טכנאי מעליות של חברת KONE
טכנאי מעליות של חברת KONE (יחצ KONE)

מעליות רודפות אחריך: כך מצליחים ב-KONE להתקדם לעולם החדש

המתנה ארוכה ואינספור כפתורים הולכים ונעלמים מהמעליות, ובחברה הפינית, שמעמיקה אחיזה בישראל, מחפשים – ומוצאים – פתרונות יצירתיים: מבינה מלאכותית עד חיישנים

יותר מ-250 שנה מפרידות בין המהפכה התעשייתית שהביאה לנהירה מהכפר אל העיר, לבין הליך האורבניזציה המואץ המתרחש ברחבי העולם – בו כמדי יום עוברים כ-200,000 איש לתוך הערים.
מאות אלפי אנשים נכנסים לבניינים וצריכים להגיע לקומות שונות, בזמנים שונים ובמהירות האפשרית.

דמיינו רכבת תחתית המגיעה לתחנה של איזור עסקים גדול וברגע אחד פולטת ממנה מאות אנשים הנעים לכיוון היציאה וצריכים לעלות קומה או שתיים כדי לצאת החוצה למחוז חפצם. מי שהתנהל מזיע ברכבת התחתית בניו יורק באמצע אוגוסט לפני שני עשורים, בוודאי מבין את החשיבות של היכולת להניע את האנשים מהר ומסודר יותר.

כדי לייצר את זרימת האנשים המושלמת במרחב הנתון, חברות המעליות והדרגנועים ברחבי העולם משתמשות בטכנולוגיה חדשנית ובאמצעים דיגיטליים, כך שחווית המעבר יכולה להיות אישית ומותאמת, גם ובפרט לאנשים עם צרכים שונים או מיוחדים, בכללם נכים. המערכות הדיגיטליות היום חוזות את תנועת האנשים בחלל, את עומס האנשים בשעות מסוימות של היום, מזהות את היעדים והצרכים שלהם ואף מנהלות תקשורת בין כלל המעליות והדרגנועים בבניין, במטרה לאתר תקלות פוטנציאליות ולמנוע אותן.

ניהול זרימת האנשים במגדלי משרדים ומגורים, בשדות תעופה ותחנות רכבת תחתית ואפילו בספינות תענוגות ומסע, הפך למקצוע הכולל תאוריות מדעיות ומתמטיות, פילוסופיות ופסיכולוגיות. The best people flow experience הוא החזון של KONE, חברת המעליות הפינית הוותיקה, שהפכה מחברת מעליות ודרגנועים לחברה טכנולוגית, העושה שימוש ב-IOT, בינה מלאכותית, טכנולוגיית ענן, חיישנים וטכנולוגיות חדשות.

כניסת אנשים למשרד
כניסת אנשים למשרד (יחצ KONE)

מישהו רוצה לעלות לגובה קילומטר?

14 מיליון מעליות עובדות מדי יום ברחבי העולם, וכבר מזמן לא עולות ויורדות רק בלחיצת כפתורים. יצרנית המעליות KONE, שרכשה לפני חמש שנים את חברת המעליות ישראליפט והשנה עברה מיתוג מחדש כ-KONE – ישראל, הפכה מחברת מעליות ודרגנועים גדולה לחברה חדשנית וטכנולוגית, שדורגה במקום ה-59 ברשימת החברות החדשניות ביותר בעולם על פי פורבס, וזאת בזכות ההשקעה שלה במחלקות מחקר ובשיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות דוגמת IBM.

פיתוחים שנעשו בחברה מאפשרים סטנדרט חדש בשינוע אנשים במרחבים ובגובה, כמו האולטרה רופ, כבל שטוח ויחודי, בעל עמידות יוצאת דופן, חוזק ויציבות, המאפשר נסיעה במעליות עד לגבהים של קילומטר. פיתוח אהוב במיוחד על אדריכלים הוא המעלית ללא חדר המכונות, פיתוח שחוסך את הצורך בחללים שתופסים מקום רב ומפרים את האיזון העיצובי.המעלית כפולת הקומות היא עוד פיתוח של החברה, המאפשר מיקסום של פיר המעלית, כששתי מכונות אחת נמצאות אחת מעל השניה בפיר, ועולות בנסיעה אחת, לקומות שונות, כך המרחב מנוצל לגובה ולא לרוחב.

מעליות של פעם זה פאסה, תחי המעלית החדשה
מעליות של פעם זה פאסה, תחי המעלית החדשה (יחצ KONE)

במסגרת שיתוף הפעולה עם חברתIBM ובשימוש בווטסון, מחשב העל מבוסס הבינה המלאכותית, פיתחו ב-KONE מערכת שירות הפועלת 24/7, המקבלת מידע שנצבר בענן, ומסוגלת לחזות תקלות עוד בטרם התרחשו. המעליות מצוידות בסנסורים מרובים ובאמצעות ה-IOT מעבירות מידע שמסייע באיתור שינויים ותקלות.

השימוש בטכנולוגיית ענן ו-IOT מאפשר לחברה לאסוף כמות עצומה של מידע, בה הם עושים שימוש כדי לשפר את חוויית הלקוח ולתת לו שירות מתקדם, המתחשב בצרכים ובזמן שלו. כחלק משיפור זרימת האנשים במרחב ומיקסום חווית המשתמש, מאפשרת היום הטכנולוגיה של KONE כבר מהמעבר בשערי הכניסה לבניין, להזמין מעלית לקומה הרלוונטית, לחסוך שימוש באינטרקום ולפתוח את הדלת מהבית – ואף להעביר מסרים ומידע רלוונטי ומותאם באמצעות המסך במעלית.

לצד החדשנות והטכנולוגיה, מצהירים ב-KONE שכמו חברות תעופה, גם הם מחוייבים קודם כל לשמור על בטיחות האנשים – ומשקיעים בכך משאבי פיתוח.

תחנת רכבת בסין. KONE מנהלת פרויקטים ברחבי העולם
תחנת רכבת בסין. KONE מנהלת פרויקטים ברחבי העולם (יחצ KONE)

התקן, תחזק, שדרג, ריפיט

מעליות מהסוג שהכרנו פעם יחלפו בקרוב מהעולם, ובהדרגה נכנסות לבניינים מעליות מעוצבות להפליא, מרווחות ומוארות, המגיעות בהתאמה אישית לפי רצון המעצב. מפאנלים עם איורים וציורים, ידיות מחומרים וצבעים שונים ועד תאורה צבעונית, קירות מחופים ומראות מעוטרות. המגמה המתפשטת הופכת את אמצעי השינוע בבניינים, בתחנות מטרו ואף באוניות מסע, לחלק בלתי נפרד מהתכנון האדריכלי ומהחזון העיצובי.

מ-1910 התקינה חברת KONE כ-1.2 מיליון מעליות ביותר מ-60 מדינות בעולם, עבור כחצי מיליון לקוחות, וזאת באמצעות כ-55,000 עובדים. החברה מדווחת על מחזור מכירות העומד על 8.9 מיליארד אירו. הפעילות של החברה מורכבת מ-53% תכנון והתקנות בבניינים חדשים ו-47% שירות לבניינים קיימים. יש לציין שהפעילות של חברה מעין זו מחזורית: התקנה של מעלית, תיחזוק ובעת ההתיישנות, שדרוג או החלפה למעלית חדשה, מה שיוצר עם הלקוחות מערכת יחסים ארוכת טווח.

בין הפרוייקטים הגדולים והמזוהים ביותר של החברה בישראל ניתן למנות את מגדלי מאייר בשדרות רוטשילד בתל אביב, בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, מגדלי אלון B.S.R, רוטשילד 22 ועוד.

אולי יעניין אותך גם...