הנכס בעין כרם
הנכס בעין כרם (יחצ)

צפו: בית המגורים הייחודי בעין כרם שנמכר ב-7.5 מיליון שקל

הבית במקור הוא בן 75 שנה לפחות, והיה חלק מהכפר הערבי שהיה במקום • בבית התגוררו במשך 36 שנה זוג אמנים ישראלי

בית מגורים ייחודי בכפר הציורי עין כרם סמוך לירושלים נמכר לאחרונה תמורת 7.5 מיליון שקל, כמיליון שקל פחות מהמחיר המבוקש שבו הוצע למכירה כ-8 חודשים קודם לכן ע"י חברת התיווך אנגלו סכסון. המוכרים הם זוג אמנים שהתגוררו בבית במשך 36 שנה, שביקשו לעבור לבית קטן ונגיש יותר בכפר. הרוכשים הם יהודים תושבי ארה"ב שקנו את הבית למטרת מגורים.

מדובר בבית של כ-190 מ"ר בנוי במספר מבנים אותנטיים מחוברים, על מגרש בשטח של כ-1,300 מ"ר, במקום הגבוה ביותר בעין כרם. במבנה העיקרי של הבית ישנם 5 חדרי שינה, בנוסף לסלון, מטבח ופינת אוכל. בנוסף ישנו מבנה נפרד בשטח של כ-28 מ"ר ששימש כסטודיו לאמנות ומחסן. הבית במקור הוא ערבי שעוצב ושופץ ע"י זוג האמנים. הנכס המקורי הוא בן 75 שנה לפחות והיה חלק מהכפר הערבי שהיה במקום.

הגישה לבית היא ברחוב צר ומתפתל מאזור המעיין שבמרכז הכפר, שמסתיים במגרשון חניה קטנטן. ממגרש החנייה הקטן דיירי הבית נדרשים לעלות בסמטת מדרגות מתפתלת שבה כ-80 מדרגות עד לפתח הבית עצמו, מה שהביא את בעליו להתקין לעצמם רכבל קטנטן למצרכים מהחניה ועד לבית. הנוף הנשקף מגינת הבית הוא נוף פנורמי וירוק לכיוון מערב, מיוער ומנוקד בבתים על המדרונות והטרסות, צריחי כנסיות ומנזרים.

המתווכת ברברה הלר, סוכנת ותיקה באנגלו-סכסון ירושלים, טיפלה במכירה. בני לובל הוא הבעלים והמנהל של הסניף.

עין כרם נחשבת אמנם לשכונה בעיר ירושלים, ונמצאת בפאתיה המערביים – בין הר הרצל ויד ושם, לבין בית החולים הדסה עין כרם ומושב בית זית – אולם שמרה לחלוטין על מאפייני הכפר שמחוץ לעיר. היא די מנותקת מהעיר ומוקפת הרים, עמקים ויער, מעיין מפורסם במרכזה, כנסיות ומנזרים. רבים מהבתים בנויים אבן בסגנון ערבי עם תקרות קמורות וחלונות מקושתים, מוקפים עצים וירק, ונגישים בחלקם רק באמצעות סמטאות צרות וגרמי מדרגות בסגנון טוסקני. עין כרם הינה כיום גם אתר תיירות שמור, ומבקרים בו אלפי צליינים נוצרים מדי שבוע, מכל רחבי העולם.

אולי יעניין אותך גם...