מעיל ערב, מחווה לג'ורג' בראק
מעיל ערב, מחווה לג'ורג' בראק (Alexandre Guirkinger)

בקרוב: חשיפה ראשונה של פריטי לבוש נדירים מבית איב סן לורן

המוזיאון שנפתח בפריז לפני כחצי שנה מחדש לראשונה את התצוגה עם כארבעים פריטי לבוש נדירים שיוצאו מהארכיון ויוצגו בחלקם לראשונה לקהל הרחב

מוזיאון איב סן לורן, שנפתח באוקטובר 2017 בבית האופנה המיתולוגי של מעצב העל בפריס, יחשוף ב-13 במרץ קרוב לארבעים פריטי לבוש שיחליפו חלקים מהתצוגה הנוכחית. שיקולים של שימור הפריטים יקרי הערך הביא לכך שקברניטי המוזיאון יחשפו ברוטציה חלק נרחב מיצירות הטקסטיל והאביזרים השמורות בארכיוני הבית. כך, יוכלו המבקרים לגלות בכל פעם עוד טפח ביצירתו האגדית והמופלאה של סן לורן.

שמלת ערב
שמלת ערב (יחצ)

בפעם הזו, יחשפו בין היתר יצירות אייקוניות כמו שמלה עשויה אריג משי מקולקציית אביב קיץ 1986, מעיל ערב הידוע בשם 'המראה השבורה' מקולקציית סתיו-חורף 1978 ומעיל ערב רקום שעוצב כמחווה לאמן ג'ורג' בראק. כך או כך, במהלך הזמן, יחשפו התערוכות במוזיאון עוד ועוד פנים אסתטיות וטכניקות מקוריות וייחודיות של בית אופנת סן לורן.

"התערוכות שיוצגו במוזיאון שאנו שואפים להציג בשנים הראשונות לפעילותו הן ללא ספק תצוגת תכלית יוצאת דופן של יצירתו של סן לורן" אמר אוליביה פלביאנו, מנהל מוזיאון איב סן לורן "פריטי מפתח שהוצגו לקהל הרחב לעיתים נדירות ייראו במוזיאון כשבהם למשל הקולקציה הראשונה של המסטר משנת 1962. התצוגות המתחלפות הן ההזדמנות שלנו להציג עוד ועוד פרקים בספר חייו ויצירתו הגאונית של סן לורן ושל החיים בבית האופנה מהקלאסיים שהיו קיימים".

המוזיאון בחר להציג פריטים מאוספיו כשהם חשופים ולא מאחורי ויטרינות מטרה להנגיש אותם באופן בלתי אמצעי למבקרים שיכולים כך לצלול היישר אל תוך האינטימיות של בית האופנה" אמרה אורלי סמואל, מנהלת האוספים במוזיאון איב סן לורן" התצוגות המוגבלות בזמן הן תוצאה של צורך לשמר בקפידה את החומריות האורגנית של פריטי הבד הרגישים, למתן חשיפה לאור ולאבק".

מעיל ערב - המראה השבורה
מעיל ערב - המראה השבורה (יחצ)

מוזיאון איב סן לורן בפריז, נפתח במקביל למוזיאון איב סן לורן במרקש שבמרוקו באוקטובר 2017. השניים הושקו חמש עשרה שנים לאחר פרישתו של סן לורן מבית האופנה שהקים וכעשר שנים לאחר מותו. המוזיאון בפריז, שוכן בשדרת מרסו בבית האופנה ששימש את סן לורן קרוב לשלושים שנה. במהלך הזמן, יוצגו בו ברוטציה פריטי לבוש ואביזרי אופנה כמו גם רישומים, קטעי וידאו וצילומים. עוד מוזמן הקהל לבקר בסטודיו ששימש את המאסטר ולהיחשף לתהליכי עבודתו בעיצוב קולקציות אופנת העילית שלו.

שמלת ערב קצרה, מוזיאון איב סן לורן
שמלת ערב קצרה, מוזיאון איב סן לורן (Alexandre Guirkinger)

התערוכה: עד 9/9. מוזיאון איב סאן לורן: museeyslparis.com

אולי יעניין אותך גם...