תמונה באדיבות קואלה

אל תפלו בין הכיסאות: המדריך לבחירת הכיסא המושלם לבית

הכל אודות פריט הריהוט הנפוץ ביותר בביתנו ומה יש לקחת בחשבון כשרוכשים כיסא חדש

אנחנו אוכלים, לומדים, עובדים וכשחושבים על זה, מעבירים הרבה שעות מהיום שלנו בישיבה עליו. אנחנו כמובן מדברים על הכיסא, פריט הריהוט הכי נפוץ ויומיומי בביתנו. אז מהם כללי האצבע לבחירת הכיסא הנכון לכם ולמה זה כל כך חשוב?

איזון

החוק הראשון הוא איזון, שילוב נכון בין אסתטיקה ופרקטיות. חשוב להבדיל בין תפקידיו השונים של הרהיט, בין אם זה כיסא בר, כיסא לשולחן האוכל או כיסא משרדי, לכל פונקציה דרישות שונות. אחד הדברים המהותיים ביותר בבחירת כל כיסא, הוא המידות האופטימליות לישיבה נכונה, נוחה ובעיקר, בריאה עבורנו. הדבר חשוב במיוחד כשמדובר בכיסא משרדי, שנועד לישיבה ממושכת וידוע כי ישיבה נאותה עוזרת לנו להישאר ערניים ומרוכזים במהלך היום.

יחסים

הדבר הראשון שיש לעשות הוא בדיקת היחס בין הכיסא לשולחן שלצידו. אם הכיסא יהיה גבוה מדי ביחס לשולחן, נאלץ לכופף לכיוונו את הגב שלנו ולהפעיל את עמוד השדרה והשרירים התומכים. מצד שני, אם הכיסא נמוך, זה יגרום לנו להרים את הכתפיים מעלה ואנחנו עלולים לחוות לחצים וכאבי שרירים. איך תדעו שאתם יושבים בגובה הנכון? מפרק הברך נמצא בגובה הקצה הקדמי של המושב, הידיים מונחות בתשעים מעלות על המשטח וקצות המרפקים ס"מ אחד או שניים מתחת לקו השולחן.

כורסת מנהלים, תמונה באדיבות קואלה

גבהים ומרווחים

מלבד הישיבה הנכונה, ישנם פרמטרים נוספים אליהם יש להתייחס; מדדו את גובה הדלפק, כמו גם את עומקו, כדי שתוכלו לסדר את הכיסא מתחתיו כשהוא לא בשימוש. במקרה של כיסאות בר ואוכל, שלרוב מסודרים מספר כיסאות יחדיו, חשבו כמה מהם אתם מעוניינים לשלב ומהו הרווח הרצוי בין אחד לשני.

כיסא בר, תמונה באדיבות קואלה
הכל עניין של איזון, תמונה באדיבות קואלה

הפרטים הקטנים

הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את כל ההבדל. החליטו מה רמת הנוחות וההתאמה שאתם מחפשים, האם אתם מעוניינים בכיסא עם מושב גב, מקום להניח עליו את הרגליים או אולי ידיות? ומה לגבי כיסא מתכוונן? תתחשבו גם בהיבט של הסדר והאחסון, האם יש לכם צורך בכיסא נייד בעל גלגלים או עם אפשרות לערום מספר כיסאות אחד על גבי השני?

חומריות

הדבר הבא ברשימה היא חומריות, זה חשוב במיוחד במקרה של כיסאות שמיועדים לבר או לשולחן האוכל, שנוטים להתלכלך בקלות. אם אתם חולי ניקיון ואף יותר רלוונטי, אם יש ילדים קטנים בבית, בחרו כיסא עם משטח אחיד כמו מתכת, עץ או יציקת פלסטיק. בנוסף, שימו לב שהמשטח יהיה חלק, ללא טקסטורות, שיוכל להתנקות בקלות.

נוחות

מצד שני, אם אתם מעדיפים את הנוחות והיופי שבריפוד, קיימות אפשרויות רבות בנושא וישנו מגוון עצום של סוגי טקסטיל עם הדפסים וצבעים שונים ומשונים. אתם יכולים ללכת על ריהוט עור, אופציה אלגנטית שמשקפת איכות וייחודיות או קטיפה, שמעניקה תחושת הדר לחלל ומוסיפה עוד רובד של מרקם. השימוש בחומרים טבעיים ואורגניים כמו ראטן או קש, הינו טרנד שקיים כבר זמן מה סביבנו ודואג להכניס את החוץ והטבע, פנימה אל כותלי הבית. 

 

נוחות וניידות, תמונה באדיבות קואלה
להתחשב בפרטים הקטנים, תמונה באדיבות קואלה

כיסאות מגיעים בסגנונות עיצוב שונים, סגנון מודרני או דווקא עם רמיזות של וינטג', קווים גיאומטריים חדים או צורות אמורפיות ורכות, עיצוב אורבני או כפרי, האופציות הן אינסופיות. תוכלו להמשיך את הקו העיצובי שקיים בחלל, או לתת לכיסא הזדמנות דווקא לשבור את הרצף ולשלב נגיעות קטנות של צבע במרחב.

 

החיפוש אחר הכיסא המושלם כרוך במחשבה תחילה ומעט עבודת הכנה, אך אלה משתלמות. לא משנה מה תבחרו, דאגו שהפריט הנבחר יעניק לכם נוחות, יתאים לאורח חייכם וייתן לכם את התמיכה לה אתם זקוקים.

 

הכתבה בשיתוף Kuala.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...