עיר הנדל"ן - התחדשות עירונית. צילום: מערכת לג'יט

האנשים מאחורי עיר הנדל"ן חושפים את כל הסודות

איך הופכים קהילה עסקית לקהילה משפחתית מאוחדת, ומה קורה כשהטונים עולים?

על אירוע עיר הנדל"ן-התחדשות עירונית אחראי צוות מקצועי ומיומן בראשו עומדים מנהלים בכירים, ביניהם יהודית פרוכט, סמנכ"ל פיתוח עסקי, שירי שניידר, סמנכ"ל פיתוח עסקי ממשל ומוניציפלי, איתן צור, מנכ"ל עיר הנדל"ן וערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי. למי שמביט לאחורי הקלעים ברור שמדובר במכונה משומנת.

לחפות אחד על החולשות של השני

רולס מסביר שהתנועה המדויקת הזו באה מתוך בחירה מודעת: "לכל אחד בצוות יש את החזקות שלו והחכמה היא לחפות אחד על החולשות של השני. אני למשל פחות טוב באדמיניסטרציה ובסדר וארגון, אז הצוות שלי מחזק אותי בתחומים האלה. אני יותר טוב בליצור קהילה ושם אני נותן את כל כולי".

לייצר שפע ונתינה

פרוכט פורטת את המכניזם שמאחורי הארגון: "הערכים של מרכז הבנייה הם לתת את הדיוק, המצוינות והידע ומתוך זה לייצר שפע ונתינה. אנחנו מייצרים תתי-קהילות עסקיות בתחום המגורים, המניבים, מעצבי פנים ואדריכלים, מפקחים ומשפצים וקהילת הנדל"ן בניו יורק. ברגע שכל מנהל מוביל את אותה קהילה דרך שולחנות עגולים, שיתופי פעולה ואירועים מרכזיים אתה מייצר ערך מוסף לכל אחד ואחד". 

קודם את החברתי ורק אז את הכלכלי

"אנחנו נמצאים כרגע בבעיה שאותה צריכים לפתור", מנמק צור את החשיבות של קיום אירוע כזה דווקא עכשיו. "השינויים המוניציפליים הובילו למצב של חוסר ודאות תכנונית מעשית בשטח. אנשים השקיעו הרבה כסף בפרויקטים שכרגע תקועים מכל מיני סיבות. אנחנו מנהלים עכשיו ארבע-עשרה ועדות מומחים במקביל, דיונים בין גורמי ממשל, גורמים מוניציפליים והסקטור העסקי, ואני מאמין שיונעו כאן תהליכים שישפיעו על עתיד הענף".

בתחום של התחדשות עירונית צור מאמין שהעבודה היא קודם כל חברתית ורק אחר כך כלכלית. מהמקום הזה, ששם את הדייר ואת הקהילה במרכז, הוקם בעצם מרכז הבנייה ומכאן כוחו. "אנחנו כבר עשרים וחמש שנה בונים קהילה של נשים וגברים שבחרו להתפרנס מהתחום הזה. זה נכון שזה יושב על האינטרס העסקי ויש תתי-קהילות אבל אנחנו יודעים לחבר אותן למשפחה. בתוך משפחה יש לפעמים מתחים והטונים עולים אבל בסופו של דבר אנחנו כאן כדי לייצר תשתית של מגורים, זו מצווה גדולה של יישוב ובניין הארץ. אנחנו בוחרים בערכים של יושרה, של חברות ושל ערבות הדדית ומסתבר שאפשר להרוויח ולהתקדם מהמקום הזה. זה הבסיס והדי אן איי שלנו וזה המנוע הפנימי להמשיך את העשייה הזו".

אולי יעניין אותך גם...