ויטרינה, המכון הטכנולוגי חולון, יותר או פחות, 50 ס
ויטרינה, המכון הטכנולוגי חולון, יותר או פחות, 50 ס"מ (צילום יחצ)

חדשות האקדמיה: תערוכה במוסקבה, דרוג מכובד ושיבושים יצירתיים

לצד הרצאות וחדשות טובות בואו להציץ בתערוכות 'שדות פתוחים' ו'נדר' של בצלאל, 'שיבוש' במכון הטכנולוגי בחולון ו'שביל הפסלים' באוניברסיטת בן גוריון

התערוכה 'שדות פתוחים' של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל עברה בסוף השבוע מסנט פטרסבורג למוסקבה. תערוכת העיצוב מציגה עבודות בוגרים שנעשו במסגרת פרויקט הגמר במהלך השנים האחרונות. התערוכה מחולקת לחמישה 'שדות' פעולה מרכזיים (סביבה, חדשנות, מקומיות, תרבות וחינוך, הכנסת אורחים) המשקפים את רוח הזמן וממחישים את המגוון הרחב של תחומי העשייה והמחקר העיצובי הנעשים במחלקה לאורך השנים.
/// אוצרות: ספי חפץ וטל גור. עד: 7/2. All-Russian Decorative Art Museum.

Open fields | שדות פתוחים from Adi Kofman on Vimeo.

 

 

הערב, יום ראשון, 30/12, יתקיים אירוע חשיפת ה'רואדשואו' – גם הוא חגיגה של עיצוב של בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. באירוע, ישתלטו הבוגרים על מבנה שלם ויציעו סדנאות, פאנלים, דמואים, מיני-תערוכות והרצאות קצרות שיתקיימו במקביל. העבודות בוחנות את השינויים בתחומי חיים שונים שבהם שוק העבודה, חינוך, בריאות ומציגים את האפשרויות החדשות הגלומות בתהליכי יצירה חדשניים המפתחים מעצבים ויוצרים, הכוללים התפתחויות באמצעי הייצור, חומרים ותהליכי עבודה חדשים.
/// אוצר וראש מסלול עיצוב וטכנולוגיה: שראון פז. הכניסה בהרשמה.

שלומי מיר
שלומי מיר (צילום שרון אברהם)

ביום חמישי, 3/1, תפתח בגלריית תכנית התואר השני באמנויות של האקדמיה לאמנות ועיצוב – בצלאל, התערוכה הקבוצתית הנשית 'נדר / Vow'. בתערוכה יוצג אוסף פסלים של אלות קדומות העשויות חומרים המצויים בבתים של כולנו. האמניות יציגו גישור בין סמלים עתיקים לבין תפיסות עכשוויות, בין הזירה הפולחנית לבין הזירה הביתית ובין הטבעי לעל-טבעי, בדגש על סמכות נשית.
/// אוצרים: ברק רובין וליביה טליאקוצו. עד: 28/2. סלמה 60, תל אביב.

איברים קדושים, רחמה חמזה
איברים קדושים, רחמה חמזה (צילום יחצ)

בואו נאחל מזל טוב גדול למחלקה לעיצוב אופנה בשנקר שזכתה גם השנה להכלל בדירוג 25 בתי הזפר הטובים בעולם לעיצוב אופנה. זו כבר לא פעם ראשונה שהאתר Fashionista מכבד את בית הספר הרמת גני שנמצא הפעם במקום ה 13. בנימוקי השופטים נכתב שבית הספר דוגל בשיטת לימוד רב תחומית ושרבים מהקורסים הנלמדים בו מתמקדים בהצבת האופנה בהקשרים תרבותיים רחבים הרבה יותר.

בוגר השנה שעברה, שחר גלעדי
בוגר השנה שעברה, שחר גלעדי (צילום אבי ולדמן)

במסגרת אירועי השבוע של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון יתקיימו ההרצאות הבאת: הרצאה של Lezli Rubin-Kunda תדון על סיפרה At Home: The relationship of art practice to a sense of home and place in the work of contemporary Canadian artists (יום שני, 31/12, 14:30, בניין סגו, אולם 404), ההרצאה של פרופ' מייק טרנר, ראש הקתדרה של אונסק"ו בעיצוב אורבני ולימודי שימור בבצלאל, תדון ב'גישות חדשות לתכנון אורבני בר קיימא. תפקיד מורשת התרבות בתכנון האורבני' (יום רביעי, 2/1, 15:30, בניין סגו, אולם 404), ההרצאה של שרון נוימן ויפתח חיינר, לנוימן חיינר אדריכלים, תדון בנושא מ'דימוי לבינוי' (יום ראשון, 6/1, אולם 231).

הספר At Home
הספר At Home ( צילום יחצ)

עוד נפתחה בשבוע שעבר התערוכה 'שיבוש – תגובות, היבטים ומשמעויות' אם כי זו מוצגת בגלריה ויטרינה שבמכון הטכנולוגי חולון. פעולות של שיבוש, מסתבר, הופכות לעיתים לחלק מהיצירה וכך, מבקשת התערוכה לחשוף את המניעים והמטרות העומדים בבסיס פעולה זו. דרך העבודות נראה ששיבוש הופך חיובי ויצירתי כשהוא נעשה כאפשרות לחידוש, חיפוש אחר צורה חדשה, ביקורתיות והרהור על האפן בו פועלת החברה.
/// אוצרות: מיכל קסטיאל וגלינה ארבלי. עד: 18/1. בניין 6, הופיין 63, חולון.

מתוך התערוכה שיבוש
מתוך התערוכה שיבוש (צילום יחצ)

בשבוע שעבר נחנך גם באוניברסיטת בן גוריון בנגב 'שביל פיסול' ישראלי שיתפתל ברחבי הקמפוס. השביל, שנאצר על ידי פרופ' חיים מאור (זוכה פרס מפעל חיים לאמנים 2018), כולל כרגע עשרה פסלי חוץ גדולי מדים של אמנים בכירים בישראל. השביל, שהבשיל כפרויקט בשנת 2013, הוא חלק מתכנית להרחיב את אוסף האמנות של האוניברסיטה ושל הקמת גלריה אוניברסיטאית נוספת, בה הם יוצגו. כעת נוספו לשביל עבודות חשובות של חתן פרס ישראל יעקב דוקצ'ין, האמנית הבינלאומית עטורת הפרסים סיגלית לנדאו וישראל הדני שייצג את ישראל בביאנלה בוונציה.

שביל פיסול, עופרה צימבליסטה
שביל פיסול, עופרה צימבליסטה (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...