבעים הראוותניים המאפיינים את כלל הפריטים, משקפים את הפנטזיה לייצר יצירה מלאה בנשיות ודומיננטיות, החוזרת בעבודותיה של וסקונסלוס.

לצד הצבעוניות העזה המאפיינת את הקולקציה המרעננת, ישנה אפשרות לבחור עיצובים סולידיים יותר, בצבעים נקיים, מונוכרומטיים וקלאסיים ועדיין לקבל יצירת אמנות חדשנית, מסעירה, גמישה ונוחה.

סולידי. מתוך: Roche Bobois

קולקציית BOMBOM כל כך רלוונטית לימינו, כיוון שמעבר לעיצוב, היא מאפשרת את מה שרבים מאיתנו משתוקקים לו במיוחד היום – גמישות ונוחות בחלל שבו אנו שוהים. "כשאני מסתכלת על הקימורים והקווים המפותלים של הקולקציה שעיצבתי, אני רואה סדרה של צורות שמאפשרת ללקוחות לבטא בצורה חופשית את היצירתיות שלהם בחלל הפנים. תכננתי את החלקים האלו במטרה שאנשים יהפכו אותם לשלהם וישחקו איתם, תוך שמירה על חשיבות הנוחות ותחושת הטעם" אומרת וסקונסלוס. היא אף מציינת כי היא דווקא בתקופות מאתגרות כאלו נפלא לראות את תגובות הקהל וכיצד כל אחד מגלה מחדש את מה שנוח ונעים בחלל שלו.

In October we launched the collection designed by Joana Vasconcelos to celebrate the 60th anniversary of Roche Bobois....

Posted by Joana Vasconcelos on Monday, November 2, 2020

אולי יעניין אותך גם...