קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
המקרר בעיצובו של קארים ראשיד, צילום: יח"צ

המקרר החדש של קארים ראשיד שאתם חייבים לראות

מעצב העל קארים ראשיד טוען שהמקררים סביבנו הם בנאליים ומזמין אתכם להסתכל עליהם באור חדש

מעצב העל קארים ראשיד מזוהה בעיצוביו הססגוניים והאנרגטיים. יש לו שפה מובהקת עם עיצובים המלווים בצורות אמורפיות רכות, לצד צבעוניות עזה. ראשיד דוגל בעיצוב גלובלי, עיצוב שהוא נחלת הכלל, עיצוב מונגש, שיכול להגיע ולהשפיע על משתמשים רבים. כעת הוא יגיע פיזית לבתים של אנשים רבים באמצעות המקרר החדש אותו עיצב עבור מותג מכשירי החשמל הגלובלי Haier.

 

הקונספט הוא לגרום למשתמש לחוות את המקרר, זה שנמצא כבר שנים בכל בית, כבלוק גדול ומקובע במטבחים שלנו ולהסתכל עליו בפרספקטיבה חדשה. להעניק למשתמש את הנוחות והפונקציונאליות של המקררים כפי שהוא מכיר, עם חוויית התאמה אישית שמגיעה מעולמות אחרים.

קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
המקרר Kustom להתאמה מירבית, צילום: יח"צ
קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
המקרר החדש לחברת Haier, צילום: יח"צ

חזית המכשיר מורכבת ממספר פאנלים שניתנים להחלפה. אותם פאנלים מגיעים בחומרים שונים, עץ, בד, עור, עם גרפיקה סולידית או בועטת. המקרר יכול להיות מותאם לכל אחד וסגנונו האישי, ומאפשר לו להיטמע בעיצוב פנים החלל בו המקרר מוצב. בנוסף, במקרה שעיצוב הפנים משתנה או פשוט בא לכם לגוון, הוא יכול להתרענן ולקבל לוק חדש בן רגע.

קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
פאנלים מתחלפים, צילום: יח"צ

הקו העיצובי של ראשיד מתבטא בפרטים הקטנים של המכשיר; החלוקה הייחודית, הפינות המעוגלות, העלייה המתונה במשטח שמייצרת את הידיות לפתיחה וכמובן האופציות הגרפיות המהנות, כך שכל אחד יכול למצוא בו את מקומו. פנים המקרר לא נשאר מקופח, גם בעיצוב פנים המקרר הושקעה מחשבה עם משחקי טקסטורות ודפוסים מעודנים. הוא שואף לתת חופש למשתמש, לאפשר לו אחסון מכליל ולא לקבע אותו עם מקומות ייעודיים לדברים מאוד ספציפיים.

קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
מבט מקרוב, צילום: יח"צ

"ההשראה הגיעה מהעובדה שרוב המקררים הם בנאליים, עשויים משטחים, בחומרים מוגבלים מאוד ובדרך כלל יש להם ידיות בולטות" מסביר ראשיד. זהו עיצוב מודרני וחדשני למוצר כל כך יומיומי ומוכר, שלאחרונה זיכה אותו בפרס עיצוב מוצר היוקרתי IF Awards. מהסטודיו של ראשיד נמסר כי זהו שיתוף הפעולה הראשון בינם לבין חברת Haier, אך בהחלט אינו האחרון.

קארים ראשיד, חברת הייר, מקרר, מותאם אישי
גם פנים המקרר מטופל לפרטי פרטים, צילום: יח"צ

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...