מתוך חלל התצוגה של פאולה לנטי במילאנו
מתוך חלל התצוגה של פאולה לנטי במילאנו (צילום: נעם בן צבי)

איכות, חומר, מחקר ואחריות: מאחורי הקלעים של חברת פאולה לנטי

בין ריהוט לטקסטיל, בין צבעים לערימות של סטייל ובין פיתוח לשמירה על איכות הסביבה, בחברת פאולה לנטי שומרים על הערכים מהיום הראשון, משתחררים מהמסורת ומסתכלים קדימה

חברת פאולה לנטי הוקמה בשנת 1994 באיטליה על ידי לא אחרת מפאולה לנטי עצמה כחברה לעיצוב רהיטים. לאורך השנים, התפתחה והפכה להיות אחת החברות המובילות בתחום הטקסטיל והבדים המעוטרים בהדפסים פרחוניים המשמשים לריפוד ספות וכורסאות כמו גם לשטיחים העשויים סיבים מלאכותיים עמידים במיוחד. בקרוב תחגוג החברה 25 שנים של מחקר, פיתוח טקסטיל וסטייל איטלקי משובח. איך ממשיכים להוביל גם אחרי 25 שנה? לא שוכחים מאיפה הכל התחיל.

פיתוח פרויקט בחברה סובב סביב בחירת חומרים ההופכים להיות החלק המרכזי והמוביל בדרך אל מוצר מוגמר. החל באיכות החומר ועמידותו, הצבע והגוון של הצמר, המתכות בהן נעשה שימוש בריהוט ועד בחירת האבן המתאימה, בפאולה לנטי מעמיקים בשלבי המחקר ומתנסים בחומרים רבים ומגוונים. זהו למעשה אחד האלמנטים החשובים בתהליכי החברה וככזה הוא המוביל את הקונספטים המסקרנים בכל קולקציה חדשה היוצאת לאור.

בחברות רבות מסביב לעולם, קשה לראות הרבה פעמים מהו הקו המוביל את החברה ומהם הערכים המובילים בעיצוב, בפיתוח ובייצור שלה. במקרה הזה, ניכר כי בפאולה לנטי הקו ברור, יציב ומוגדר והופך את עיצובי החברה לנטולי זמן ומקום. איכות, חומר, מחקר ופיתוח כמו גם אחריות חברתית, הן הכותרות המתנוססות על דגלי החברה ולא סתם כסיסמאות מנוסחות היטב.

החברה יוצרת, משווה ובודקת צורות וגוונים המדגישים את איכות ומנעד האפשרויות שהחומרים שפיתחה מאפשרים, מה שהופך את עיצוביה לפשוטים ושלמים בשילוב בין האלמנטים האדריכליים. שום דבר בעיצוב של פאולה לנטי הוא לא מקרי אך למרות זאת הכל נראה טבעי לחלוטין. כל פרויקט עיצובי כזה או אחר מתחיל בניסויים בחומר, מציאת הפרשנות הנכונה לתכונותיו ובדיקת מה שהופך אותו למיוחד ושונה. הידע הטכני של מעצבי הבית, וגם של המעצבים איתם יוצרים שיתופי פעולה, בשילוב עם הסקרנות הבלתי נגמרת המאפיינת כל כך מעצבים, מאפשרת יכולות חדשות והשתחררות מהמסורת ומההגדרות של מהו חוץ ומהו פנים.

 

חברת פאולה לנטי
חברת פאולה לנטי (באדיבות יחצ טולמנס)

נושא נוסף, שכבר הפך לחלק ממהות החברה, הוא ההקפדה על שמירת איכות הסביבה. החברה פועלת על פי קווים מנחים שהסבה לעצמה בנוגע לסילוק עודפי ייצור הניתנים למחזור, שימוש דומיננטי בחומרים ידידותיים לסביבה ופיתוח החומר המלאכותי לרמת איכות שתחזיק מעמד שנים על גבי שנים. היום, כשנושא האחריות הסביבתית הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, חברות רבות בוחרות להתייחס לנושא בדרך כזו או אחרת, אך בחברת העיצוב האיטלקית ראו באחריות הזו ערך עליון מהיום הראשון ולא רק ביחסה לסביבה אלא גם לעובדים ולזכויות אדם.

מתוך מיצג פאולה לנטי בשבוע העיצוב במילאנו 2018
מתוך מיצג פאולה לנטי בשבוע העיצוב במילאנו 2018 (צילום נעם בן צבי)

פגשנו את אנה לנטי, המנהלת בפועל של המותג ואחותה של פאולה המעצבת הראשית, המעדיפה להתרכז בעיצוב ובחברה ואיננה חובבת ראיונות גדולה. אנה לנטי, הצטרפה לאימה ואחותה מספר שנים לאחר שהקימו את החברה המתנהלת מאז כחברה משפחתית. "מה שניסינו לעשות השנה היה ליצור אווירה חדשה, סביבה חדשה ותחושה כללית חדשה ולא רק במוצר יחיד אלא כקונספט. אנחנו תמיד אומרים שהחברה שלנו היא למעשה שתי חברות משולבות, האחת לטקסטיל והשנייה לריהוט" אמרה אנה לנטי על הקולקציה החדשה שנחשפה במילאנו באפריל האחרון "הצגנו השנה פיתוח של חומר חדש לחלוטין שדרש הרבה זמן מחקר כדי להביא אותו לשימוש בריהוט החוץ. זו טכנולוגיה חדשה לגמרי כשלמעשה בנינו את המכונה שמייצרת לנו את הטקסטיל החדש הזה".

מסיב לחבל
מסיב לחבל (צילום: נעם בן צבי)

לנטי ממשיכה ומסבירה את השימוש בהרבה צבעי פסטל במוצרים החדשים. "אנחנו עדיין שומרים על הצבעים הבוהקים שלנו אבל אנחנו מכניסים גם צבעים יותר בהירים. אנחנו רואים את הצבעים של הטבע והפרחים ולפעמים אנחנו רוצים גם להתאים אליהם ולמתן קצת את הצבעים של הטקסטיל שיתאימו לסביבה בה הם נמצאים" אומרת לנטי. אך לא הכל פשוט וכשעוסקים בפיתוח ומחקר יש דברים שלוקחים זמן. "את צבעי הפסטל היה קשה מאוד לייצר. מכיוון שהצבע מאוד בהיר, יש קושי בליצור אותו עם עמידות בפני השמש. הצגנו את הצבעים לראשונה לפני שלוש שנים ורק עכשיו אנחנו יוצאים עם הרהיטים כמוצר מוגמר. לקח לנו שלוש שנים להצליח להביא את הצבעים האלה ליישום בצורה שאנחנו שלמים איתה. אנשים לא יודעים, אבל למעשה הצבעים הבוהקים עמידים יותר לשמש. בצבעי הפסטל יש פחות צבע ולכן הם דוהים מהר יותר."

טקסטיל תקרה
טקסטיל תקרה (צילום: נעם בן צבי)

לעיתים אנו נוטים לשכוח שיש מהות מאחורי הריהוט, מאחורי המוצרים ומאחורי העיצוב. עיצוב הוא לא רק יפה ונעים לעין, לעיתים תכופות ישנו סיפור מאחוריו, ערכים וחזון. הסיבה שבגללה אנחנו רואים כורסא בחנות וחושקים בה, נובעת מהדרך שהיא עברה. מסקיצה ידנית לסקיצת בתלת ממד ועד למוצר מוגמר. את כל אלו האירה במקרה הזה הבחירה באיכות, בפיתוח ומחקר אינסופי ואהבה לסביבה וכן, גם לצבע, לטרנדים ולסטייל.

סלון של פאולה לנטי
סלון של פאולה לנטי (צילום: מערכת LEGIT)
מתוך חלל התצוגה של פאולה לנטי במילאנו
מתוך חלל התצוגה של פאולה לנטי במילאנו (צילום: מערכת LEGIT)
שתי חברות באחת - טקסטיל וריהוט
שתי חברות באחת - טקסטיל וריהוט (צילום: נעם בן צבי)

אולי יעניין אותך גם...