תחזיות עולם הנדל"ן (Rikki Chan, unsplash)

התחזיות לאחרי הסערה: החיים שלנו משנים כיוון

החלומות על עליית שוק הדירות הקטנות יתנפצו ואנחנו נחזור להיות מפונקים, עם דירות מוגזמות, גגות ומנעולים שינעלו את עצמם, 5 מגמות מובילות בעולם הנדל"ן פוסט קורונה

כמו תחומים רבים בימים אלה, גם עולם הנדל"ן נמצא בסימן שאלה גדול לגבי איך ייראה העתיד הקרוב ומה עתיד לקרות בעתיד היותר רחוק. 'תלוי את מי שואלים' ככל הנראה תהיה התשובה הנכונה, אבל אם אתם תוהים לגבי התחזיות, מגזין פורבס בחר בכל זאת לציין חמש שמסתמנות כמובילות כרגע.

 

הדרך עוד ארוכה עד שנתאושש, גם כאן בארץ אבל גם במדינות אחרות, הבנייה הואטה, תהליכי הרכישה והמכירה מתנהלים בעצלתיים ולא ברור איך הנדל"ן יחווה את המשבר בטווח הרחוק. זה לא מונע מהאנשים בתעשייה לדבר על מה עתיד לבוא.

 

הקץ לדירות הקטנות?

זה אמור היה להיות הדבר הבא, אליו הלכנו, כולם דיברו עליו, אבל אחרי שבועות ארוכים בהם היינו אסופים בבתינו ללא אופציית יציאה, לא נראה כי המעבר לדירות קטנות יקרה בסוף. אנשים מבינים שהם לא תמיד יוכלו להתייחס לרחוב כחלק מהבית שלהם ויבחרו דירות מרווחות יותר שיאפשרו להם מרחב נשימה גם בבית.

 

משנים כיוון (edgeeffectmedia.com, unsplash)

הקיים הולך להתעצם

מגורי בוטיק וטכנולוגיה יכבשו אותנו

בעיצומה של המגפה תהו אנליסטים בעולם הנדל"ן לגבי המשך הרצון לעבור למרכזי ערים והאם הוא הולך להעלם כלא היה בעולם פוסט קורונה אך הדעה הרווחת היום היא שההשקה בנדל"ן במרכזי ערים תימשך והמגפה לא תייצר שינוי מהותי בנושא זה. המחירים של בנייני בוטיק, בתי עיר (Townhouses) יעלו ויובילו את השוק ואילו פיתוחים של טכנולוגיות שונות בתחום הנדל"ן, כמו שליטה מרחוק וללא מגע אדם, יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מבנייה חדשה.

 

חללי חוץ פרטיים ומשרדים ביתיים יהפכו ללוהטים

כבר בעולם טרום קורונה, מרפסת, גינה או גג פרטי היו למותרות ותומחרו בהתאם תוך כדי העלאת מחירי הנכסים אבל כפי שחווינו את התקופה הזו, המחירים ימשיכו להרקיע שחקים וחללי החוץ הללו יהפכו למאסט עבור הרוכשים העתידיים. גם היכולת של חלק מהבית להיות למשרד ולאפשר שהות יומיומית ארוכה תהיו משהו שאנשים רבים יחפשו שכן היום הם גילו שלנסות לעבוד על הספה בסלון כשהילדים מתרוצצים בין הרגליים זה לא כל כך קל.

הנהירה לגגות (garrett parker, unsplash)

מחירים חדשים ודרכים חדשות

מחירי הבנייה הולכים לעלות עוד יותר

המגמה שהחלה עוד לפני פרוץ המגפה בגלל המחסור בעובדים מקצועיים, בעוד השוק ממשיך להתפתח ולהיבנות, תגדל ותימשך גם אחרי שהמגפה תשכח. ההתאוששות תהיה איטית גם לאחר שיסתיימו הקפאות הבנייה, בגלל התאמת העבודה להגנה על העובדים, האטה ברכישות ושרשראות האספקה שנעצרו ויצטרכו להתעורר מחדש.

 

אספקת חומרים לבנייה תגיע ממחוזות חדשים

אחוזים גדולים מחומרי הבנייה מגיעים למדינות מסביב לעולם ממדינות מעבר לים מה שנראה כי לא ימשיך באותה צורה גם אחרי ההתאוששות. רבים מאמינים כי חברות מקומיות יוכלו להשתלט על השוק אך זה יכול לקחת זמן, אפילו שנים מה שיתרום לעיכובים נוספים.

הדרך גם היא תשתנה (ivan bandura, unsplash)

אז בין עליית מחירים לשינויים בדרך העבודה ועד לבלימה של אחת המגמות המדוברות ביותר בשנים האחרונות, התחזיות לא מנבאות טובות ומדברות בעיקר על קיבעון שהיה ויישאר איתנו עוד שנים רבות. האם זה העולם בו נרצה להמשיך לחיות?

 

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...