all Herzlia, פרויקט קבוצת שניר וברוש (יחצ)

נדל"ן בצל המשבר? אלו הרגעים בהם נוצרות ההזדמנויות הגדולות

אם אין בכם ספק לגבי העובדה שאנחנו נצא מהמשבר הזה יום אחד, יכול להיות שזה הרגע שלכם לקפוץ על הזדמנות שאין לדעת מתי תחזור

בימים האחרונים ובשבועות שקדמו להם, החיים בערפל משתלטים עלינו ועל אזרחי העולם כולו. נגיף הקורונה גרם לעשרות אלפי חולים והביא למותם של למעלה מ 5,000 איש ברחבי העולם. זאת כמובן, רק על פי המספרים הרשמיים שספק אם הם נכונים שכן, סביר להניח, שהמספרים האמיתיים גבוהים יותר. במקביל, הבורסות מתרסקות, השווקים מתמוטטים, מדינות שלמות נסגרות והעתיד, שמזמן כבר לא נראה כל כך ורוד, הפך לשחור.

תחושת ההסתגרות בבתים, סגירת מוקדי הבילוי והאזהרות הגורפות לגבי התקרבות לבני אדם אחרים, גורמת לנו לחשוב שצריך לעצור הכל ולחכות שהסערה תחלוף. אך האם זה הדבר הנכון לעשות?

"אם אתם מאמינים שמתישהו נצא מהמצב הקשה" אומר לנו ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר המתמחה בשיווק נדל"ן "זה הזמן לקנות נדל"ן. לאחר מכן, קיימת סבירות גבוהה שהמחירים יעלו ויהיה הרבה יותר קשה לעשות זאת".

Olin שרבט נוף לים, טירת הכרמל. (הדמיה סטודיו)

משברים הופכים להזדמנות

רכישת נדל"ן, כשנראה כי בקרוב לא נוכל לצאת מהבית כלל, נראית קצת הזויה בשלב זה. אבל כשחושבים על זה שוב, אחרי משברים קטנים בהרבה מזה ,שאנחנו חווים כמדינה וכחברה, מחירי הנדל"ן מכפילים ואף משלשים את עצמם.

"בטווח הזמן הקרוב, אני מעריך שתהיינה השפעות נקודתיות על כמות עסקאות הנדל"ן. אבל הכי נכון, ללמוד מהאנשים המבינים בתחום זה בעולם – קונים רק ברגעי משבר, או שמשלמים לאחר מכן עשרות אחוזים יותר" מסביר שמול, שחברת שניר שבבעלותו סיימה בימים אלו הכשרה ייעודית של מנהלי המכירות של החברה לשירות וירטואלי מלא לאנשים שמעוניינים לרכוש דירה דווקא עכשיו.

ניר שמול, מנכל חברת שניר (צילום תומר פדר)

למרות שדברים במדינה הזו לוקחים בדרך כלל זמן, גם ההקלות בענף הנדל"ן הגיעו. המדינה פועלת להארכת השהייה של פועלי הבניין הסינים בישראל כדי שהבנייה לא תיעצר. בנק ישראל הגדיל את הקצאת האשראי לענף הנדל"ן בכ 15 מיליארד ₪. וניתנת אפשרות לדחיית תשלומי המשכנתא. כל אלו, נועדו כדי לחזק את שוק הנדל"ן הישראלי ברגעי המשבר ולנסות למנוע את נפילתו.

האם נלמד ממשברים קודמים? בימים אלה, רבים מוכרים את מניותיהם בבורסות ברחבי העולם ומחפשים איפה להשקיע את הכספים שהתפנו. אחרים, התכוננו לקניית דירה ללא קשר למשבר ועכשיו חוששים. ויש גם כאלה, שפשוט יקפצו על ההזדמנות הגדולה שנפלה בחלקם, להשקיע בנדל"ן בעת משבר.

מה אתם הייתם עושים? נקודה למחשבה בבידוד.

אולי יעניין אותך גם...