קורל חי, צבע השנה של פנטון
קורל חי, צבע השנה של פנטון (צילום יחצ)

אנחנו בשוק! צבע השנה של פנטון לשנת 2019 הוא…

ענקית הצבע פנטון ממשיכה להתחמק מבחירות אמיצות ומכריזה הלילה על הקורל החי כצבע שילווה אותנו בשנה הקרובה

בריאיון עם הטרנדולוגית לורונס פסקיאר שהעלנו כאן ממש השבוע, טענה פסקיאר שבימים טרופים אלה וכך גם בשנים הקרובות יותר צבע, אם כי רך ועדין יותר, ייכנס לבתים כשהורוד והצהוב ימשיכו עדיין לבלוט ולא ירדו מסדר היום. בנוסף, ציינה פסקיאר, שהגוונים המרוככים יותר ילוו וינבעו מחומרים בעלי מרקם חם ונעים כמו בטון וטרה קוטה. נראה, שהצבע שבחרה פנטון כצבע השנה ל 2019 משלב קצת מכל המריכיבם האלה. הוא נע בין ורוד וצהוב, הוא רך ונעים, הוא חביב ונחמד אבל, לפחות בעיני כותבת שורות אלו, הוא לא כזה שיוצא באמירה חזקה או בהצהרה משמעותית.

בהודעה לעיתונות של פנטון, נכתב שצבע השנה, הקורל החי, מעורר, משלהב ומפיח רוח של אופטימיות כשהוא טומן בתוכו אלמנט נסתר של גיוון מוזהב שמכניס בו אנרגיות מצד אחד ורכות מאידך. הקורל החי נמרץ ופעלתן מצד אחד, כך כתוב שם, ומאידך רגוע ומתון וכמו עוטף אותנו בחמימות ורכות במטרה לספק לנו נחמה ועליצות בסביבה קודרת שלא מפסיקה להשתנות. הוא מהווה תגובה להסתערות של הטכנולוגיה הדיגיטלית והמדיה החברתית המשתלטות על חיינו, ומחבר אותנו יותר לחוויות אותנטיות שמאפשרות לנו אינטימיות וקשרים בינאישיים.

גם וגם
גם וגם (פנטון)

כל זה טוב ויפה אבל מן הראוי גם לציין, שהבחירות של פנטון בשנים האחרונות הן זהירות למדיי ותמיד מוסברות באפן מסובך וכזה שניתן להבין כך או אחרת. גיל רויטר ונתלי יצחקוב, צמד טרנדולוגים מקומיים מוערכים שפגשנו השבוע (ושאת בשורותיהם המסקרנות לשנה הבאה נעלה כאן בקרוב), טענו אף שקרנה של פנטון, שמזה כעשרים שנה כולנו מחכים בשקיקה להכרזותיה, כבר ירדה בהרבה. זה לא פלא כשהצבע של השנה שעברה, אולטרה סגול, כמעט ולא נראה בשנה החולפת לא בתערוכות העיצוב, לא בשבועות העיצוב ולא בשום מקום אחר.

כמי שעוקבת אחרי מה שקורה בסצנה כבר לא מעט שנים, אני חייבת לציין שציפיתי לגוון קודר הרבה יותר. זאת מכיוון שאם צבע השנה אמור לשקף את הלך הרוח הבינלאומי בתחומי החברה, הכלכלה, התרבות והפוליטיקה, הרי שהרבה נחמה אי אפשר למצוא שם. בפנטון הלכו על ההפך וביקשו לשדר עליצות ואופטימות, שזה גם בסדר, אבל לא אמיץ במיוחד וגם ולא מעורר השראה. כיוון אחר עליו חשבתי, היה האזור של ירוק-כחול שכבר מצוי בקרבינו וכבר נראה בתערוכות חשובות כמו אורגוטק שהתקיימה לא מזמן.

פנטון בהודעתה הוסיפה וכתבה שהטבע שובה הלב של הגוון שבחרה החברה מזמין ומעודד לפעילות עליזה, שמחה ונטולת דאגות. כך, הוא מסמל את הצורך הפנימי שלנו באופטימיות וברדיפה אחר האושר. גוון השנה מנפיק את האספקטים המוכרים והממריצים של צבע המצוי בטבע ובדומה לריפ אלמוגים הוא מרהיב אבל בו בזמן גם חמקמק.

בעיקר חמקמק…

כמו בריף אלמוגים
כמו בריף אלמוגים (פנטון)

אולי יעניין אותך גם...