שולחן יוקרתי דגם AQUA אבן שיש טבעית וFénix® לבן. מעצב Fabrice Berrux

עורכים שולחן? כך תצליחו לעשות זאת נכון מבחינה עיצובית

האוכל מוכן, האורחים כבר בדרך ורק נשאר לסדר את השולחן. אז איך אתם מתכננים לעצב את שולחן החג שלכם השנה? הנה כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון

ערב חג ראש השנה הוא הזמן שלנו לבלות בחיק המשפחה, להנות מארוחה חמה וטעימה ולהתחיל את השנה העברית החדשה באווירה טובה ומתוקה. מדי שנה, אנחנו מחפשים לרענן את שולחן החג, להפתיע את האורחים שלנו ומעל הכל, להכניס אותם לאווירה החגיגית. סידור השולחן הוא ההזדמנות שלנו להוציא את הסרוויס המהודר שממתין כל השנה בארון ולשחק עם טקסטורות, צורות, צבעים ואלמנטים שונים, שאנחנו לא נוהגים להשתמש בהם בשגרה.

רימונים, שקדים, פטל. קרדיט: Unsplash

שולחנות אוכל עגולים ומלבניים לפינות אוכל יכולים להפוך כל ארוחה ביום-יום לסעודה של ממש, אבל לקראת החגים, נרצה גם אותם לקשט ולגנדר. אתם יכולים לשים מפת בד כדי להקנות אווירה רשמית כמו של משתה, אך לפעמים שולחן אלגנטי עדיף לו להשאיר כמו שהוא ולתת לאורחים להנות מיופיו. לפני שמתחילים לערוך את השולחן, חשוב לשים לב לצורת הרהיט, יש לבחור אלמנטים לקישוט ולמקם אותם, כך שיתאימו ויתחברו אליו. למשל, אם יש לכם שולחן עגול, העיצוב יתרכז בצורה מעגלית באמצע, אך אם ברשותכם שולחן מלבני, פזרו אותו לאורך כל הרהיט.

שולחן Less is more, סלון תעשייתי, קומפוזיציה של דקור קלאסי על השולחן

יש דרכים רבות לעטר את השולחן, כשהרעיון העיקרי הוא לסמן את המרכז. אפשר לעשות זאת על ידי ראנר ייעודי, שימוש בנייר חום או פיסות בד, שיעניקו אפקט של שכבתיות ומרקם נוסף. מגש מעץ או מתכת יכולים להיות פתרון טוב לאגד מספר אלמנטים יחד ולהגביה אותם מעט מגובה השולחן כדי שיהוו מוקד עניין.

 

ירוק בעיניים מביא לשולחן רעננות. שלבו צמחייה טרייה, לא רק בפרחים, אפשר לשים סוקולנטיים או עציצים שונים. אופציה אחת היא לסדר אותם באגרטל מרשים בודד או לפזר אותם בתוך מספר בקבוקים, צנצנות זכוכית או אפילו פחיות שימורים. ערבבו יחד איתם אלמנטים נוספים, כמו נרות או סרט נורות, כדי ליצור אווירה יותר רומנטית. שחקו עם הצורות של הכלים בגבהים משתנים, שיחד ירכיבו קומפוזיציה מעניינת ומושכת את העין. זכרו, לא להציב אלמנטים גבוהים מידי, שלא יסתירו ויפריעו לתקשורת בין האורחים.

שולחן עגול דגם AQUA אבן אפורה עם גידים כהים ומשטח וFénix® שחור. מעצב Fabrice Berrux

לא חייבים להשתמש רק בכלי אוכל מהודרים, אפשר לשלב מספר סטים, יומיומיים וחגיגיים יחדיו. לפעמים די באלמנט אחד שונה, כמו צלחות קינוח או אפילו כפית, כדי להעניק מראה יותר מפואר לארוחה. קערות מלאות רימונים או צלחות עם תפוחים חתוכים שמחכים להיטבל בדבש הם חלק מסמלי החג, גם הם ומאכלים אחרים יכולים לשמש תפאורה נהדרת ולהוסיף צבע ועניין לשולחן. לכן, דאגו לצלחת אותם באופן נקי ומסודר.

 

באותה נשימה, נסו להימנע מהצבת בקבוקי שתיה או צנצנות רטבים ממותגים. אפשר להגיש אותם בתוך כלי ייעודי למזיגה או פשוט להניח אותם בצד על השיש או על עגלה קטנה. הבחינו בין שפע לעומס ואזנו בין הרצון להעניק לאורחים שלכם סעודה עשירה ומרשימה, לארוחת חג נעימה, נוחה ונינוחה. לסיום, בחרו סגנון וקו עיצוב אחד שיוביל אתכם באותו הערב והתמידו בו. אין כללים, חשבו איזו אווירה אתם מעוניינים לייצר והערכים שאותם הייתם רוצים להעביר כדי להתחיל את השנה החדשה. שנה טובה ומתוקה!

 

הכתבה בשיתוף פיטרו הכט

ראנר קאנבס בצבע חבל על שולחן עץ. קרדיט: Unsplash

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...