תצוגת האופנה של גדעון וקארן אוברזון
תצוגת האופנה של גדעון וקארן אוברזון (צילום: אבי ולדמן)

גדעון אוברזון, הסוף: מעצב האופנה סיכם אמש חמישים שנות פעילות

הדגמים המיתולוגיים של המעצב הוצגו אתמול על המסלול בפעם האחרונה. דוגמניות שליוו את בית האופנה לאורך השנים התייצבו כדי לכבד את המעצב שהכריז על פרישה

אמש נערכה תצוגת האופנה האחרונה בהחלט של המעצב גדעון אוברזון. אחרי חמישים שנות פעילות, אוברזון החליט "לתלות את הנעליים" ולצאת לחופשה ארוכה. "הקולקציה משקפת את השפה ואת כתב היד שלנו לאורך כ-50 שנות פעילות" הסביר "כמו גם את השינויים וההתפתחות העצומה בתחום האופנה בישראל". קונספט התצוגה, שפתחה את אירועי שבוע האופנה בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, היה "הארכיון יוצא לאור" והיא כללה חמישים דגמי עבר שעברו פירוק והרכבה מחדש. בנוסף, נעשה שימוש באינטרפטציות במגוון חומרים, תוך שילוב של הוט קוטור עם אוירה ספורטיבית.

בין הדוגמניות שעלו על המסלול, בלטו דוגמניות עבר שליוו את בית האופנה בעשורים האחרונים ביניהן יעל אבקסיס, רונית יודקביץ', שירלי בוגנים, שירז טל, ענת בירן ובתה נועם פרוסט.

יעל אבקסיס
יעל אבקסיס (צילום: אבי ולדמן)
ענת בירן
ענת בירן (צילום: אבי ולדמן)
רונית יודקביץ
רונית יודקביץ (צילום: אבי ולדמן)
נועם פרוסט
נועם פרוסט (צילום: אבי ולדמן)
שירז טל
שירז טל (צילום: אבי ולדמן)
שירלי בוגנים
שירלי בוגנים (צילום: אבי ולדמן)

אוברזון החליט לפרוש מעסקי האופנה המקומית אך מותג בגדי הים הבינלאומי ימשיך לפעול. לפרישה מצטרפת גם הסגירה של החנות והסטודיו המיתולוגיים של המעצב ברחוב גורדון 36, בתל אביב. סמל תל אביבי שבחלון הראווה שלו התחלפו לאורך השנים אינספור דגמים שהפכו לאבני דרך באופנה הישראלית.

כאשר בשנות ה- 60 העולם נשטף בגל האופנה החדשה ואצלנו בארץ אסרו על הגעתן של "החיפושיות", אוברזון היה זה שהציב את האופנה בחזית, עיצב את המדים החדשים של דיילות אל-על והמשיך לפעול גם בצל המלחמות שהגיעו בשנים הבאות. לאורך השנים, אוברזון עיצב לנשים הבכירות במשק ובעולם הקולנוע והתיאטרון ובחר שלא לעשות שיתופי פעולה עם רשתות אופנה וייצור המוני. העיצוב של אוברזון שמר תמיד על אותו הקו – אופנה בקווים חזקים, ברורים וארכיטקטוניים, כשהוא מכוון לסקסיות וספורטיביות במידה הנחוצה. קו נקי לצד חופש בחירה אישי.

ואולי אין זה מקרי שהתצוגה שמסכמת את פעילותו של מעצב ישראלי איקוני פתחה את שבוע האופנה שהתקשה השנה לגייס כספים וחסויות לקיומו. בעידן בו רובינו מתלבשים אותו דבר וצורכים אופנה בינלאומית בלחיצת כפתור, נראה כי שוק האופנה המקומי יאלץ להפנות משאבים לאפיקי הכנסה חדשים.

אולי יעניין אותך גם...