תום שקד
תום שקד (יחצ)

דור העתיד כבר כאן: הכירו את הצעירים המבטיחים בנדל"ן

והיום: תום שקד

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

תום שקד
בעלים בחברת סלע-שקד המתמחה בשיווק נדל"ן ובליווי פרויקטים של מחיר למשתכן

גיל: 28
סטטוס: רווק
איפה גר? תל אביב

השכלה: תיכונית בלבד. העשרתי את תחום התמחותי במספר קורסים בניהול ושיווק נדל"ן.

משפט על עצמי: בחור צעיר, שאפתן, שעובד קשה אבל יחד זאת לא מוותר על חיי הפרטיים.

מוטו: "אני אף פעם לא מפסיד! או שאני מנצח או שאני לומד".

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן? נכנסתי לתחום הנדל"ן לקראת סוף השנה האחרונה לשירותי הצבאי – הצטרפתי לעסק המשפחתי בענף תיווך הנדל"ן. עסקתי בזה מספר שנים ולאחר מכן עברתי לשווק קבוצת רכישה בקרית מוצקין של 34 יחידות דיור, וזכיתי להצלחה מטורפת. משם שיווקתי עוד קבוצת רכישה ואז כבר עברתי לשווק פרויקטים של מתחמי מגורים ובנייה רוויה גדולים בצפון.

בהמשך כשהתחילה תוכנית מחיר למשתכן זיהיתי מהר מאוד את פוטנציאל השוק והבנתי שיש לי חלון הזדמנויות שאני חייב לנצל בכל הקשור לחיבור שבין היזמים לדיירים, ובליווי הצדדים בתהליך המכר והרכישה של הדירות במתכונות מחיר למשתכן. אז פגשתי את מי שלימים הפך לשותף בחברת "סלע שקד" רו"ח דותן סלע.

העסק: כעבור חודשיים של עבודה מואמצת, "סלע שקד בע"מ" מצאה עצמה מלווה מאות יחידות דיור באזור הצפון, היום לאחר שנתיים החברה מלווה כ-10,000 יחידות דיור במתכונת מחיר למשתכן – שיווק הדירות, ליווי הנרשמים מרגע הזכייה ועד לחתימת הסכם המכר. מחלקה נוספת בחברה עוסקת בשיווק הדירות בשוק החופשי.

הבידול: אנחנו יודעים לתת מענה נרחב עוד בטרם שלבי הזכייה במרכז של הקבלנים ושל מועמדים פוטנציאלים לזכייה בהגרלות המדינה, ועד למסירת הבתים לזוכים. החברה מעסיקה ועובדת בשת"פ עם בעלי המקצוע והניסיון הרב ביותר שקיים בתחום הדירות במתכונת מחיר למשתכן.

גאווה: כשאתה חוזר בלילה מהעבודה עם תחושת סיפוק עצומה, ובתוך תוכך מרגיש ויודע שאתה עושה משהו נכון.

כשלון או פספוס: האמת שנכון להיום לא חוויתי תחושת פספוס, אבל אני עם רגליים על הקרקע ויד על הדופק ומקווה שתחושת הפספוס והכישלון לא ידפקו בדלת ביתי.

מה היית משנה? אילו הייתי יכול לשנות משהו, הייתי מאלץ את עצמי לשלב לימודים אקדמאים במקביל לעשייה ולדרך שעברתי. באישיותי אני מאד מתחבר לפסיכולוגיה ולחקר התנהגות של יחידים והתנהגות צרכנית. מי יודע אולי עוד אפתיע את אמא בקרוב.

פרגון: אם יש מישהו בעולם הזה שאני רוצה לפרגן לו זה לשותף שלי דותן סלע שהרבה לפני שהוא שותף הוא חבר ואיש סוד, שמשמש כמו אשתי. אנחנו בני אדם מאוד דעתניים ודומיננטיים והדרך שבה למדנו להתמודד האחד עם השני היא זאת שהביאה אותנו לאן שאנחנו היום.

איפה אני בעוד 10 שנים? עדיין מוקדם להיזרק על איזה אי בודד בתאילנד, ואנחנו הרי אוהבים את מה שאנחנו עושים, אז הייתי מהמר שאני עדיין אהיה בענף הנדל"ן. מי יודע אולי בעוד 10 שנים הראיון יהיה על הדרך שעברתי מעולם השיווק לעולם היזמות והביצוע.

ה"אני מאמין": לא מזמן קראתי כתבה על דמות מאוד מוכרת מענף הנדל"ן שהלכה לעולמה. הוא תמיד היה אומר לקרובים אליו "בחיים תיהנה כאילו מחר תמות, בעסקים תעבוד כאילו תחיה לנצח". אני ללא ספק אימצתי את זה!

אולי יעניין אותך גם...