הכוח הנשי (צילום: ערן לוי)

ABOUT US: לייף סטייל, תוכן ועיצוב ישראלי במקום אחד

היריד שמציע חווית קניות שונה: ללגום דרינק, להנות ממוסיקה, הרצאות ותערוכת אמנות בזמן השופינג. ריאיון מעורר השראה עם קרין לאופר דיין

היזמית קרין לאופר דיין היא האישה מאחורי המותג 'קרינה' והיריד המצליח ABOUT US'. עם השנים היא יצרה סביבה קהילת נשים חזקה וזה לא מפתיע. היא אישה אותנטית, קל להתחבר אליה ולשאוב השראה מסיפור חייה. כאמא במשרה מלאה, נושקת לגיל ארבעים, מצאה את עצמה, כמו רבות אחרות, מחפשת את ייעוד חייה. "כל דבר שהתחלתי ללמוד- הפסקתי, אם זה מנהל עסקים, אדריכלות ועיצוב פנים. אני ידעתי שאני טובה עם אנשים ולא ידעתי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה עד גיל 39".

 

אז איך הכל התחיל?

"במרכז הקהילתי פה בשכונה ברמת חן, התחלתי לעשות מפגשי נשים והבאתי הרצאות. ככה גדלנו להיות קבוצת נשים גדולה ובעקבותיה הקמתי את 'קרינה' לפני תשע שנים, בית למעצבים ישראלים. חנות שעובדת יום-יום עם אירועי תוכן, הרצאות, השקות ויש לנו קהילת נשים מאוד גדולה. החיבור לאנשים ולתוכן הוא שהביא אותי למה שאני, אני מאמינה שתמיד חייבים לחוות איזושהי חוויה ולהרגיש משהו בזמן הקנייה".

 

ואיך הגיע החיבור לעולם העיצוב בעצם?

"גדלתי בבית של אמא פאשניסטה, ממש. אמא שלי ז"ל הייתה לובשת מותגים כמו לואי ויטון ומוסקינו, כל המותגים הגדולים שאנחנו מכירות. אני סלדתי מזה כל השנים, הפריע לי שזה מה שחשוב לה ומעניין אותה ובסופו של דבר, אני סוגרת מעגל וגם אני עוסקת במעצבים. בעיקר עיצוב ישראלי, חייבת להודות שזה יותר מרגש אותי מתיק של שאנל. הכל קרה תוך כדי החיבור למפגשי נשים והרצון ליצור להן עניין. היום כל התעשייה, כולם מבינים שאנחנו מוכרים סיפור ולא מוצר".

יריד About Us (צילום: אורי שדה)
ליצוק תוכן לשופינג (צילום: אורי שדה)

אנחנו לקראת פתיחתו של היריד העשירי בסוף השבוע, איך התחילה היוזמה?

"הרעיון הגיע מהמחשבה להרחיב את מה שעשינו ב'קרינה' למשהו גדול יותר. אני מאמינה שמה שמעניין את הצרכן בסופו של דבר זה לא לקנות את המוצר, אלא לחוות חוויה כשהוא קונה אותו, ב'קרינה' משהו תמיד קורה, אני מספקת הרצאה, מפגש או סדנה וכך גם בירידים שלנו".

 

לא חסרים ירידים וחנויות פופ-אפ למיניהן, אז מה בכל זאת סוד ההצלחה שלו?

"היריד תמיד נפתח עם איזשהו תוכן. בתחילת הדרך זה היה הרצאות של מוטי רייף, ריי שגב ואנשים נוספים בולטים בתחומם. בהמשך העברתי תצוגות אופנה עם נשים אמיתיות שדיגמנו על המסלול, קראנו לזה REAL WOMAN MAKE FASHION. ביריד החורף האחרון השנה, חברתי לקרן בר גיל, אוצרת אמנות מדהימה, היא אצרה לנו תערוכת אמנות ואנחנו ממשיכות גם הפעם עם השילוב של אמנות ולייף סטייל. רציתי שכל מי שצורך אמנות בארץ יתחיל גם להנות מעיצוב ישראלי, מאופנה וביוטי מקומיים. שואלים אותי המון, למה קוראים לזה יריד? כי זה לא. ליריד יש קונוטציה של משהו מאוד גדול, צפוף, שוק. פה זאת חווית קניה אחרת, הכל מרווח, החנויות נראות אותו דבר, הכל לבן, אנחנו משקיעים בבינוי, בשילוט של המעצבים, במוזיקה. יש חוויה כוללת של אוכל ושתייה. נמאס לנו כבר לשמוע את המילה קהילה, אבל יש את התחושה הקהילתית, שכולן מכירות את כולן וכולן מרגישות שייכות. הכל עד הסוף, יורדים לפרטים הכי קטנים בחוויית הלקוח ומרגישים את זה".

(צילום: ערן לוי)

הזכרת את הקהילה הגדולה שמקיפה אותך, יש נושאים מסוימים שאת בוחרת לקדם מולה?

"הכל קורה תוך כדי תנועה למצב. אם הגעתי לגיל שמדברים על ויברטורים אז הבאתי אותם ליריד, אם הנושא של בוטוקס העסיק אותי אז מתחילים לדבר על זה, 'וואנדרוומן התפטרה' היה פאנל שעשיתי עם רותם איז'ק שנמאס לנו להיות הנשים המושלמות. אז זה נורא תלוי במציאות שלי בחיים והקהילה שלי, בשעה שאני נמצאת בה, זה מאוד אותנטי ואמיתי. לשים נושאים שלא מדברים עליהם, להביא את הדבר שאנחנו מתביישות להגיד בקול רם ובתוך הקהילה כן מעיזים להוציא את זה החוצה".

 

איך בוחרים את המעצבים ליריד? מה מאפיין אותם?

"אני לוקחת את הנושאים שמעניינים אותי; ביוטי, הום, אופנה, אקססוריז ומתחילה לחפש. אני מודה שאנחנו היום במקום מאוד טוב ויש רשימת המתנה להשתתף ביריד, האינסטגרם הוא כמובן גם כלי שמאוד עוזר. תמיד יש את העוגן המרכזי, המעצבים שאיתי מהיום שפתחתי ואני לעולם לא אשכח להם את זה. בירידים שהיו חלשים בתחילת הדרך והם עדיין היו נאמנים לי לא משנה מה, תמיד יהיה להם מקום אצלי ביריד והם גם מחדשים ומגוונים תלוי עונה".

חויית קניות אחרת (צילום: אורי שדה)
לייף סטייל, תוכן ועיצוב ישראלי (צילום: אורי שדה)

הצלחות מלוות בכמה רגעי קושי או משבר בדרך

"כשאת מקימה מותג, לוקח זמן להבין מי קהל היעד, מה מעניין אותו, איך מטרגטים אותו ברשת, מה היחס הנכון, מי הקהל ומה הוא אוהב. לקח זמן, הירידים הראשונים לא היו הצלחה גדולה, מעט הגיעו, מעט קנו, מעט שיתפו פעולה, לא כל מעצב שרציתי אמר כן ובאמת לוקח זמן להבין מה-DNA שלו. הייתי בוכה ירידים שלמים שחוויתי כישלון, לא באים אנשים. אני חושבת שביריד מספר ארבע התחלנו לעלות על הגל, להבין מי הקהל וזה עלה ועלה ונהיה דבר טוב, הבנו שיש לו קיום".

 

איך בכל זאת מרימים את הראש אחרי כישלון?

"את צריכה להיות עם אמונה מאוד גדולה שאת עושה משהו נכון, משהו טוב. אז יושבים עם הצוות ומתחילים לנתח מה עבד ולא עבד, מה הקהל אהב או לא אהב. את כל הזמן בתזוזה בלהבין איך לשפר וכשאת קשובה לזה אין סיבה שלא תגדלי מזה".

(צילום: אורי שדה)
בחלל הטרמינל לעיצוב בבת ים (צילום: אורי שדה)

על אילו עוד פרויקטים מעניינים את עובדת בימים אלו?

"אני מלווה מותגים ברמה של איך לבנות קהילה, איך עושים את זה נכון ברמה השיווקית. אני מלווה סטודנטים דרך ה'טרמינל', שזה הדבר שהכי מרגש אותי, לקבל סטודנטים שזה עתה סיימו את לימודיהם וללוות אותם שנה, מרגש לראות את ההתפתחות. אני חושבת על הפרויקט הבא שלי, שזה להרחיב את את 'קרינה', אני רוצה ליצור חלל ש'קרינה' וההרצאות יהיו שם וגם משרדים, אופן ספייס למעצבים, לאנשים מהתעשייה שלנו; מנהלת אתרים, יועצת עסקית, מעצבת אופנה או מנהלת מותג, כולן ישבו באותו חלל וההרצאות יהיו בהתאם לאותם אנשים שחולקים את החלל".

 

לסיום, מה המסר שהיית רוצה להעביר לאותם מעצבים בתחילת דרכם?

"לפעמים יש רגעים בדרך שאתה לא מאמין בעצמך, אני חושבת שמספיק מישהו אחד שרואה אותך, סומך עלייך ונותן לך הרבה כוח. במקרה שלי בעלי מאוד תמך בי, פתחתי עסק, הקמתי יריד ובשנים הראשונות לא היה קל והוא היה שם לתמוך, לראות אותי ולהאמין בי. יש כל הזמן קולות רקע וצריך ללמוד להשתיק אותן ולהקשיב לעצמך, זה באמת קלישאתי, אבל זה מאוד נכון כי כשאתה מחובר לעצמך אין סיבה שלא תצליח. אני מרגישה שאנחנו חיים בעידן שברשתות החברתיות והאינסטגרם נורא קל להתבלבל, אז מספיק אדם אחד שרואה אותך ואתה מחובר לעצמך והשמיים הם לא הגבול".

 

About us, טרמינל לעיצוב בת ים, 1-3.6

אולי יעניין אותך גם...