מתמחה בחללי אירוח, מעצבת השנה (צילום Matthieu Salvaing)

הוכרזה מעצבת השנה של Maison&Objet שיתקיים בספטמבר

האדריכלית לאורה גונזלס סוללת את הדרך להצלחה באמצעות עיצוב חללי אירוח בסגנון אמיץ המשלב קלאסיקה, וינטאז' וחדשנות

קברניטי יריד העיצוב המתרחש פעמיים בשנה בפריז, Maison&Objet, החליטו להעניק את תואר מעצבת השנה של היריד שיתקיים בספטמבר הקרוב לאדריכלית לאורה גונזלס (Laura Gonzales). בגיל 37, הספיקה גונזלס להפוך לדמות ידועה בסצנת העיצוב בעיר פריז ובשנתיים האחרונות, החלה לייצר פרויקטים גם מעבר לצרפת בהם היא מיישמת את הסגנון הקלאסי המעובד שלה במסעדות, ברים, בתי מלון ומיני חנויות. באמצעות הכרזתה כמעצבת השנה, מקווים אנשי היריד לתת למעצבת המוכשרת ושופעת הרעיונות, כך לדבריהם, הזדמנות שתעזור לה להמשיך ולהתפתח בהצלחה בהמשך הדרך.

מעצבת השנה, לאורה גונזלס (צילום Ambroise Tézenas)

קלאסי ופנטסטי

"אני מרגישה שלחללים צריכה להיות נשמה" אמרה אדריכלית לאורה גונזלס שהקימה את הסטודיו הפרטי שלה לפני כעשר שנים. לטענה, חלק מהחללים הם כמו יפהפיות נרדמות אותם היא מעירה לחיים של קסם בנגיעת יד אקלקטית וצבעונית. חלק מהחללים היא משפצת בעוד שאחרים היא מעצבת מהיסוד וכך מיישמת ביד חופשית את הדמיון היצירתיות הטמונה בה בשילוב מקורות השראה קלאסיים אליהם היא חוזרת שוב ושוב. כך עשתה למשל בחנויות של לובוטן בברצלונה ואמסטרדם ובחנויות של קרטייה בסטוקהולם, ציריך ולונדון. "אני לעולם לא חוזרת על אותו דבר פעמיים" היא מסבירה. 

הפרויקט האחרון אותו השלימה, היא מסעדת A La Gare בפריז אותה עיצבה בסגנון בראסרי בהשראת חופי הים התיכון. בחנות הפריזאית של קרטייה למשל, החלל שעיצבה דומה לדירה שיכולה הייתה להתאים לקוקו שאנל. ובאחת המסעדות האיקוניות של פריז, Laperouse, היא שיחזרה את עבודת העץ, האומנות ואמנות הפרסקו שעל הקירות ובו בזמן הוסיפה נגיעות ייחודיות ורומנטיות משל עצמה.

מסעדת A La Gare, פריז (צילום Jerome Galland)
עוד פינה (צילום (Jerome Galland)

שילובים אמיצים

נראה, שעל פי חבר השופטים, נבחרה גונזלס למעצבת השנה בשל יכולתה לשלב בין פרטים, מוטיבים, חומרים, גוונים ותקופות. "אני אוהבת לעשות שימוש בשפע של פרטים ולוודא שלכל כיוון אליו מביטים תמיד יש משהו מעניין" אמרה. אהבתה וכישוריה לערבב ולהתאים בלטו מרגע שחשפה את הפרויקט הראשון שלה, בגיל 26 בלבד. את אותו פרויקט, Bus Palladium, שהפך לאחד המקומות הבולטים בחיי הלילה של פריז, בחרה גונזלס לשפץ עם לא פחות משלושים וחמישה טפטים שונים שלצדם התאימה פריטי ריהוט ישנים וחדשים כאחד.

במשך הזמן, הלכה גונזלס ופיתחה את הסגנון שלה אף יותר כשהיא חוברת למיטב האומנים הצרפתיים שבהם אנשי שיש, חרשי עץ, נפחי זכוכית, אנשי מוזאיקה ואחרים. "אני ממש נהנית לראות את כל היצירתיות הזאת בעבודה" אמרה "הקושי שיש לי הוא באיזון נכון של טעם טוב". אבל את זה היא פותרת, כך מסתבר, בהליכה אחר האינסטינקטים שלה.

המון פרטים (צילום Matthieu Salvaing)
מסעדת La Lorraine (צילום Alexandre Tabaste)

הכל הולך

מעבר לעיסוק שלה בפרויקטים השונים, גונזלס עסוקה גם בפרויקט חדש המותאם בדיוק לחיוניות הלטינית אותה ירשה מאימה הספרדיה. בימים אלה, היא עסוקה בשיפוץ בית ב Vexin שבצפון מערב צרפת במטרה לייצר את מה שהיא מכנה "אולם תצוגה חי". זהו מקום שירוהט בפריטי הוינטאז' שהיא אוספת לצד פריטי הריהוט שהיא מעצבת בעצמה ויגיעו לבקר בו לקוחות, אומנים, שפים ועיתונאים. "הריהוט שלי הוא מאוד אני" היא אומרת "הכל עשוי בהזמנה אישית כך שניתן לבחור כל גוון של גימור ובד ריפוד". פריטי האוסף של גונזלס ישבו בצמוד לפריטים יחידים מסוגם הנוצרים בידי אומנים כמו שולחן שש-בש עשוי אוניקס וגוף תאורה עשוי לבה שחורה. המקום עומד להיפתח בנובמבר כך שיש בהחלט למה לחכות.

 

מהסדרה של גונזלס (צילום Romain Laprade)

אולי יעניין אותך גם...