חומרים מיוחדים, מערכת ישיבה בעיצוב אדריכל דניאל ג'רמני (יחצ)

האדריכל שמכנה את עצמו "אזרח העולם הגדול" צפוי להגיע לישראל

דניאל ג'רמאני משמש כראש חבר השופטים בתחרות של קוסנטינו ישראל לעידוד השגיות וחשיבה מחוץ לקופסה. רגע לפני ההחלטות הגורליות, תפסנו אותו לשיחה על נדודים, חומרים ושותפויות 

אדריכל דניאל ג'רמאני יליד ארגנטינה, מתגורר ויוצר ממקום מושבו בפיניקס אריזונה בשני העשורים האחרונים, אבל נוהג לכנות את עצמו "אזרח העולם הגדול". עם סיום לימודי האדריכלות באוניברסיטת בואנוס איירס, כשהוא חמוש בשאיפות גדולות ורצון עז להצליח, החליט ג'רמאני לפרוץ את דרכו החוצה אל מחוץ לגבולות ארגנטינה, ובילה שמונה שנים באירופה כשהוא נודד בין רומא, מדריד, בריסל, לונדון ואמסטרדם, שם התמחה בחברות מובילות.

ממש עכשיו משמש ג'רמאני כשופט בתחרות של קוסנטינו ישראל שתוצאותיה יוכרזו בספטמבר על ידי חבר השופטים שבראשו הוא עומד. בינתיים, אדריכלים, מעצבים וסטודנטים לאדריכלות ועיצוב, מוזמנים עדיין להגיש מועמדויות ולמצוא כאן את כל הפרטים אודות הקטגוריות, הפרסים והתקנון.

כשאני שואלת אותו איך הגיע דווקא לאריזונה ואיך כל זה השפיע על חייו ועבודתו, הוא עונה בפשטות שהגיע לשם כדי להשלים תואר שני במנהל עסקים ופשוט נשאר. "למרות שפניקס נחשבת לאחת הערים הגדולות בארצות הברית, אין בה תחושה של מטרופולין הומה ורעשני ולכן טוב ונעים להשתקע בה. ההחלטה שלי לשנות הילוך מדי תקופה, עוזרת לי למקד את עצמי ולהטעין את עצמי בכל פעם מחדש".

אדריכל דניאל ג'רמאני (צילום יחצ)

סוד הקסם

ג'רמאני עומד בראשה של החברה הבינלאומית Daniel Germani Design המתמחה באדריכלות מסחרית ואדריכלות למגורים, בעיצוב פנים ובעיצוב רהיטים. העיצובים שלו נחשבים מקוריים וייחודיים. פעמים רבות, ההפתעה בעיצוביו מתגלה כשפריטים שלו נחשפים אט אט במטרה לסקרן ולמתוח את רגעי הקסם. בדיוק כמו מסלול חייו רוויי התהפוכות, כך מתגלות ברהיטים הפתעות מסקרנות ובלתי צפויות.

כמי שבחר לגור בדרום מערב ארצות הברית ומרוחק כביכול מסצנת העיצוב הבינלאומית, אתה לא מרגיש אאוטסיידר?

"ממש לא. אני מרגיש בדיוק כפי שהייתי מרגיש קרוב אל הסצנה אם הייתי גר בכל בירה גדולה אחרת. אני נוסע הרבה לספרד ולאיטליה למטרות עבודה, מכיוון שכל השותפויות שלי נמצאות שם. אני נוסע הרבה גם בתוך ארצות הברית. אני אוהב את התקופה הזו בקריירה שלי מכיוון שאני עושה בדיוק את מה שאני אוהב וגם מתוגמל על זה – לא הייתי יכול לבקש משהו נוסף".

ריהוט מסקרן, מטבח עשוי משטחי דקטון של קוסנטינו (צילום יחצ)

מה הופך את שיתופי הפעולה למעניינים?

"מה שמעניין הן החברות העומדות מאחורי שיתופי הפעולה. אני לא מגביל את העיצוב שלי לתחומים מסוימים, אלא מעדיף שהקול שלי יישמע ברחבי נופי העיצוב כולם".

חברת הריהוט האיטלקי Riva ומותג המשטחים הספרדי Cosentino הם רק שניים מהמותגים האירופאיים שאתם עובד ג'רמאני. כשאני שואלת אותו אם כארגנטינאי שחי ועובד בארה"ב אין פערים תרבותיים או מכשולים שצריך להתגבר עליהם, הוא מסביר תוך כדי מתן דוגמה ספציפית.

"כשתכננתי למשל את DeKauri – הארונית שעצבתי המשמשת לחדרי אמבט, כל החברות התאהבו בה מיידית ולכן מאוד נוח וקל היה לעבוד מולן". הארונית, העשויה עץ קאורי עתיק, עוצבה בהשראת מזנונים איטלקיים עתיקים. "כל חברה בפני עצמה, הבינה את החוזקות שהחברה האחרת הביאה לפרויקט המשותף ולכן מהתחלה דובר על נוסחה מנצחת" מוסיף ג'רמאני "הארונית עומדת בפני עצמה והופכת את החלקים הפונקציונאליים של חדר הרחצה לרהיט אקזוטי יפהפה. למעשה, היא מקנה תחושה של שימוש בחדר רחצה מבלי להימצא באחד כזה. אני יכול בקלות רבה לראות אותה עומדת בסוויטה ביתית, בחדר שירותים או בחדר שינה שמתוכנן בקונספט של חלל פתוח".

בהשראת ריהוט איטלקי עתיק ובשילוב משטחי דקטון של קוסנטינו (צילום יחצ)

העיצוב הוא חיי

כאדריכל, מעצב פנים ומעצב רהיטים, ג'רמאני מעיד על עצמו כעל מי שנמשך יותר לאתגר העיצוב ולא למושא שלו בין אם  מדובר בעיצוב משטח עבודה, בפריט ריהוט או בתכנון חלק המיועד לאינסטלציה. "האתגר הוא זה ששומר על הסקרנות שלי כל פעם מחדש, אני גם מאוד אוהב את ההדדיות שבעבודה עם הצוותים היצירתיים ועם בעלי החברות השונות שאיתן אני משתף פעולה. אני לומד מהם המון. העיצוב הוא חיי ואני לא יכול לדמיין את עצמי עושה משהו אחר".

הרהיטים שלך מאוד ייחודיים ואישיים ולא פעם אתה עושה שימוש בצורות וחומרים יוצאי דפן

"עיצוב עבורי הוא אישי מאוד ואני אוהב לחזור ולחקור חומרים וטכנולוגיות חדשים. לכל עיצוב חדש יש את האפן הייחודי שלפיו אני ניגש אליו ואת התהליך שאני עובר אתו".

עיצובים מקוריים וייחודיים בשילוב משטחי דקטון של קוסנטינו (צילום יחצ)

ומהיכן אתה שואב השראה?

"מכל דבר. אני יודע שזה נשמע כמו קלישאה אבל זו האמת שלי. כשזה מגיע למקורות השראה בתחום העיצוב, האסתטיקה שלי מושפעת במפורש מסגנון הבאוהאוס ומהאדריכלים אוסקר נימאייר, ואן דה רוהה ולה קורבוזיה. כמובן שגם פראנק לויד רייט מצטרף לחבורה יחד עם הפילוסופיה שלו לפיה עיצוב טוב צריך תמיד להיות כן ומעורר השראה".

השראה מסגנון הבאוהאוס, מטבח בשילוב משטחי דקטון של קוסנטינו (צילום יחצ)

בתחרות כמו בתחרות

כשמתבוננים בעבודתו של ג'רמאני, אי אפשר להתעלם מהשימוש המיוחד והמסקרן בחומרים שונים ומשונים. כשהוא נשאל מה הגישה שלו לחומרים ואם יש כאלה שהוא מעדיף על פני אחרים, הוא טוען שכל חומר מביא אתו מגוון אפשרויות מיוחד וייחודי.

בין היתר, אתה עושה לא פעם שימוש במשטחים השונים של קוסנטינו. ממש סיפור אהבה.

"זה התחיל בביקור במפעל של החברה בספרד, שם פגשתי את אנשי הצוות וחוויתי שיחה נהדרת ומעוררת השראה עם פאקו קוסנטינו. באפן כללי, כל שימוש בחומר חדש מותח עוד יותר את גבולות העיצוב שלי".

משטח דקטון של קוסנטינו משתלב עם ידע של מדרה (צילום יחצ)

כראש חבר השופטים בתחרות של קוסנטינו המתקיימת עכשיו בארץ, יכול ג'רמאני לתרום מניסיונו המעשי במטרה לעודד הישגיות וחשיבה מחוץ לקופסה ולבחון פרקטיקה ויצירתיות בשימוש בחומרים Dekton – Sileston בדגש על חדשנות וחשיבה טכנולוגית. התחרות תתקיים בקטגוריות שימוש יצירתי בחומרים, עיצוב מטבחים ומטבחים קומפקטיים – נושאים שהוא מכיר בהחלט מקרוב ואף מתמחה בהם. לצדו של ג'רמאני ישפטו גם המעצבת הרב תחומית עליזה שינזון, אדריכל גל מרום ואדריכל ניסן (ניני) ורשבסקי.

כשופט בתחרות, איזה מסר אתה יכול להעביר לאדריכלים ומעצבים צעירים?

"כשאנשי מקצוע צעירים ניגשים אלי ושואלים אותי מה הסוד אני אומר להם שהתמדה, עקשנות, עבודה קשה וסבלנות הן האיכויות שיגרמו להם לבלוט על פני אחרים. אני מקווה שהם מבינים שלמידה מגיעה גם מהצלחות וגם מכישלונות. גם באפן אישי, אני מרגיש שיש לי עוד כל כך הרבה מה ללמוד ואני מתכוון להמשיך ולעשות את זה כל עוד אוכל".

ומה המוטו שלך?

"להיות כן, להציג תמיד את האני האמיתי שלי ולעולם לא להפסיק לחלום".

נסעת בכל העולם ועכשיו יש לך גם הזדמנות נהדרת להגיע לישראל

"הייתי שמח להזדמנות לבקר בישראל מכיוון שעדיין לא ביקרתי בה קודם. ההיסטוריה והתרבות שלה ממש מרתקים אותי".

הרשמה לתחרות: http://bit.ly/2V8DbPW

אולי יעניין אותך גם...