פארק Meland, סטודיו x+living, שנג'ן, סין (צילום: יח"צ)

לכבוד יום הילד הבינלאומי שחל מחר קבלו הצצה לחיים בללה לנד

אנחנו לא כאן כדי לשפוט אם מגרש משחקים כזה טוב או לא לחלוקת הקשב של הילדים ובכלל לתפיסה שלהם את העולם והמרחב. האמת? יצאנו קצת מבולבלים. ואתם?

לפעמים, תמונות באמת שוות אלף מילים. הנה קחו למשל את פארק המשפחות הדו קומתי הזה שממוקם בתוך קניון בעיר ההיי-טק שנג'ן שבסין. פארק Meland, בטח לא נראה כמו שום ג'ימבורי או משחקייה שרואים בקניון ישראלי ממוצע, אבל האם ככה צריך להיראות מגרש המשחקים של הילדים שלנו? זה כבר עניין של טעם וערכים. מה שבטוח, כסף לא חסר וכשהשמיים הם הגבול, אפשר לעשות הכל ואפילו יותר.

נכנסים לגן עדן (צילום: יח"צ)
וחולצים נעליים (צילום: יח"צ)

אם לא בנראות של "הדבר הזה", אפשר, לכל הפחות, לקנא בעושר המרהיב שלו, אבל גם באפן שהוא בטח יישמר לאורך שנים כאילו בכל יום רק הורידו ממנו את אחרוני הניילונים. מה שהאורחים מורידים, זה את הנעליים והמעילים, בטקס שמתבצע מיד בכניסה. האקט הזה, לא רק שומר על הניקיון, אלא מייצר הפרדה בין מה שבחוץ ומה שבפנים.

מבט מלמעלה (צילום: יח"צ)
אל הטוב שבפנים (צילום: יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

גן פורח

החלל העצום, ששטחו 6,000 מ"ר, עוצב על ידי משרד האדריכלים הסיני x+living, לפי קונספט של גן פורח שנשען על חלוקה לארבע עונות השנה. אל תוך זה, יצק המשרד שפע של צורות גיאומטריות ואחרות ומגוון עצום של חומרים וצבעים שמוסיפים מרקמים עשירים לחלל ומעניקים לו חיות ואנרגיה. מרגיע זה לא.

צורות, מרקמים וגוונים (צילום: יח"צ)

ארבע העונות

הכניסה לפארק, ממוקמת בקומה העליונה דווקא. שם, לאחר החלפת הנעליים, מופנים המבקרים למרפסת ממנה ניתן להשקיף אל מלוא החלל. האזור הזה, מקיף את המבקרים בתפאורה אביבית פורחת שעוצבה בהשראת פרחים, צמחייה, פרפרים, דבורים ופרות משה רבינו.

חוויה רב חושית (צילום: יח"צ)

החלל הכפול, בנוי משלוש פלטפורמות שמנצלות את הגובה ובו בזמן גם מעצימות את החוויה הוויזואלית ואת הרצון לנוע קדימה והלאה ולהעמיק את חווית הגילוי. באמצעות האטריום שנוצר באזור הזה ושני גרמי המדרגות שמקיפים אותו, מכוונים המבקרים לנוע לאזורי המשחק והפעילות השונים.

גובה האטריום, הנמצא במרכז הפארק, קרוב לעשרה מטרים. הירידה למטה, מתאפשרת בשתי דרכים כשתוך כדי תנועה שדה הראייה מתרחב והחלל נחשף, שכבה אחר שכבה. התפאורה, שמשתנה כל הזמן, מזמנת בכל פעם הפתעות נוספות. כך, היא מסקרנת ומרתקת ומעוררת עניין.

אלמנטים נסתרים (צילום: יח"צ)
והמון הפתעות (צילום: יח"צ)

בלגן מסודר

לפי המעצבים, החיבור של הצורות והצבעים לא חסר סדר או כאותי, להיפך, הוא תולדה של תכנון מדויק ומהווה קשר הרמוני בין האלמנטים הפנימיים לבין הנושא הכללי של החלל. כך, לכל פרט יש גם משמעות פרקטית ופונקציונאלית. למשל, בארונות והמדפים, שמסווים באמצעות צמחים, ניתן להשתמש לאחסון. המושבים, שמעוצבים כמו פרחים, משמשים כספות למנוחה. והכדורים התלויים מלמעלה, משמשים להסתרם גופי תאורה ורמקולים.

הפסקת אוכל (צילום: יח"צ)
ופיפי (צילום: יח"צ)

בדרך לקרקס 

מקור ההשראה לבריכת הכדורים הוא בקרקס. מגיעים אליה דרך מבוך חווייתי אליו נכנסים הילדים דרך מיני מדרגות ודלתות. החיבור הזה שבין האזורים השונים בחלל, מוסיף עוד חוויות כיפיות ומפתח את יצר של הרפתקנות. במקום אחר, נוספו מתקני משחק כמו מגלשה סיבובית וחבל טיפוס.

דרכים נסתרות (צילום: יח"צ)
אל ברכת כדורים (צילום: יח"צ)
והמון משחקים (צילום: יח"צ)

אולם נוסף, שעוצב בדמות ארמון הסייבר פאנק, מוקדש למשחקי וידאו. אורות הניאון והצבעים בו תורמים ליצירת מראה פנטסטי ומדגישים את חווית המשחק בדמויות אנימציה. כל זה, מתקשר לעיצוב הכולל של המקום ששואף ליצור חווית חלל ואווירה שמביאים את סיפור האגדה הסוריאליסטי אל המציאות.

ארמון הסייבר פאנק (צילום: יח"צ)
למשחקי וידאו (צילום: יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...