פרויקט אסותא ווילג', אדריכלות משה צור אדריכלים ובוני ערים (צילום עומרי אמסלם)

בחזית האדריכלות: דואט לשימור וחדשנות בעיר הלבנה – אדריכל משה צור בריאיון

איך הופכים מבנה מגורים נמוך ושמנמן, למגדל אטרקטיבי?

אסותא ויליג', מגדל מגורי היוקרה שתוכנן על ידי האדריכל משה צור ושקם על חורבותיו של בית החולים אסותא הישן, הוא פרויקט בן 26 קומות בלבד, המתפרס על פני שטח רחב יחסית. כדי להימנע ממראה מבנה מגושם, עלה הצורך לעדן את הפרופורציות הללו, והוחלט לחלק את המסה לשני גושים צרים יותר ואטרקטיביים, המחוברים על ידי לובי מעליות שקוף המשקיף לנוף האורבני. הגדרת המשימה הייתה לעצב את המגדל שחלקו מיועד לשימור, באופן המשלב עם סגנון הבאוהאוס ופיתוח השטח הקיים של העיר הלבנה.

חברת אלום עשת, גויסה על ידי האדריכל משה צור, על מנת לפתח ולבצע את מעטפת הבניין, וכחלק מהחזון האדריכלי, הוחלט לחפות את חזיתות המבנה במערכת חיפוי אלומיניום בצבע לבן ולשלב קירות מסך. החלונות ממוקמים בחזית המבנה בתבנית לא קבועה, מה שהביא עמו אתגר תכנוני לא פשוט, והצריך דיוק ביצועי מוחלט ברמת עשירית המילימטר.

כדי להקנות למבנה מראה נקי בהתאם לדרישה האדריכלית, פותחה במיוחד עבור הפרויקט מערכת חלונות עם פרופיל דק בקטגורית המינימל, המותאמת למגדלים ולעומסי הרוח גבוהים. למעשה זו מערכת המינימל הראשונה שיושמה במגדלים בארץ. בנוסף למערכת זו, פותחה מערכת מיוחדת של חלונות הנפתחים במגוון דרכים, אשר מתנשאים לגובה מלוא הקומה, כאשר בפרופיל עצמו מובנה מעקה מזוגג.

 

*הכתבה בשיתוף אלום עשת

 

משתלב בעיר הלבנה, אדריכלות: משה צור אדריכלים ובוני ערים (צילום עומרי אמסלם)
26 קומות בלבד, אדריכלות: משה צור אדריכלים ובוני ערים (צילום עומרי אמסלם)
עד הפרט הכי קטן, אדריכלות: משה צור אדריכלים ובוני ערים (צילום עומרי אמסלם)

אולי יעניין אותך גם...