Hosa-couch, תמונה: מאיר גור

אדם, סביבה, אנרגיה ומה שביניהם – סטודיו צעיר להכיר!

הוא חסיד של תהליכי עבודה ודרך עיצוביו, מחפש לגרום לנו לעצור ולהעריך את הרגע. הכירו את עידן הרבט, המעצב שדואג גם לחברינו על ארבע

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

"ב-2017, בסוף השנה הראשונה ללימודי עיצוב תעשייתי ב-HIT. זה היה חזק, ידעתי שזה זה. הרגשתי מה שומר לי על החיוך, איך אתגרים עיצוביים הופכים לי את הבטן, עולם העיצוב פשוט שאב אותי. קיבלתי החלטה ואמרתי לעצמי: 'אני עידן הרבט, מעצב תעשייתי'. אומנם עדיין בלימודים ורק בתחילת שנה ב', אבל האמירה הזאת הייתה סימולציה אדירה עבורי. יצרתי לי עולם בתוך האקדמיה, שבו דימיתי את חיי כמעצב תעשייתי עצמאי 'בעולם האמיתי'. הגישה הזאת הובילה אותי להתייחס בכובד ראש לכל תרגיל לימודי; לחקור, להגיע לתובנות ולהעמיק עוד קצת אל הנגלה ומעבר."

 

כמה אומץ היה נדרש לפתוח את הסטודיו לבדך?

"לא התחלתי בצעד 'אמיץ', זו הייתה פשוט תשוקה שדחפה אותי לנוע קדימה, והתחילה מיצר חזק ומהרצון לגעת בחומר. בסיום הלימודים נוכחתי לגלות מה נדרש ממני כדי להפוך את העשייה שלי לעסק, פה האומץ הגיע לידי ביטוי. השגרה לוחצת והחשבונות דופקים בדלת, כל יום מחדש שגרת החיים מאותת לעזוב הכל וללכת לאזור נוח ובטוח יותר. אבל כמו מוצרים, אני מעצב את אורח החיים שלי, ואני לא מוותר עליו."

 

מה הפרויקט הכי מגניב שעשית ואיך קיבלת אותו?

"אני וחבר, אמיר גייזלר, פנינו לאדריכלי התאורה 'Cochavi & Klein', עם קונספט שרצינו להציג בפסטיבל האור בבאר שבע, קונספט מושקע עם מודל פיזי, הדמיות והנחיות לביצוע. הפרויקט לא יצא לפועל, אבל הם מאוד התרשמו ממה שהצגנו, ולאחר כחודש התקשרו לשאול אם אני יכול לייצר 'במת תופים 4X4מטר, 360 מעלות, מתופף באמצע והכל זז ומואר לפי הנגינה', נשמע מגניב מידי כדי לסרב למשהו כזה. קבענו פגישה, ולאחר 7 חודשים השקנו את "E-DRUM". המיצג מתרגם כל תו לאור, משנה את צורתו ויוצר סביבה דינאמית עבור המתופף המנגן בו, משלב אור, סאונד ותנועה ומייצר הופעה מסונכרנת בין אדם למכונה."

 

מה היה הפרויקט הראשון שלך ועל מה אתה מצטער בו?

"הפרויקט הראשון היה גזיית שטח קומפקטית. פרויקט שניגשתי אליו בלימודים כמחקר צורני וחומרי והתפתח לכדי מוצר שלם בעל אופי צורני ייחודי אשר נבע מהמחקר. הפרויקט זכה בפרס A’ Design Award, הוצג בתערוכה בקומו באיטליה וקיבלתי עליו הכרה מכובדת. אני מצטער על כך שהוא לא יצא לשוק ונשאר כרגע כקונספט עיצובי, כנראה שלא הייתי מוכן באותו שלב להפוך אותו למוצר תעשייתי על כל המשתמע מכך. זה עוד יקרה."

מתרגם תו לאור, תמונה: Koby Bar Yehuda
בהשראת דיבל, תמונה: שחר אברהמי

מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה אתה עושה היום כדי להגשים אותו?

"החלום הוא לגעת בכמה שיותר אנשים, אני מאמין שעיצוב יכול להשפיע ולגעת בנקודות הכי רגישות באופן יומיומי. הדרך שלי לעשות זאת היא להוציא לאור מוצרים פרקטיים המשתלבים באורח החיים שלנו, שיגרמו לאדם לעצור ולהעריך את הרגע."

 

מה בחיים לא תעשה?

"ישנם לקוחות שפונים אלי ורוצים לעשות משהו מאוד ספציפי, הם בטוחים שזה נכון וככה זה צריך להיות, אך זה נוגד את מה שאני מאמין בו; עיצוב פרקטי, מינימלי, ששואב ומעניק אנרגיה לסביבה בה הוא מתקיים.

אם רוצים להקל ראש, להוזיל או להתעלם מהדברים שאני לא יכול להתעלם מהם, אני מסרב בנימוס. העיקרון הזה מוביל אותי לעצב פרויקטים שאני מאמין בהם, כך הם נותנים לי ערך ואני להם."

 

איזה יתרון לדעתך יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

"התחלות חדשות תמיד מרגשות. כשאתה סטודיו צעיר אתה בדרך כלל גם יותר נמרץ ונרגש. זה גורם לי להתכונן, לחקור, להתייעץ ולחשוב פעמיים לפני כל מהלך. הרצון לא לפשל, להצליח, שלקוחות שלי יהיו מרוצים, מדרבן אותי לחשוב מעבר ולהקדים כל מהלך."

 

 

מהו נאום המעלית שלך?

"אני עידן הרבט, מעצב תעשייתי שמעצב מוצרים שמתייחסים לאדם, לסביבתו ולאנרגיה שביניהם. בעלי חיים, לדוגמה, הפכו מזמן לחלק מהמשפחה, אך הנוכחות שלהם עדיין מנותקת מהשפה העיצובית של המרחב הביתי. בסטודיו, בין היתר, אני מעצב רהיטים שמעניקים לחברים על ארבע פינה אישית ומשתלבים באורח החיים ובעיצוב הבית."

פינה משלהם, תמונה: מאיר גור
משתלבים באורח החיים שלנו, תמונה: מאיר גור

את מי אתה מעריץ?

"המעצב התעשייתי והאמן רון ארד. נתקלתי בעבודות שלו ברחבי הרשת, התחברתי ל-'shapeless' של אופי העבודות שלו. בצורה אלגנטית ובאמצעות שימוש תעשייתי בחומרי הגלם, ארד מגדיר מחדש מוצרים מחיי השגרה והופך אותם ללא שגרתיים. עיצוב, מחשבה, גישה לחומר ולצורה שאני מאוד מזדהה ומחובר אליה."

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

"מה שחשוב הוא המכלול השלם. איך הכל מתפקד יחד וכיצד זה משפיע על האדם בזמן השימוש באובייקט או השהייה לצידו, כך שלכל האלמנטים תפקיד חשוב בתוצר סופי. המשתמש יכול לאהוב או לא לאהוב את הצבע וזה פחות חשוב בעיניי, מה שיותר חשוב זה מה הצבע הזה גרם לו להרגיש."

 

מיהו לקוח חלומי?

"לקוח חלומי הוא כזה שפנה אלי אחרי שקיבל המלצה, ראה עבודת שלי ובחר בי להגשים את החלום שלו.

לקוח כזה הוא נקודת פתיחה מעולה עבורי, מכיוון שכך אני יכול לתעל את האנרגיה במטרה המשותפת ליצירת מוצר ייחודי. בעבודה עם סטודיו צעיר ללקוחות יש חשש מהדרך ומהתוצר הסופי. אני גאה בתיק העבודות שבניתי עם הזמן, שאותו אני יכול להציג ללקוחות ולהעביר להם את התחושה שהם בידיים טובות."

חסיד גדול של תהליכי עבודה, תמונה: יח"צ

מה החלק האהוב עליך ביותר בתהליך העבודה?

"אני חסיד גדול של תהליכי העבודה, כך שלכל חלק יש תפקיד חשוב מבחינתי. אך אין ספק שהתוצר הסופי, הגשמת הרעיון והמפגש שלו עם אנשים, מעניקים סיפוק גדול."

 

מה הכי היית רוצה שנדע על הסטודיו שלך?

"אני מאמין בתכנון פרקטי, חכם ומקורי שמתייחס לכל פרט, אפילו לכאלה שלא רואים. בתהליך העבודה שלי לכל החושים יש תפקיד משמעותי, גם לרגש ולערכים כמו אמינות, הדדיות, אדיבות ושקיפות. אני בוחר בפרויקטים ואנשים שאני מאמין בהם וכך, אני רותם את עצמי ומצליח ליצור חוויה ותוצר סופי יוצא דופן."

 

איך היית מתאר את הסטודיו ב-6 מילים בדיוק?

"עיצוב המתייחס לאדם, לסביבה ולאנרגיה שביניהם."

 

כבר בשנה הראשונה ללימודים ידע עידן הרבט שזה יהיה עיסוק חייו. כיום, הוא לוקח חלק בתוכנית 'החממה' של טרמינל העיצוב בבת-ים, מגשים את ייעודו ומעצב מוצרים עם הרבה תשוקה למקצוע, שלא משאירה אף פרט לא מטופל. לעבודות נוספות, מוזמנים לבקר באתר ועמוד האינסטגרם של הסטודיו.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...