חניון תת קרקעי, חניון חדשני, חניון חדש, חניונים
חניונים חדשניים, shutterstock

תתחילו להחליק: מסתבר שרצפות בטון הן ההפך מטרנד חולף

בשנים האחרונות בטון הפך להיות חלק אינטגרלי מעיצוב פנים ולא רק חוץ. הוא כבר מזמן נכנס לחללי הפנים, מוצג לראווה ללא כיסוי ולא רק על הקירות, כבר התאהבתם?

לא ברור מתי אבל באיזשהו רגע מישהו החליט שבטון זה יפה. כחומר, כאלמנט עיצובי, כחלק מהאופציות לעיצוב חלל, בין אם ביתי, מסחרי או פונקציונלי. השימוש בבטון הוא כמובן לא חדש, הוא כאן כבר עשרות שנים והיה חלק מהבניה לכל אורך הדרך. מבחוץ ומבפנים, יציקות בטון שימשו ומשמשות למעשה כל אלמנט בבנייה.

 

סלילת כבישים, יסודות של מגדל, קירות של בית, רצפות, חיפויים ועוד. אז מה גרם לחומר הזה להפוך פתאום בשנים האחרונות לטרנד? יכולות העבודה בבטון התפתחו, השתכללו והפכו את החומר למשהו שניתן להציגו כיפה ואסתטי, ללא כל צורך בהסתרה.

 

החומר הזה, שבעבר היה רק בסיס בכל הקשור לעיצוב חללי פנים, שעליו נוספו תמיד חומרים אחרים או שהוא נצבע בצבעים יפים, הפך פתאום, עם טכנולוגיות חדשות וגימורים חדשניים להיות פאר היצירה, חומר שיש לחשוף, להשאירו עירום, להנות ממנו כמו שהוא.

אולם ספורט, בטון מוחלק, סטודיו מואר
אולמות ספורט מסוגים שונים, shutterstock

הוא הרבה יותר פונקציונלי ממה שאתם זוכרים

כשחומר עובר תהליך כזה ובעצם יוצא לאור במובן מסוים, פעמים רבות אנחנו כבר שוכחים מה היתה מטרתו קודם לכן. היופי מסנוור אותנו ואנחנו זונחים את הפונקציה הראשונית והחשובה מכל. קצת קשה לעשות זאת עם בטון, שכן הוא כל כך מושרש בכל תהליך הבניה, על כל חלקיו.

 

התפתחות הטכנולוגיה והחשיבה העיצובית אכן שינתה את צורת השימוש בחומר בכל הקשור לחללים בבנייה פרטית אבל המקפצה האמיתית נעשתה דווקא בשימוש בחומר בחללים תעשייתיים, מחסנים, חניונים, אולמות ספורט, אולמות תצוגה ועוד. עבור החללים הללו, שמטרתם לרוב היא תעשייתית בלבד, פונקציונלית בלבד, ללא כל תיעדוף ליופי ואסתטיקה, הבטון שינה אותם מקצה לקצה.

מחסן, בטון מוחלק, רצפת בטון
בטון מוחלק גם במחסנים, shutterstock

מה זה בטון מוחלק ולמה גם אתם רוצים כזה

"בטון מוחלק זוהי למעשה מניפולציה שמפעילים על הבטון לאחר היציקה" מסביר לנו דותן וקנין, הבעלים של ד.ו. פרויקטים, חברה המתמחה בציפויים מתקדמים לבטון, ברזל, ריצוף, קרמיקה וכל סוגי הרצפה, "על מנת לשוות לו מראה אחיד וחלק. הטכניקה הזו משמשת למטרות חיפוי הריצוף כמקשה אחידה, אחרי שמורחים את הבטון מחליקים אותו על גבי שטח החיפוי כדי ליצור שכבת הגנה דקיקה שתאפשר תחזוקה איכותית ומראה אסתטי ונקי."

 

תיזכרו רגע בחניון האחרון שהייתם בו, איזו רצפה היתה שם? אם הוא חניון מיושן, בטח תעלה לכם תמונה של יציקות הבטון המפויחות, לכלוך ופיח בכל פינה, שחור בעיניים. אם דווקא הייתם בחניון חדש יחסית, סיכוי טוב שהרצפה היתה עשויה בטון מוחלק שיצר ניקיון, אווירה מוארת, תחושה של חלל חדש שהושקעה בו מחשבה.

בטון מוחלק, יציקת בטון, יציקה
טכנולוגיית ביצוע קלה, shutterstock

היתרונות הברורים ואלה שתופתעו לגלות

בטון הוא חומר קשיח. את זה כולם יודעים, הרבה יותר מכל חומר אחר שמשמש להיות לנו קרקע להליכה אבל לבטון יש הרבה יותר מה להציע מזה. אם שמים את הקשיחות והאסתטיות בצד, הטכנולוגיה תקבל את הבמה. בטכניקת בטון מוחלק משתמשים בשכבת של סילר לציפוי עליון שיוצר שכבת בידוד ייעודית, אוטם ומגן עליו לאורך זמן. יתרון נוסף שיש לחומר ולטכניקה זו הוא החלק הכלכלי. בטון מוחלק הוא אחד מפתרונות החיפוי הכלכליים יותר שיש לשוק להציע היום, בעיקר בהתייחסות למה שמקבלים בתמורה.

 

אז תפתחו עיניים, תסתכלו קצת על הרצפה, תראו על מה אתם הולכים, תבינו איך נראית רצפה ואיך זה לא פשוט בכלל להפוך אותה לאסתטית, יפה ובעיקר טרנדית, מבלי לאבד את הפונקציונליות איתם היא הגיע למשחק.

אולם כדורסל, אולם סגור, בטול מוחלק, רצפת בטון
רצפת בטון מוחלק באולמות סגורים, shutterstock

יש לכם רעיון, מחשבה, סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...