באדיבות Louis Cleiton

תיק משלוחים גרסת קוטור

לואי ויטון על קטנועים בדרך למשלוח הבא

בית האופנה הצרפתי לואי ויטון מתמחה באביזרי אופנה יוקרתיים. התיקים שלהם מזוהים בעור בגוון חום מכוסה באותיות המשולבות האייקוניות, סמל המותג. בימים אלו רץ ברשת דגם חדש, תיק לשליח. האם נראה בקרוב קטנועים מובילים משלוחי מזון חם בתיקים מהודרים של מותג אופנת קוטור? עוד לא.

 

בעוד שחברות אופנה גבוהה כמו לואי ויטון מצהירות על שנת שיא חדשה במכירות עם מספרים שמזנקים משנה לשנה, בחברות אחרות המצב שונה מאוד. המיתון הכלכלי הביא לאובדן עבודה אצל רבים ואנשים נאלצים לקחת עבודות לא רשמיות ומשלימות כמו לדוגמה משלוחי מזון. "בברזיל, המשכורת השנתית של השליחים שעובדים על אפליקציות משלוחי מזון, בממוצע, היא 1.8 מהמחיר המקביל של  תיק היד הפופולרי ביותר של לואי ויטון", מספרים לנו.

בדרך למשלוח הבא? באדיבות Louis Cleiton
לואי ויטון על קטנועים, באדיבות Louis Cleiton
משלוחי קוטור, באדיבות Louis Cleiton

כמו במקומות אחרים בעולם, בברזיל מתנהל מאבק למען זכויות העובדים בענקיות האפליקציות למשלוחי מזון. הסטודיו הברזילאי בשם 'Louis Cleiton' לא נשאר אדיש ומגיב למצב. הפרויקט בא לעורר מודעות לתנאי ההעסקה של אותם העובדים, על ידי עיצוב תיק משלוחים עשוי משישה תיקים יוקרתיים של לואי ויטון.  "החלטנו ליצור יצירה שקולעת לעובדה שהמחיר שמעטים נושאים בידיהם, רבים נושאים על הגב", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם...