מיס טיקה, תמרי צור

הבחירה שלנו: תערוכות בוגרים 2023

פרויקטי הגמר באקדמיות לעיצוב עם מבט קדימה, לא נשארים אדישים ומפגינים אומץ וחשיבה מקורית

תערוכות הבוגרים הגיעו לקיצן ולנו הייתה ההזדמנות להציץ במוחם הקודח של דור עתיד המעצבים, שלא מתביישים לגעת בסוגיות שבריריות ולהשמיע את קולם. במהלך השיטוטים במסדרונות המחלקות השונות והיכרות עם הכישרונות הרבים, מצאנו כמה שמשכו לנו את העין.

 

בני טובין / קרן פיקובסקי המחלקה לתקשורת חזותית בצלאל

לא פעם החיים בארץ מרגישים לחוצים, בטח בימים אלו כשהמדינה גועשת. הומור וציניות הרבה פעמים הם המפתח להפגת המתחים וחיבור בין אנשים. הפרויקט הוא קונספט לחנות מזכרות ישראלית מלאה באייקוניים מחיי היום-יום והנוסטלגיה המשותפת שמרכיבים את החוויה הישראלית ומזכירה לנו בין כל הכאוס ליהנות מהדברים הקטנים שמקיפים אותנו.

חנות המזכרות של קרן פיקובסקי
בני טובין- קרן פיקובסקי

חוטי מחשבות / אור בן סימון המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל

מאובחנת עם הפרעת קשת וריכוז, בן סימון מצהירה על עצמה כחולמנית, כשכל תחושה או מחשבה מתבטאים אצלה בצבע. את עולמה הייחודי היא מביעה בקולקציה צבעונית בשילוב חוטי צמר. כחוטי מחשבותיה, דרך הדיוק בפרטים הקטנים והפוקוס הסלקטיבי, היא מצליחה להביא לקדמת הבמה את אלו שחושבים קצת אחרת.  

חוטי מחשבות- אור בן סימון
הקולקציה של אור בן סימון

לבן על לבן / חן סמדר – המחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל

לדאבוננו, כיסא כתר פלסטיק הלבן והאייקוני נקשר בשנים האחרונות לעוד ועוד מקרי אלימות. התופעה האלימה והמקומית נבחנת בפרויקט זה דרך פריזמת אמנות לחימה ייעודית עם כללים, אלמנטים ותלבושות חדשים וייחודיים.

אלימות מקומית , חן סמדר
אמנות לחימה חדשה? עבודתה של חן סמדר

+SEX AID / דנה כהן המחלקה לעיצוב תעשייתי שנקר

 

חינוך מיני בקרב ילדים ומתבגרים הוא נושא שהרבה נרתעים ונמנעים מלגעת בו וכיום, ניכרת מגמה שמביאה את הנושאים האלה ושמה אותם על השולחן. העבודה מציגה שלוש ערכות בשפה מינימליסטית, שפונות לשני המינים כאחד ומדברות אליהם בגובה העיניים. הערכות נבדלות זו מזו בהתאמתן לגילאים שונים; ערכה לכיתה א' דנה על הדרך בה באים ילדים לעולם, לחטיבת הביניים מתעסקת באמצעי המניעה השונים והשלישית, לילדי תיכון, מדברת על עונג.

ערכות לחינוך מיני של דנה כהן
איך באים ילדים לעולם? עבודתה של דנה כהן

בין הפטיש לאדם / ירדן חדד- המחלקה לעיצוב תכשיטים שנקר

פלדה הוא חומר חזק וקשיח, אך בקרבת מקור חום כמו קסם הופך לגמיש שניתן לפיסול. כנפח ברזל במקצועו, חדד חוקר את כלי העבודה העתיק ביותר, הפטיש. הוא מאתגר שיטות ייצור מסורתיות בחיפוש אחר פעולה אופטימלית במינימום מאמץ פיזי וחושף את היופי שבו.

ירדן חדד (צילום שי פרנקו)

Marsss 1.0  / נועה קסלר- המחלקה לעיצוב תעשייתי המכון הטכנולוגי חולון HIT

השנה היא 2035, קבוצת חלוצים נשלחת לראשונה לכוכב המאדים במטרה להקים שם מושבה לבני האדם. מה ילבשו? פרויקט הנעלה שמהווה חלק מסט המדים של הקבוצה ומושפע מחייהם בקפסולות מיוחדות המווסתות תנאים סביבתיים למחייה.

Marsss 1.0- נועה קסלר

מי שמך בר סמכא / תמרי צור המחלקה לתקשורת חזותית המרכז האקדמי ויצו חיפה

 

היום הרשתות החברתיות מציפות אותנו במידע כשכל אדם, גם אחד ללא ידע מקצועי מהימן, יכול להפיץ מבלי להבדיל בצרכי הפרט, המטופלים שבצד השני של המסך. הפרויקט בא לבקר את התופעה

דרך הצגת 12 גורואים מודרניים, 'מומחים' בתחומם ואפיון עולמם.

ניצה תדובדבן, תמרי צור
המלך גבריאל, תמרי צור

בהצלחה לכל הבוגרים הטריים, מצפים להמשך!

אולי יעניין אותך גם...