גשר שער הזהב (צילום Joseph Barrientos for unsplash)

מוזיקת שער הזהב: בסן פרנסיסקו מתרגלים לסאונד חדש

גשר גולדן גייט האייקוני שופץ ותושבי סן פרנסיסקו גילו כי לא רק קיבלו מדרכות חדשות להולכי רגל, במהלך השיפוץ הגשר גם למד לנגן

גשר שער הזהב או בכינויו המוכר באנגלית Golden Gate שוכן לו בסן פרנסיסקו ומחבר בין העיר למחוז מרין. עוברים עליו הכביש המהיר המפורסם 101 שחוצה את חופה המערבי של ארה"ב וכביש 1 המפורסם גם הוא, החוצה את מדינת קליפורניה. הגשר ידוע כאחד מסמליה המובהקים ביותר של העיר סן פרנסיסקו ושל ארצות הברית בכלל.

 

הוא משתרע על פני 2.7 קילומטר ועוברות בו בממוצע בכל יום כ-100,000 מכוניות על פני 6 נתיבים שמנתבים את התנועה לשני הכיוונים על פי ימים ושעות קבועות, בהתאם לעומס התנועה היוצא ונכנס לעיר. מלבד נתיבי הרכבים, ישנם גם מעברים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, שניהם סגורים בשעות הלילה, בהן רק מכוניות יכולות לחצות את הגשר.

 

בשבועות האחרונים הסתיים שיפוץ שנעשה למדרכות הולכי הגשר ורוכבי האופניים על הגשר האייקוני, שיפוץ שהביא עם סיומו מוזיקת רפאים שטרם נשמעה ברחבי סן פרנסיסקו. מעקות חדשים שהותקנו במהלך השיפוץ יצרו סאונד חדש ובעיקר מפתיע שנשמע לקילומטרים והפריע את מנוחתם של תושבי העיר. המעקות הותקנו על ידי מועצת העיר כדי להנמיך את התנגדות הרוח אבל יצרו תופעת לוואי משונה ברגעים בהם בתגברה הרוח.

מוזיקה לאוזני

את הגשר תכנן המהנדס האמריקאי ג'וזף שטראוס לצד אנשים נוספים שתרמו את חלקם כמו האדריכל אירווין מורו, שהיה אחראי על הצבע הכתום והשרטט לאון מויסף והמהנדס צ'ארלס אלטון אליס שעזרו לשטראוס עם חישובים מתמטיים כאלה ואחרים. בניית הגשר החלה ב1933, נמשכה עד 1937 ועלתה אז 27 מיליון דולר, שאתם יכולים לתאר לעצמכם שהיום זה שווה ערך לפי 20 בערך.

 

אחד הדברים שייחדו את בנייתו היתה רשת ביטחון שנתלתה מתחת לגשר בזמן הבנייה והורידה משמעותית את מספרי ההרוגים בזמן הבנייה. 19 עובדים ניצלו בזכות הרשת בעוד 11 מצאו את מותם בזמן הבנייה, רובם לקראת סיום הפרויקט, לאחר שהרשת ניזוקה בעצמה ולא תוקנה.

 

בתחילת החודש, רוחות חזקות פקדו את מפרץ סן פרנסיסקו וניגנו על גשר שער הזהב להנאתם או למורת רוחם של התושבים. לא רק מי שהיה בקרבת הגשר זכה לשמוע את מוזיקת הרפאים, אנשים שנמצאו קילומטרים רבים מהגשר שמעו גם הם ולא הצליחו לפצח מה פשר הסאונד החדש "מישהו יכול להסביר לי למה הסאונד המוזר הזה נשמע בשעה האחרונה בסן פרנסיסקו" נכתב בציוץ מתוך עשרות בטוויטר לצד וידאו בו שומעים את הרוחות מנשבות.

תתחילו להתרגל למוזיקה

"ידענו כשהתחלנו לתכנן את החלפת המעקות שהגשר 'ישיר' כשינשבו רוחות חזקות ממערב, כפי שראינו שקרה אתמול" אמר פאולו קוסוליץ-שוורץ, הדובר של מחוז גשר שער הזהב לרשת ABC בשישי ליוני. ב 2017, המהנדסים האמונים על שיפוץ המדרכות נסעו לאונטריו, קנדה כדי לבדוק את התנהגות הרוחות על מודל של הגשר. כבר אז היה אפשר לשמוע את הקולות הצפויים בסימולציה.

 

"התושבים יתרגלו לזה" הוא מבהיר, "התוספת לצד המערבי של הגשר הכרחית כדי להבטיח את בטיחות הולכי הרגל ויציבות מבנה הגשר לדורות הבאים".

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...