הטרנדולוגים
הטרנדולוגים

שולפים את כדור הבדולח: הטרנדולוגים מציגים חלק שלישי ואחרון

נפגשנו עם יזם העיצוב גיל רויטר וחזאית הטרנדים נתלי יצחקוב לדיבור על המגמות, הטרנדים, הצבעים והמעצבים הנכונים לשנים הקרובות. אנחנו התאהבנו. בואו גם

עשר מגמות ששווה לדעת על הבתים שלנו בעתיד:

  1. הבית יהפוך טכנולוגי באפן כזה שידע לתפעל את עצמו: להזמין מוצרים חסרים מהסופר, לזהות צופי טלוויזיה ולהתאים להם תכנים, להתאים מכשירים לתכונות של דיירים וכדומה.
  2. יש מי שאומרים שטכנולוגיות חדשות אמנם ישפרו את איכות החיים ויהפכו אותם לקלים יותר אבל הן יבואו לידי ביטוי ברכות באפן שייטמע בבית וברהיטים למשל באמצעות פאנלים דקורטיביים שניתן יהיה לתכנת בהם מיני צרכים המותאמים אישית לכל אחד.
  3. הבית ידע ליצור אווירה ולהתאים לדייר טמפרטורה, מוסיקה, ניחוח וכדומה.
  4. הבית יהיה מודולרי וניתן יהיה להרכיב ולפרק את תוכנו כך שיוכל לספק צרכים שונים בזמנים שונים של היום.
  5. המטבח יישאר ככל הנראה הלב הפועם של הבית אבל גם חדר הרחצה וחדר השינה ילכו ויקבלו עוד ועוד משקל ויעוצבו כך שיתאימו לשימושים שונים ומגוונים.
  6. לצד המשולש מטבח – חדר שינה – חדר רחצה, יתפתחו בבית חללים חדשים כמו חממות למיני גידולים, סדנאות אמן ושטחים חיצוניים שיהפכו לחדרים של ממש בשל התחממות כדור הארץ שלנו והאפשרות לקיים חיים תחת כיפת השמיים.
  7. הפריטים בתוך הבית יעוצבו באפן המותאם אישית לסגנון החיים של דייריו כך שפחות תראה צריכתה המונית ויותר יכנסו ריהוט ואביזרים שיתוככנו פרטנית קצת בדומה לאופנת עילית. בגדול אפשר לומר שהמעצב יאבד ממעמדו לטובת הצרכן.
  8. לצד ההתאמה האישית, אנשים ירצו להבליט את הייחודיות שלהם בכך שיאגרו זיכרונות, אוספים ומיני חפצים מיוחדים אותם ישמרו במיני ספריות וארונות תצוגה. מגמה הפוכה תרצה לגרום לנוודים המודרניים לאגור פחות ופחות כך שהבתים יהפכו הרבה יותר קלילים.
  9. לצד הטכנולוגיה, מגמת הקיימות הכוללת שימור, שחזור ותיקון לצד ניצול אנרגיה ומשאבים תמשיך להתחזק ככל שיעבור הזמן.
  10. מכיוון שרבים יעבדו מהבית, הוא יהפוך לסוג של מבצר שיספק לאדם את כל צרכיו. מרחיקי הלכת יגידו שלא ירחק היום שדמות אווטר תדאג לכל צרכינו.

אולי יעניין אותך גם...