מכוניות צעצוע, קורס צעצועים, קורס עיצוב מכוניות, טיפול רגשי, כלים לטיפול
הכירו את אימוטיקרס, צילום דין אס

אם אתם חושבים שאלה מכוניות צעצוע אתם טועים. הנה כל הפרטים

פרויקט חשוב שאמנם התחיל בקורס צעצועים באקדמיה אבל לחלוטין הפך את התוצר לכלי משמעותי עבור תחום חשוב יותר. הכירו את אימוטיקרס

במסגרת קורס צעצועים בתואר הראשון לעיצוב תעשייתי בשנקר, יצר המעצב דין אס את אימוטיקרס, סדרת מכוניות בהשראת רכבים קלאסיים משנות ה-60. אס לא הסתפק בעובדה שהן יכולות לשעשע ילדים או מבוגרים ובחר לתת להן מהות ואף אחריות אחרת. סדרת המכוניות היא למעשה ערכת מכוניות ליצירת שיח רגשי.

 

"את הפרויקט בחרתי לעשות מתוך הרצון לעבוד בשיתוף פעולה עם אמא שלי, מטפלת באומנות במקצועה" אומר אס, "תהליך העיצוב התחיל בבחינה של המשחקים הקיימים בשוק כמו קלפי רגשות, לוח רגשות ובובות למשחקי משפחה ומהר מאוד הבנו שקיימת הזדמנות ליצור כלי תלת ממדי שמגשר בין המטופל למטפלת באופן שאינו דורש כלל ידע בקריאה וכתיבה בניגוד לרוב הכלים שעומדים לרשותה כיום."

מידול מכוניות, עיוב מכוניות, מידול בחימר
מודלים בתהליך, צילום דין אס

הזדמנות נוספת שהם זיהו בעבודה המשותפת, היתה סלידה של בנים ממשחק 'משפחה' עם בובות. מכאן עלה להם הרעיון, לעצב סט של כלי רכב שיתפוס את תשומת ליבם של מטופלים בתחילת הטיפול ומתוך המשחק בהם, תוכל המטפלת לכוון את השיח לרגשות אליהם התייחס הילד.

טיפול רגשי שהתחיל מתשוקה אישית

דין אס (27), מעצב מולטי דיסיפלינרי מתל אביב, שהתחיל את דרכו בעולם העיצוב הגרפי וגילה במהרה את ההנאה בייצור ועיצוב אובייקטים במרחב הפיזי, המשיך עם התשוקה הזו ללימודי עיצוב תעשייתי בשנקר ומתכנן כבר את הצעד הבא שיכלול לימודי עיצוב תחבורה באחד מהמוסדות המוכרים באנגליה או איטליה. 

 

הוא בחר לעצב את סדרת המכוניות בהשראת רכבים קלאסיים משנות ה-60 מתוך תשוקה אישית שלו לעולם הרכב. התרכז בארבעה רגשות מרכזיים: שמחה, עצב, פחד וכעס, כשבמשך שבועיים היה עסוק בלאייר את הרגשות השונים, בין אם זה בציור של אנשים או של בעליי חיים. "ניסיתי לבודד מאפיינים וויזואליים של כל רגש אם זה בפנים או בשפת הגוף. אחרי שהבנתי את המאפיינים חיפשתי דגמים של רכבים שכבר מביעים חלק מאותם מאפיינים, כך שאוכל בעזרת מניפולציות מינימליות להדגיש את הרגש המתאים" הוא מסביר.

דין אס, אימוטיקרס, כלי לטיפול רגשי, טיפול באמנות
עצובים? כלים חדשניים לטיפול רגשי בילדים, צילום דין אס

את המודלים הראשוניים הוא פיסל בחמר ולאחר מכן צילם והזין אותם לתוכנת התלת ממד Solidworks, שם בנה אותם דיגיטלית ודייק את העיצוב של כל אחד מהרכבים. הערכה מיועדת לשימוש במהלך טיפול פסיכולוגי או טיפול באמנות לילדים בגילאי 4-7. כל רכב מבטא רגש בעזרת צבעו, פניו והאופן בו הוא עומד. הערכה נועדה לשמש כדרך לשבור את הקרח בתחילת הטיפול על מנת לעודד דיאלוג רגשי עם הילד דרך משחק.

עיצוב מכוניות, דין אס, טיפול רגשי
השראה מרכבים משנות ה-60, צילום דין אס

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...