סיר טרנס קונרן (צילום: #terenceconran)

המעצב הבריטי Terence Conran הלך לעולמו בגיל 88

"קונרן נחשב לאדם בעל חזון שדאג לקדם את התרבות, האמנות והעיצוב הבריטיים ברחבי העולם. הוא האמין בכל לבו שעיצוב טוב משפר את חייהם של אנשים" אמרו בני משפחתו

המעצב הבריטי, טרנס קונרן (Terence Conran), הלך אתמול לעולמו בגיל 88. קונרן מוכר בעיקר בזכות זה שהקים את מותג הריהוט Habitat והיה שותף להקמת מוזיאון העיצוב בלונדון.

"קונרן נחשב לאדם בעל חזון שדאג לקדם את התרבות, האמנות והעיצוב הבריטיים ברחבי העולם. הוא האמין בכל לבו שעיצוב טוב משפר את חייהם של אנשים" אמרו בני משפחתו בהודעה על מותו.

כזה הוא היה (צילום: #terenceconran)

קונרן החל את דרכו, בסוף שנות הארבעים, בלימודי טקסטיל אותם עזב לטובת הקמת סטודיו ריהוט, קרמיקה וטקסטיל עם המורה שלו. מהר מאוד, הוא החל למכור רהיטים וכעבור עוד שנים ספורות הקים את Studio Conran Design.

בשנת 1964, הוא פתח את החנות הראשונה של Habitat בצ'לסי שבלונדון, מה שמהר מאוד הפך לרשת שהפכה את הריהוט האירופאי לפופולארי בארצו. תוך כדי כך, הוא גם הציג חידושים כמו מארזי ריהוט שטוחים ושמיכות פוך. 

הכי פופולארי (צילום: #terenceconran)

בשנת 1973, הוא פתח את חנות Conran הראשונה בלונדון שאחריה באו סניפים גם בפריז, ניו יורק ויפן.

בשנת 1983, הוא קיבל תואר אבירות.

גם בעולם (צילום: #terenceconran)

את מוזיאון העיצוב הוא ייסד בשנת 1989. "אף אחד לא עשה כל כך הרבה כמוהו לטובת יצירת בריטניה מודרנית. הוא שינה את הדרך בה אנחנו חיים, קונים ואוכלים. הוא מילא את חיינו ברעיונות, חדשנות ועיצוב מבריק" אמרו עליו בעלי פוזיציות במוזיאון. "על ידי כך שניהל מספר קריירות במקביל, קונרן היה בהחלט מהמעצבים המשפיעים ביותר בדורו" נאמר בהצהרה של מוזיאון העיצוב לאחר מותו. 

מוזיאון העיצוב המקורי בלונדון (צילום: #terenceconran)

בנוסף להיותו מעצב וסוחר, קונרן היה גם מסעדן ובעל רשת מסעדות, בתי מלון וברים בלונדון, פריז, ניו יורק ויפן. את המסעדה האחרונה שפתח, השיק ממש בשנה שעברה.

המסעדות של קונרן בלונדון (צילום: #terenceconran)

אולי יעניין אותך גם...