poggenphol עושים את מילאנו (התמונה באדיבות קליין'ס)

החברה שהמציאה את המטבח חושפת את מטבח העתיד

פוגנפול היא מסוג הסופר-ברנדס שהיו כאן מאז ומתמיד. החברה שהכניסה אותנו למטבח מציעה לנו לצאת מהקופסה ולגלות איך יראה המטבח של מחר. איזו בשורה הם מביאים? VENOVO+

הביקור שלנו בחנות הדגל של פוגנפול במילאנו נקבע לשעה מוקדמת בבוקר. לפני שהרחוב מתעורר והעסקים נפתחים. זו המנטליות הגרמנית של המותג שבאה לידי ביטוי בשאיפה להיות מדויקים ופרפקציוניסטים גם בריאיון. אנחנו מבקשים ממר באס מול, מנהל המכירות הבינלאומי, לחדד את המאפיינים השונים.

"האיטלקים חושבים קודם כל על העיצוב, על הפינוק. גם אנחנו נותנים דגש על העיצוב אבל הוא מקבל את אותה תשומת הלב שבה אנחנו מתייחסים לפונקציונליות ולאיכות. העיצוב צריך לשרת את המטרה".

מטבח חלומותיכם באמצע החלל (התמונות באדיבות קליין'ס)

מאז ועם היום

המטבח, שהוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, הומצא בעצם על ידי חברת פוגנפול אי שם במאה ה- 19. הם היו הראשונים שהביאו את ארונות המטבח שהועתקו מסביב לעולם והפכו למטבח שכולנו מכירים. לאורך השנים הם הכניסו אינספור חידושים במבנה המסורתי שאומצו גם הם כסטנדרט.

ההמצאה החדשה של חברת פוגנפול, שמיוצגת בארץ בלעדית על ידי KLEIN'S, היא מטבח VENOVO+ שמביא לאקסטרים את הזליגה בין החללים בבית. העיצוב זכה לאחרונה בשני פרסים יוקרתיים: פרס העיצוב הגרמני ופרס איקוני בקטגוריה "הטוב ביותר של הטוב ביותר" (The German Design Award and the Iconic Award in the category ‘Best of Best').

"חדשנות אמיתית בעיצוב המטבח מתחשבת באופן בו אנו חיים בפועל, מה המגמות החברתיות כיום באורח החיים שלנו בבית. העיצוב החדש מתחשב בכך שרובנו מתגוררים בערים ואנחנו אוהבים לשנות כל הזמן את החלל בו אנו חיים. גמישות וניידות הם חלק חשוב בחיים האורבניים".

Poggenpohl +VENOVO (התמונות באדיבות קליין'ס)

בין להזהר מחיקויים להשאר ייחודיים

התפיסה לפי המותג היא שאין יותר מקום להפרדה בין חלל המגורים לבין המטבח. אנחנו רוצים לבשל, לאכול, לארח ולבלות את שעות הפנאי שלנו באותו המקום – בחלל המרכזי בבית. מדובר ביחידת מטבח נפרדת בעלת מראה מרחף שממוקמת במרכז החלל. החיים ממשיכים להתקיים מסביב לאוכל לא רק באופן סימבולי אלא ממש בפועל.

"זו חשיבה חדשה לגבי מטבח. אנחנו מתמקצעים בזה. אנחנו מדברים עם מעצבים ועם אדריכלים ועלינו מוטלת החובה לא רק לזהות טרנדים אלא להגדיר אותם" הוא אומר וממשיך לספר על הקושי להישאר ייחודיים וחדשנים אל מול תעשיית החיקויים המשגשגת. "זה הופך יותר ויותר קשה. המצאנו את המטבח ולמחרת באו מהמזרח הרחוק ועשו קופי פייסט. כמובן שאנחנו לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר מכל בחינה. מטבח של פוגנפול מותאם אישית לכל לקוח ועל כל מטבח מוטבע מספר זהות. כך שאתה בעצם קונה מטבח לכל החיים. אתה יכול לפנות למפעל עם המספר הזה, אנחנו נצלול אחורה להיסטוריה, נאתר את הכרטיס שלך ונוודא שאתה מקבל שירות למטבח הספציפי שלך. זה אומר שאנחנו שומרים תיעוד וחלפים גם ארבעים שנה אחורה ויותר. זה דבר שאין בשום מקום אחר ואי אפשר לחקות".

Poggenpohl +SEGMENTO (התמונות באדיבות קליין'ס)

כשאנחנו מבקשים ממנו לחזות את העתיד בתור נציג מותג המטבחים שהיה כאן בעצם מההתחלה, הוא מפתיע.

"בשנות השבעים ביקשנו ממעצב מוביל לעצב לנו מטבח לשנות האלפיים. הוא עיצב מטבח שבו האדם ניצב בבועה במרכז, כמו על הירח. בשנת אלפיים הצגנו את המטבח שמתפקד ללא מגע יד אדם", הוא צוחק. "לפני שלושים שנה לא היה לנו אינטרנט אז לטעמי אין לנו שום אפשרות לחזות את העתיד. אנחנו רק יכולים לקוות שבעתיד המטבח יישאר נקודת המפגש המשמעותית שלנו בתוך הבית".

*הכתבה בשיתוף KLEIN'S

אולי יעניין אותך גם...