מעדניית עדינה, איקה שוקולד, בתיה פרחים
מימין: @ikachocolate, שירה צידון ל@adina.tlv, ו-@batya_flowers

נשים בפרונט: החנויות השוות שהן הכל חוץ מ'רכות ועוצמתיות'

אם היה לכם עסק, איך הייתם קוראים לו? אניטה, עדינה ושונה פתרו את הבעיה הזאת עוד לפני שנוצרה ושמו את עצמן בפרונט. כי למה לא בעצם?

יום האישה לא מדבר אלינו. אנחנו נשים ויש אנשים שהם גברים, ורובנו יודעים לאיזו קבוצה אנחנו שייכים או שייכות ומבחינתנו כולם שוות ושווים תמיד. זה לא עוצר בעדנו מלהמליץ לכם היום על 6 חנויות מלאות סטייל, טעימות ועם אינסטגרם שיותר מראוי למעקב שלכם. ברשימת החנויות הזו, שמן הולך לפניהן פשוט כי הן ממש טובות. העובדה שהן נשים, פחות רלוונטית.

 

עדינה

@adina.tlv

מעדניית עדינה בשינקין נפתחה לפני 4 חודשים בלבד וללא ספק כבר כבשה את הרחוב התל אביבי. עמנואל ועדי הקימו יחד את בוטיק הגבינות, שמני הזית, הדבש ומוצרי האיכות כאחות צעירה וטעימה של מותג חנויות היין מנו וינו. אם תהיתם על הסיבה לשמה, נספר לכם כי בסיסו של השם הגיע מבעלת המקום עדי, כמחווה לשמה ובצירוף כפל משמעות נחמד שכן באנגלית עדינה פירושו דליקט, המעיד גם על המוצרים האיכותיים הנמכרים במקום.

שונה

@shunajewelrystudio

הסטודיו לתכשיטים 'שונה' הוקם על ידי שונה גומן, בוגרת מחלקת תכשיטים ואופנה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים. “מבחינתי החלק המאתגר ביותר בייצור תכשיט הוא שימוש בצורה ובחומר כדי לספר סיפור. הרגע המרגש ביותר בתהליך זה הוא העברת התכשיט לאדם הנכון שימשיך את סיפורו שלו." 

בתיה

@batya_flowers

את חנות הפרחים של בתיה ממש לא כדאי לכם לפספס וגם לא את הסיפור שמאחורי השם. לפני שלושה שבועות הגשימה עדי את החלום והפכה מחסן ברחוב ראשי לחנות פרחים מיוחדת. כשהחליטה לחשוב על שם לעסק שלה לא היה לה צל של ספק שתקרא לחנות 'בתיה'. מופתעים? גם אנחנו היינו. בתיה הוא שם החיבה של עדי בין חברותיה ולמרות התחקיר המעמיק שהיא עברה, גם היא לא הצליחה ממש להסביר איך זכתה לו ומה זה אומר 'להיות בתיה'. עדי טוענת שזה כינוי לאופי של בן אדם. חושבים שגם אתם בתיות?

אניטה

@anita_gelato_israel

לפני כמעט 20 שנה אמא אניטה ובנה ניר היו מקציפים פינוקים קפואים לחברים והשכנים. הוא היה מכין את בסיס הגלידה והיא את הריבות המשגעות שיצרו טעם ביתי נהדר לכל גלידה מעשה ידה. ברבות השנים החליטו האם ובנה למכור את הגלידות שלהם בעגלה בשוק המקומי וזכו מהר מאוד להצלחה אדירה עד שנפתחה החנות הראשונה של גלידה אניטה. מאז ועד היום, הטעמים הקסומים של אניטה כבשו את העולם.

כרמלה

@carmella.co.il

משפחת חסיד הוותיקה הייתה מראשוני הרוכלים בשוק הכרמל בתל אביב. למעלה מ 50 שנה של פירות וירקות טריים מידי יום הביאו את הדוכן הקטן בשוק לעסק משגשג ומגוון שלא מתפשר על טריות, איכות ושליחת המוצרים של שוק הכרמל ממש עד פתח הבית. השם כרמלה, כפי שמשתמע, הגיע משוק הכרמל המפורסם ששינה את שמו ואת מגדרו לכרמלה הנשית, חובבת הפירות האיכותיים והירקות היפים.

איקה

@ikachocolate

איקה כהן, שוקולטיירית, יזמית ובעלים של 'Ika Chocolate' היא בעלת ניסיון עשיר של למעלה מעשור בתעשיית השוקולד. את הכשרתה בתחום רכשה אצל מיטב המומחים בבירות השוקולד העולמיות, צרפת ובלגיה ואף הגיעה עד למרכז אמריקה, יבשת המוצא של פולי הקקאו, כדי להרחיב את הכרותה עם תרבות השוקולד מקרוב.

אולי יעניין אותך גם...