אינגו מאורר, תמיד עם חוש הומור (צילום Tom Vack)

הלך לעולמו מעצב גופי התאורה האגדי אינגו מאורר

"אני בר מזל לעסוק בתאורה, חומר שלמעשה לא קיים" אמר המעצב אינגו מאורר בשנה שעברה ל LEGIT "אני רק בן שמונים ושש ויש לי עוד כל כך הרבה מה להציע כך שהעתיד חשוב יותר מהעבר"

ממעצב גרפי למעצב על

אינגו מאורר, המעצב האגדי, אלוף מעצבי גופי התאורה ומי שנחשב למוביל בתחום, הלך אתמול, יום שני, 21/10/19, לעולמו. מאורר היה מעצב תעשייתי, ממוצא גרמני, שהיה ידוע כמעצב על בתחום גופי התאורה ומיצבי האור. מאורר נולד בגרמניה. הוא למד עיצוב גרפי במינכן והיגר לארה"ב בתחילת שנות השישים. כעבור שלוש שנים, שב לגרמניה והקים חברה לייצור גופי תאורה המבוססים על עיצובים שלו. במהלך הזמן, כמה מגופי התאורה שלו הפכו ללהיטים בן רגע ונשארו כאלה לאורך עשרות שנים.

בשנת 1989, בתערוכה לכבודו בפריז, הציג מאורר לראשונה אובייקטים ומיצבים של תאורה. בשנת 2002, תערוכה לכבודו שנוצרה במוזיאון ויטרה נדדה גם לטוקיו ולמספר מקומות נוספים באירופה. בשנת 2007, הוצגה תערוכה שלו במוזיאון הקופר היואיט בניו יורק.

אינגו מאורר היה ידוע כמעצב גופי תאורה העושה שימוש תדיר ב LED הן בגופי התאורה והן במיצבים שיצר. לקראת שנות ה 2000 החל מאורר לתכנן, לעצב ולייצר מיצבים שהוצבו במרחבים פרטיים וציבוריים. בין היתר, תכנן מיצב לתחנת הרכבת במינכן, מיצב לתצוגת אופנה של איסי מיאקה בפריז, מיצב עבור מלון במאסטריכט ומיצב לאטומיום בבריסל.

שרמנטי ונלהב

בשנת 2018, נאות מאורר להתראיין ל LEGIT, כשפגשנו אותו בפרנקפורט בתערוכה הבינלאומית Light+Building , והקדיש לנו לא מעט מזמנו לשיחה נינוחה ומרתקת. במהלך הראיון, התגלתה אישיותו השרמנטית והנעימה ובעיקר בלטו ההתרגשות הקסומה הממשיכה לסחוף אותו גם אחרי כל השנים בהן הוא עוסק בתחום עיצוב התאורה והאנרגיה חסרת המעצורים המניעה אותו קדימה והלאה. מאורר דיבר בפתיחות ובאריכות ולא רק שש לפטפט אלא גם התגלה כאוהב ישראל. לאחר מכן, פגשנו אוו שוב במילאנו וגם אז בלטה אישיותו התוססת והנדיבה.

הוצג בתערוכה (יחצ)
וגם זה (יחצ)

בכל העולם

ממרום גילו וניסיונו, היה למאורר מזל לעבוד גם על פרויקטים ברחבי העולם. לאורך השנים, הוא גר במינכן ובניו יורק והחזיק משרד גם באיטליה. בזמן הראיון אתנו, הוא עבד במקביל על פרויקטים בבייג'ינג, הונג קונג, קוריאה, דרום אמריה וארה"ב.

"זה מדהים, זה נחמד וזה בעיקר מעייף" הוא אמר "אני אוהב לייצר גופי תאורה חד פעמיים עבור פרויקטים מוזמנים עצומים ברחבי העולם. רק לאחרונה, סיימתי פרויקט מרגש שעשיתי ביקב עתיק בן מאתיים עשרים שנה בגאורגיה. מדובר בפרויקט הוליסטי מעניין שכלל את חללי הפנים של היקב כמו גם את המלון הנושק לו. בנוסף, אני עובד על הפרויקט הגבוה שעשיתי  מעולם, בקומה התשעים ואחת בבניין בניו יורק, וכן על השלמתו של גוף תאורה עצום בפארק אמנות בברזיל".

המיצב Luminale בתערוכת התאורה בפרנקפורט (צילום Kirsten Bucher)

אייקונים בינלאומיים

מאורר, חתום על לא מעט אייקונים בסצנת תכנון ועיצוב התאורה. כך למשל, 'בירדי' המקושט כנפיים, 'קמפרי' העשוי בקבוקי שתייה, 'דלייט' המדמה מגבת התלויה על הקיר וכמובן גוף התאורה המפורסם מקושט הפתקים. כשששאלנו אותו "איך הוא יוצר אייקון?", הוא ענה שאייקון נוסף כבר נמצא בדרך. "כן, יש לי כמה גופים שעשיתי טוב, אבל אני רק בן שמונים ושש ויש לי עוד כל כך הרבה מה להציע" אמר לנו אז "כך שהעתיד חשוב יותר מהעבר. החיים הם סיכון ואני בהחלט אוהב לקחת סיכונים ולנסות דברים חדשים. לא כדי להיות פרובוקטיבי, אלא כדי לפתוח את הדעת עם דברים חדשים ולא להיצמד לדברים קיימים".         

אולי יעניין אותך גם...