תפגשו ביריד: איתי מתן. צילום גדי ימפל

אסור לפספס: יריד האמנות והעיצוב הגדול חוזר, והפעם, במהדורה פיזית

יריד צבע טרי 2021 חוזר במהדורה פיזית לאצטדיון הוולודרום הלאומי בתל אביב בתאריכים 21-26.10

יריד צבע טרי יפתח את שעריו לקהל הרחב ב – 21.10 ויפגיש בין אנשים, אמנים מוכרים ומעצבים חדשניים; הפעם, בחסות קבוצת הפניקס ובשיתוף עיריית תל אביב-יפו, היריד חוזר במתכונת מאווררת ומותאמת לתקופה, באצטדיון הוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס, בשכונת הדר יוסף בתל אביב. 

נועה פיין, צילום מיכאל מזרחי

כבכל שנה, היריד יציג את עבודותיהם של אמניות ואמנים עצמאיים בתחילת דרכם, מעצבי מוצר, תערוכות ופרויקטים אוצרותיים, עבודות מוזמנות, פרויקטים חברתיים, וכן צבע טרי !LIVE – רצועת פרפורמנס – מיצגים שיתקיימו לאורך כל ימי היריד.

 

בין הפרויקטים המעניינים תוכלו למצוא סדרת עבודות NFT חדשה של האמנית הוותיקה והמוכרת בתחום האמנות הדיגיטלית שירלי שור, וסדרת NFT נוספת של האמן הצעיר גיל ארליך, מחממת האמנים העצמאיים, שיצר אותה במיוחד עבור היריד בליווי הצוות האוצרותי של צבע טרי.

קולקציית פנסטרה. עיצוב וצילום גיל אלדור

עוד בגזרת הפרויקטים המיוחדים: מיצבי חוץ גדולים של רחלי שרפשטיין (סטודיו reish) ולילך ספרן גורפונג, ועבודה מוזמנת של תמר לב-און בתמיכת חברת MyHeritage, המציגה קולאז'ים דיגיטליים המשלבים דיגום תלת ממדי, תמונות משפחתיות רב דוריות וצביעה ידנית.

 

לצידם, יוצגו פרויקטים חברתיים שביניהם 'הגלויה הסודית' – הפרויקט האהוב שחוזר כל שנה, בשיתוף ביה"ס לאומנויות – קמפוס אריסון תל-אביב,  תערוכה של פריד אבו שקרה, העוסקת בקיום משותף ומשלבת עבודות של אמנים ישראלים ופלסטינים, ועבודה של האמן והמעצב עומר פולק.

 

עבודתו של פולק נוצרה בשיתוף פעולה עם היוצרת נעמה זהר המתמחה במלאכות קדומות, ומרכז "אהטה" למלאכות אתיופיות בקרית גת, בסיוע אחותי – חנות סחר הוגן. הפרויקט שהתבצע כעבודה מוזמנת לקראת ובתמיכת יריד צבע טרי 2021 יוצג בו לראשונה ויבחן את מושג ההליכה, התנועה והכמיהה לשינוי, דווקא באמצעות אלמנטים שנחשבים נייחים: באמצעות פסלים ואובייקטים לישיבה. האובייקטים, אשר נהגו ועוצבו בידי פולק, יוצרו בתהליך מסורתי של קליעה בידיהם של נשות ואנשי אהטה – בני הקהילה האתיופית שעשו את דרכם לארץ ישראל ברגל, כעולים וכמהגרים, המחפשים את מקום מושבם בארץ.

עבודה וצילום של תמר בנין מחממת העצמאיים

במסגרת צבע טרי LIVE יתקיימו ביריד מופעים, מיצגים ואירועים מיוחדים;  מיכל גיל תגיב במחול ליצירות בחממה, ערבה אסף תקרא בקלפים שפיתחה בעצמה, מרב צור תראיין את הקהל במסגרת העמותה שהקימה למען אנשים שעוד לא נולדו, צח שיף ולי ארבל מקלכלים (כך במקור) את ביתם בפרפורמנס המשלב מחול וציור, ומעיין בלך יזמין את הקהל למחוק זיכרונות.

 

המפגשים, השיחות וההרצאות של היריד יתקיימו במתכונת סלון פודקאסט בשיתוף עם מגזין פורטפוליו, בהנחיית יובל סער, עורך המגזין. סרטי סטודנטים של המחלקה לתקשורת חזותית והמחלקה לאומנויות המסך בבצלאל יוקרנו על מסך גדול במדשאת היריד במשך כל ימי היריד.

עיצוב וצילום: אורי זמיר
קטיה ליפשין, צילום דנה ברק

צבע טרי יחשוף השנה כ- 40 יוצרים בחממת האמנים העצמאים; כולם יציגו גופי עבודות מלאים ומקוריים שנוצרו ברובם במיוחד לקראת היריד, כשבכניסה לחממה יוצג פרויקט מוזמן של האמן הצעיר רן סלפק. עיצוב טרי יציג כ- 30 מעצבי קרמיקה, נייר וזכוכית, ריהוט וגופי תאורה ובמתחם הגלריות יוצגו כ- 25 תערוכות, גלריות ופרויקטים.

 

היריד יתקיים בין ה- 21-26.10 ותצוגותיו יתפרסו בכל שטח מבנה הוולודרום, במרחבי המדשאה ויתקיימו בהתאם להנחיות העדכניות. ניתן לרכוש כרטיסים אונליין, מראש, באתר היריד, ולפי חלונות זמן – לכניסה בשעות מוגדרות, על מנת לאפשר ביקור מרווח ובטוח.

אולי יעניין אותך גם...