ברברה ברזין (צילום: מוניקה פיץ)

בתוך הראש של המעצבת ברברה ברזין: ריאיון בתמונות

היא נטולת טקט ובראש שלה יש התפוצצות של זיקוקי דינור. עם זה, היא דוגלת בעיצוב רגוע ונעים שמשפיע על האנרגיות ומצב הרוח

זאת אני

אני (צילום: חיים אפריאט)

אני לא פוליטקלי ולא קורקט: נטולת טאקט באופן עקרוני. למדתי עם השנים, שהוא באמת לא מקדם אף אחד לשום מקום. מילים מכובסות מוציאות אותי מדעתי ואני דוגלת בשקיפות, ישירות ואותנטיות.

ידעתי שאני רוצה לעסוק בעיצוב פנים

שרטוטים מרגשים (צילום: ארכיון פרטי)

כבר בגיל 5. אבי המהנדס נהג להביא איתו את העבודה הביתה. אני זוכרת את עצמי עומדת ומתבוננת בפליאה והתרגשות בשרטוטים. אלה היו הרגעים שהבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה.

המשרד שלי

במשרד (צילום: ארכיון פרטי)

מתוכנן באווירה נעימה וביתית כי כולנו מבלים בו שעות ארוכות. זה מקום רב חושי שיש בו ניחוחות שמן יסמין, מוזיקה קצבית, פסלי אלות היופי, טפטים במרקמים מיוחדים וכוסות תה וקפה הכי יפות שאפשר למצוא היום בשוק. 

אני מונעת מ…

חם ומשפחתי (צילום: תומר בלילתי ועומרי אדר)

העלאת קרנו של עיצוב הפנים ומיצובו כמקצוע חיוני לגוף ולנפש ולא כזה העוסק רק במותרות. עיצוב נכון, מייצר חללים שמשפיעים על האנרגיה, הלך הרוח, על העשייה והתפוקה ועל האינטראקציה שלנו עם המשפחה והסביבה.

אמצעי הביטוי המועדפים עלי הם

ביטוי בציור (צילום: ארכיון פרטי)

מילים וציור. אלו הצדדים החזקים שלי.

שביזות בימי קורונה

המשכתי כרגיל (צילום: ארכיון פרטי)

אין ולא היתה. אנחנו מקצוע חיוני והבניה לא פסקה. אמנם סגרתי את בית הספר, אבל בכל הקשור לפיקוחים ופגישות – העבודה נמשכת כסדרה. האמת? היה לי הכי כיף עולם! בזמן הסגר, הכבישים היו פתוחים, האוויר היה נקי והכל התנהל ממש חלק.

הבית שלי הוא

אי של שלווה (צילום: חיים אפריאט)

מקדש של שלווה. אני מגיעה אליו בערב, בתום יום עמוס שמתחיל לרוב בסביבות חמש בבוקר אם לא לפני. זה המקום היחיד שבו אני מצליחה להיטען אנרגטית, לקבל כוחות ולהתמלא שמחה. 

חוץ מעיצוב אני אוהבת

חוקרת תרבויות (צילום: ארכיון פרטי)

נסיעות לחו"ל שמאפשרות לי לחקור ולהיטמע בתרבויות חדשות. המפגש עם המקומיים, עם הריחות, השווקים, הארכיטקטורה והעיצוב הוא תמיד מסקרן ושובה לב. 

מקום שנותן לי השראה

מעורר השראה (צילום יחצ)

מוזיאון ההרמיטאז' הוא אנטי-תזה מוחלטת לכל המוזיאונים המודרניים המשמימים עם קירות לבנים ורצפת בטון אפורה, שלי אישית מזכירים מחסן. העוצמה שלו מתבטאת בכך שכל מה שיוצג שם יראה נהדר. 

וזה שאני הכי אוהבת

רדימה והלאה (צילום: ארכיון פרטי)

כל מקום שיש בו מים ורואים את האופק. כשאני צופה לעבר האופק, אני נכנסת למוד של רגיעה וליבי מתמלא שמחה. מי שמכיר אותי, יודע שאני אישה שאוהבת לדעת בדיוק לאן היא הולכת.

מעצבים שאני מעריכה בעולם

חללים מרתקים (צילום: Pedro Pegenaute)

Neri&Hu. צמד אדריכלים עם רזומה עשיר של עיצוב חללים מונומנטליים ופריטי עיצוב למותגים מהגדולים בעולם. הם הפכו לסנסציה בזכות היכולת המופלאה שלהם לנתח ולחבר בין יסודות אסתטיים ממזרח ומערב ובין מסורת לחדשנות. 

ומעצב ישראלי

מדויק (צילום: שי בן אפרים)

מעצב התאורה ניר מאירי שמפליא ליצור גופי תאורה מדויקים, איכותיים ואסתטיים. בשנים האחרונות, הוא מפליא ליצור גם מהדורות מוגבלות ומעוררות השראה המוצגות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם. 

לא יודעים עלי

שלמרות שיש לי מטבח בגודל של זרת, אני בשלנית מעולה שמתקתקת עניינים. רק שעם השנים, הבנתי עד כמה זה סזיפי ולא מתגמל. העיסוק בעיצוב פנים הרבה יותר מוצלח ומתגמל לטעמי.

ככה זה נראה בתוך הראש שלי

לא נח (צילום: ארכיון פרטי)

התפוצצות של זיקוקי דינור, הבזקים של אור וצבע ושפע של רעיונות שרצים ואף פעם לא נגמרים. הראש לא נח והוא תמיד בעיצומה של סערת מחשבות.

פריט העיצוב האחרון שקניתי

נשית (צילום: ארכיון פרטי)

מנורה תלויה שמיוצרת באיסטנבול ונרכשה בתל אביב. היא אלגנטית ונשית. פיס של ממש שמעטר, בחן רב, את ארון הכיור בשירותים של הסטודיו.

הפרויקט שעוד לא תכננתי

טוטל לוק (צילום: יחצ חול)

חד משמעית קזינו. זה מקום חושני, עשיר וסקסי, מלא התרחשויות ופעילויות מגוונות. לדעתי, זה המקום להגשים את כל הטריקים והפנטזיות בעיצוב הפנים. 

אולי יעניין אותך גם...