עיצוב: פנינית שרת אזולאי. צילום: גלעד רדט

איך דלתות פנים יכולות להפוך לאחד הפרטים החשובים בבית

הן אחד משלושה אלמנטים מרכזיים בעיצוב הבית ויש להן משמעות עצומה באווירה ובמה שהבית ישדר לחיים בו. מה הסיפור של דלתות פנים?

בתהליכי עיצוב של דירות ובתים, קיימים שלושה אלמנטים מרכזיים, שהם המשמעותיים ביותר בחלל, בגלל שטח הפנים הגדול שלהם: קירות, רצפה ודלתות פנים. משום כך, אלמנטים אלה מקבלים בדרך כלל תשומת לב גדולה יותר מאשר חלקים אחרים של הבית, או המשרד, שכן בגלל גודל שטח הפנים שלהם הם משפיעים על מראה החלל באופן מהותי יותר מאשר אלמנטים אחרים. אספנו לכם כמה דוגמאות לשימוש חכם ואסתטי בדלתות פנים, שמשדרג את עיצוב הבית כולו ונותן מקום לבחירת דלתות מעוצבות, אשר הופכות להיות הדובדבן שבקצפת.

 

בחירת דלתות פנים לפי סגנון העיצוב של החלל

דלתות פנים הופכות פתחים ומעברים ערומים למעברים מעוצבים, שמושכים את האנשים במרחב ומנתבים אותם להיכנס ולעבור דרכן, אבל הן גם ובעיקר – אלמנט עיצובי משמעותי במרחב, בגלל גודלן. אפשר לראות דיי בקלות איך באמצעות משקוף, ידיות, בחירת צבע לדלת ועיטור הדלת באמצעות חריצים, עיטורי מתכת דקיקים או שילוב חומרי גלם כמו זכוכית, אפשר לשדרג את העיצוב של החלל ולתת לו אופי.

 

בפרויקט במזכרת בתיה, התבקשה המעצבת מירב סואד, לעצב בית שעובר שיפוץ מאסיבי. הלקוחות – משפחה עם שלושה ילדים, רצו להשתמש במבנה הקיים ולהתאים אותו לצרכים שלהם, אבל גם לקבל חללים מעוצבים, נעימים, מתאימים למשפחה עם ילדים ולכל הצרכים המשתמעים מכך.

עיצוב: מירב סואד, צילום: עידן גור
עיצוב: מירב סואד, צילום: עידן גור
עיצוב: מירב סואד, צילום: עידן גור

היא בחרה עבורם דלתות פנים עמידות במיוחד, שיכולות לעמוד גם בפני משחקים והשתוללות בריאה של 3 ילדים שובבים. הדלתות נצבעו בגוון בהיר, כדי לחזק את תחושת המרחב וליצור זרימה עם הגוון של הקירות. בנוסף, חלק מהדלתות משולבות עם אלמנטים שונים של "זכוכית סבתא", המאפשרת חדירה של אור לחלל, דרך זכוכית מטשטשת, שלא פוגעת בפרטיות. הזכוכית במראה המיושן, מעניקה לחלל מראה חם ומזמין, שמזכיר קצת את הבתים של פעם.

 

בפרויקט אחר בכיכר המדינה, המעצבת פנינית שרת אזולאי, התבקשה לעצב דירה בגודל 120 מ"ר, באופן שיהפוך את הדירה הישנה לחלל מרווח, חמים ומזמין, עם שפע של מרחב פתוח. השיפוץ כלל שינוי מהותי של חלוקת הדירה והמרחבים השונים בה, ודלתות הפנים נבחרו כך שיתאימו ליצור הפרדה ברורה בין החדרים.

עיצוב: פנינית שרת אזולאי. צילום: גלעד רדט

כדי לעמוד ביעד, נבחרו דלתות פנים שונות, דלתות כנף לצד דלתות הזזה, כולן בגוון שמנת בהיר, שמדגיש את תחושת המרחב. חלק מהדלתות מעוטרות בחריצים עדינים וידיות מעוצבות, כדי לתת אופי שלא משתלט, אך ניכר בבירור.

 

המעצבת שירה רוזנפלד התבקשה לעצב בית למשפחה בהוד השרון, בדגש על עיצוב מזמין וביתי, אך מוקפד. לצורך הפרויקט נבחרו שילובי צבעים עדינים ונעימים לעין, ששוברים את השגרה ואפשרו לה ליצור קיר קונספט בסגנון שקט ונעים לעין.

עיצוב: שירה רוזנפלד. צילום: יואב פלד

הקיר הגדול, צבוע בגוון כהה יחסית, משמש נקודת מיקוד לעין והופך את פינת האוכל לסביבה מעוצבת בטוב טעם. הטאץ' המיוחד בבחירה העיצובית הזו, הוא דלת לבנה, ששוברת את הגוון הדומיננטי של הקיר הגדול, כך שמתקבל קיר בעיצוב עדין ושקט, עם נוכחות נעימה.

 

לרוב, דלתות פנים הן אלמנטים שלא גונבים את ההצגה, אבל עיצוב נכון ושימוש חכם במשאב הזה, שתופס נפח נכבד בכל חלל, מאפשרים להפוך דלתות פנים לחלק חשוב בעיצוב. "דלתות פנים הן חלק מהתפיסה העיצובית של כל חלל" מסביר שחר חדד סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת דלתות דרור, "ולכן חשוב לבחור מוצר איכות, שיכול לתפקד גם בתור אלמנט מרכזי בעיצוב החלל. הן יכולות להיות האלמנט שישדרג לכם את עיצוב החלל ולכן, כדאי להקדיש להן את תשומת הלב המתאימה." הוא אומר.

עיצוב: שירה רוזנפלד. צילום: יואב פלד

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...