משלחת אגודת מעצבי הפנים בישראל בדובאי עם שלט שעליו הלוגו הישראלי (יחצ)

אדריכלים ומעצבים ישראלים חזרו מכנס בדובאי

הקבוצה נסעה בחסות אגודת מעצבי הפנים בישראל וזו הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית בסדר גודל כזה נכנסת לעיר שבאיחוד האמירויות הערביות. "ראינו את עיר העתיד בהווה" מספרת בהתרגשות נורית קורקט, יו"ר האגודה

בעמוד הפייסבוק של אגודת מעצבי הפנים בישראל-אקדמאים בעיצוב והנדסאים רשומים – IID, עלה הלילה פוסט שבראשו כתוב: 'מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בפעם הראשונה?! דובאי 2020'. הפוסט הועלה לאחר שביום ששי, חזרה לארץ מדובאי, משלחת בת 34 אדריכלים ומעצבים ישראלים שנסעו לשם לרגל כנס עיצוב בינלאומי. בטח לא משהו שקורה כל יום, בהתחשב בעובדה שאזרחים ישראלים כלל לא מורשים להיכנס למקום. "זכינו להיכנס לדובאי יומיים לפני תחילת הכנס, והורשינו להסתובב בעיר בחופשיות יחסית בכפוף לאבטחה קפדנית" אומרת נורית קורקט, יו"ר אגודת מעצבי הפנים בישראל.

חברי המשלחת הישראלית על רקע בורג' אל ערב, אחד המבנים האיקוניים של דובאי (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

גאווה ישראלית

המשלחת הישראלית, יצאה להשתתף בכנס DESIGN 2050 בנושא עולם העיצוב העתידי שדן בעיקר בנושאים העוסקים בטכנולוגיה וחינוך בעיצוב. 

"יחד עם ללי פלינט גור, האמונה על קשרי חו"ל באגודה, ואחרי שנה ארוכה ומאתגרת של הכנות מסוגים שונים, הצלחנו להוציא את הנסיעה הזו אל הפועל" אומרת קורקט "בדובאי, זכינו לכבוד מלכים, בין היתר בשל התערבותה של ה IFI – הפדרציה הבינלאומית של אדריכלי ומעצבי הפנים שנרתמה לסייע במשימה. לבסוף, לא רק שהיינו הקבוצה הישראלית הרשמית הגדולה ביותר שהתארחה אי פעם בדובאי, אלא היינו גם המשלחת הגדולה ביותר בכנס. לצערי, משלחות מיפן, דרום קוריאה וסין לא הגיעו בשל נגיף הקורונה". 

קו הרקיע בדובאי (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

קשה לתאר

נסי לתאר את החוויה

"אין מילים. זה היה מסע מופלא. ממש ראינו את עיר העתיד בהווה. זה חלומו של כל אדריכל ומעצב להגיע לשם ולראות את תנופת הבנייה המרהיבה הזו. נדהמנו מהאדריכלות, העיצוב והתכנון הסביבתי ומהירידה המדוקדקת לפרטי פרטים. ללא ספק, יש לנו המון מה ללמוד מהם"

איך מכילים את כל זה?

"זה באמת מעל ומעבר. המרחב הוא כל כך עצום עד שקשה לתפוס איך באזור שבו תנאי מזג האוויר המדבריים, שמגיעים בקיץ ארוך ל 50 מעלות, ממשיכה להבנות עיר העתיד עם כל כך הרבה הישגים בקנה מידה גלובלי שבהם הבניין הגבוה בעולם, הקניון הגדול בעולם והבריכה המקורה הגדולה בעולם. כמובן שיש להם את הכסף לקחת את מיטב אנשי המקצוע מכל העולם ולתת להם יד חופשית לעשות שם כרצונם".

תכנון סביבתי ופיתוח שטח בדובאי (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)
ומפרץ המזרקות (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

עד הפרט האחרון

דובאי, כך מסתבר ממקור ראשון, היא עיר שיש בה גורדי שחקים שנושקים לשמיים, קניונים ענקיים, מוזיאונים וגלריות, כבישים עירוניים בני שישה עד שמונה מסלולים, מכוניות נוצצות, פארקים, מדשאות רחבות ידיים, מיליוני פרחים, מפרצי מים ויאכטות מפוארות. והכל מאורגן באמצע המדבר הצהוב, נקי ובוהק כאילו רק עכשיו יצא מהעטיפה.

החנות של אפל, בתכנון נורמן פוסטר (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)
ומבנה של זאהה חדיד (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

הצצה אל העתיד

חברי המשלחת הישראלית, זכו גם לאישור בלעדי ומיוחד לסייר במתחם תערוכת האקספו העולמית שאמורה להיפתח בדובאי באוקטובר 2020. "בלי מצלמות, עם הדרכה צמודה ועם אבטחה קפדנית, סיירנו במה שהולך להיות דבר מרהיב שאי אפשר לדמיין" מוסיפה קורקט "המקום תופס שטח של כארבעה קמ"ר, כך שמדובר גם בקנה מידה בלתי נתפס כמעט. על הביתן הישראלי במקום, אמון משרד קנפו כלימור".

תחנת רכבת עילית על רקע המדבר (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)
ושדה תעופה מהמתקדמים הקיימים (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

החוזרים מהמסע, מספרים על חוויה מדהימה שקשה לתאר במילים. "זכינו לחזות בפלא הזה שנקרא דובאי" הם אומרים "חווינו חוויה מעשירה, מעצימה ומעוררת השראה שאין כמותה".

המבנים המודפסים הראשונים בעולם (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)
והבניין הגבוה בעולם, בורג' חליפה (צילום: אגודת מעצבי הפנים בישראל)

אולי יעניין אותך גם...