מגדל אלפא, בניין אלפא, אלום עשת, קליל
הצצה למגדל האדיר שמוקם בימים אלה בתל אביב (צילום עומרי אמסלם)

קליל בשחקים: הכירו את 32 הקומות של מגדל אלפא החדש

מתחם חדש, פרויקט עירוב שימושים מתוחכם ועיצוב שהותאם לעצם העובדה שהוא ניצב במרכזה של העיר הלבנה, אכלוס מגדל אלפא מתקרב

פרויקט אלפא תוכנן ועוצב בצורה המדמה את תנועת גלי הים שמאפיינת כל כך את תל אביב בשילוב הצבע הלבן שיתחבר בצורה מושלמת למאפייני העיר הלבנה ולבאוהאוס. העיצוב הייחודי מעניק למגדל נוכחות אדירה ואת היכולת לבלוט בים של גורדי שחקים.

 

בין עשרות המגדלים וגורדי השחקים של גוש דן, מתחילים לראות את סוף הבנייה של מגדל אלפא החדש. למי שלא מכיר, מדובר על פרויקט המתנשא לגובה של 32 קומות והוא ממוקם במתחם חסן ערפה בתל אביב, בין הרחובות דרך בגין ממערב, יצחק שדה מצפון, המסגר ממזרח ודוד חכמי מדרום. מגדל אלפא הוא חלק מ-14 המגדלים שמתוכננים למתחם והוא אחד מהבניינים הדרומיים בשטח שכולל 81 דונם סה"כ. את הפרויקט מוביל יזם הנדל"ן אקרו נדל"ן, הוא בתכנונו של משרד האדריכלים המוביל יסקי מור סיוון כשעל עיצוב הפנים והדירות אמון המשרד – תהילה שלף אדריכלים.

מגדל אלפא, אלפא הדמיה, יסקי מור סיוון, אקרו נדל
מגדל אלפא - אקרו נדל"ן, הדמיה

זה מה שמחכה לכם בפרויקט

הפרויקט מתיישר למגמה העולמית שנמצאת כבר בהילוך מהיר של תכנון לעירוב שימושים, פרויקטים נדל"ניים שכוללים בתוכם מגורים לצד נדל"ן מניב מסוגים שונים. מגדל אלפא שנבנה על שטח של 3.2 דונם, ישלב בתוכו קומת מסחר ואת מלון אלפא שיתפרס על 14 הקומות הראשונות, כשמעליו ייבנו קומות 15-32 של מגורים.

 

המלון שיכלול 180 חדרים יופעל על ידי אלקו הוספיטליטי מקבוצת אלקו ויכלול ספא, חדר כושר, בריכת שחיה ומסעדת שף. בקומת המסחר יוקמו חנויות, בתי קפה ומסעדה שיהיו זמינים לקהל הרחב, כמו גם הפארק שיוקם במרכז המתחם שבעצמו כולל 13 מגדלים נוספים מלבד אלפא. מעל המלון יוקמו 18 קומות של מגורים בהן 120 דירות סה"כ, החל מ2-3 חדרים ועד למיני פנטהאוסים ופנטהאוסים מפוארים בקומות העליונות.

פיתוח ייחודי לפרויקט

"בתכנון מגדל אלפא נעשה שימוש בחומרים כגון בטון לבן וקורות אלומיניום לבנות, לצד שטחי חלונות גדולים." מסבירים במשרד האדריכלים יסקי מור סיוון, האמון על תכנון הפרויקט. על פיתוח מוצרי האלומיניום הייחודיים אמונה חברת קליל בשיתוף יועץ האלומיניום יונתן יולביץ' וחברת אלום עשת.

 

עבודות האלומיניום הן מהמרכיבים החשובים בפרויקטים מסוג זה ואיכותן מאפשרת את התכנון המיוחד עליו שקדו במשרד האדריכלים. במקרה זה, הוא כולל בין היתר ויטרינות יציאה למרפסות ומגוון רחב של חלונות פשוטים וייחודיים שפותחו עבור הפרויקט.

 

את פתרונות החלונות יצרה חברת קליל שמובילה את תחום עיצוב חלונות ודלתות האלומיניום בישראל בשיתוף חברת אלום עשת שמאפשרת מגוון רחב של פתרונות אדריכליים בתחום האלומיניום, הפלדה והזיגוג. יחד הן פיתחו ותיאמו את המערכות.

עיצוב חריג מוביל לחדשנות

"הפרויקט חריג בעיצוב שלו, הקירות מעוגלים ולכן היה צורך להתאים מוצרים בצורה מקסימלית עבורו" מסבירים בקליל, "אלום עשת הגיעו אלינו עם התוכניות והחזון של משרד האדריכלים, אפיינו יחד את המוצר הבסיסי ויצאנו לפיתוח. לאחר תהליך עבודה משותף שכלל התאמות בייצור, בהתקנה, בגודל, הגענו למוצרים ייחודיים שיהפכו לחלק ממגדל אלפא." 

 

חלון מסוג אחד הותאם לקיר המעוקל, במקומות אחרים החלונות מתחברים לדלת, ולכך הותאם מוצר שמאפשר זרימה של החלון השקוף בשימוש מינימלי באלומיניום, בעזרת פרופיל שמגשר בין השניים בצורה הרמונית. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בקירות מסך בקומות תחתונות, חלונות ודלתות הזזה בקומות העליונות והחזית המעוקלת האייקונית.

 

הפרויקט נמצא כרגע בשלבים מתקדמים של בנייה ועתיד להסתיים עד תחילת 2022.

עומרי אמסלם, אלפא בשקיעה
מגדל אלפא, יכולים לדמיין איך זה ייראה בסוף? צילום עומרי אמסלם

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...