מצאנו צבעוניות וסטייל בעיר האפרורית והקרירה. (Pexels)

מסעדות, חנויות עיצוב ומעלית אחת: המלצות לג'יט לביקור בפרנקפורט

כחלק מביקורנו בתערוכת 'אמבינטה' בשבוע שעבר, הגענו לפרנקפורט ומצאנו צבעוניות וסטייל בעיר האפרורית והקרירה

כחלק משאיבת השראות מסביב לעולם, מגזין לג'יט תר אחר תערוכות העיצוב הגדולות בעולם והשנה, לאחר שנתיים של מגפה, הוזמנו למרכז התערוכות והירידים בפרנקפורט שהציג בשבוע שעבר שלוש תערוכות מרכזיות שהגדולה ביניהן הייתה תערוכת 'אמבינטה' שהציגה את המגמות והטרנדים לעולמות העיצוב, ההארחה והפנאי לשנה הקרובה. לאחר יום אינטנסיבי ביריד ומעבר בין ביתני המותגים הגדולים והקטנים, חזרנו למרכז העיר התעשייתית, העמוסה בגורדי שחקים, אנשי עסקים, ורחובות אפרוריים שביניהם הצלחנו למצוא כמה פנינות נסתרות.

 

המלצות לג'יט לפרנקפורט. (Pexels)

לאחר כמה ביקורים בעיר, ריכזנו עבורכם את החנויות, המסעדות ונקודות ציון יוצאות דופן לביקור ייחודי וטעים במיוחד.

 

בגזרת חנויות העיצוב המומלצות, 'The Listener' ו-'Design House Stockholm' יציעו לכם מגוון הנע בין אובייקטים שונים לעיצוב של מותגים מוכרים כמו HAY, קנזו או טום דיקסון ומותגים ומעצבים מסקרנים אחרים, טקסטיל לבית, אקססוריז ומוצרי גינון ואפילו ביגוד.

עוד חנות מפתיעה מעבר לנהר הריין היא 'nuuna' שאת הדוכן שלהם פגשנו ביריד ומיהרנו לגשת לחנות במרכז העיר. המותג מחזיק באג'נדה האופטימית: "מחברות מאחסנות את הרעיונות שלנו וכך כדאי שיראו" ומכיל מגוון רחב של כלי כתיבה ומחברות מכל פלטת הצבעים, בעיצובים ייחודיים וסלוגנים מעוררי חיוך. ממש בסמוך נמצאת חנות המתנות 'make someone happy' שמתפעלת גם כסוכנות קריאטיב וכהוצאת ספרים ולגמרי שווה ביקור.

מעורר חיוך. (מגזין לג'יט)

בנוסף ביקרנו ב- 'BULTERS', חנות סטוק שיקית לבית שאמנם נמצאת בטווחי המחירים ומזכירה את 'מקס סטוק' המקבילה הישראלית אבל מאופיינת בעיצוב אלגנטי ומוקפד שעוקב אחרי הטרנדים האחרונים.

מ-'idee', חנות יצירה קסומה, פשוט לא הצלחנו לצאת. כל המחלקות שלהם ימשכו אתכם אליהן, מציוד לאמנות, לכלי תפירה, ועד לאבזור למסיבות, תכשיטים, וקישוטים. הפריטים מעוצבים בצורה נקייה, מתוקה ואסתטית מעבר לפונקציונליות מנצחת.

ולקינוח, בין המסעדות המוצלחות שאנחנו מאוד ממליצים עליהם, היו מסעדת 'MEDICIS' שהוקמה על ידי שני אחים שפים עם מטבח אירופאי-מודרני ומציעה מנות מטריפות כמו טארט פבלבה ואטריות כמהין עם צנוברים ופרמזן.

בסמטה אחורית נמצאת ה- 'bidlabu', מטבח ביסטרו משובח שמעבר לשילוב טעמים מנצח, הצלחות והאסתטיקה פשוט גונבים את ההצגה.

למי שחפצה קיבתו באוכל ויאטנמי אותנטי ברמה גבוהה, מוזמן לקפוץ ל- 'Goć Phố' להתנחם במנת מרק נודלס ויאטנמי מסורתי.

לאן יוצאים? במלון 'Flemings' יש רופ-טופ עם תצפית יפה לעיר שהולכת טוב עם דרינק בצד, אבל האטרקציה האמיתית היא בעצם המעלית. המעלית הייחודית של Kerhahn paternoster משנת 1952 שוחזרה והיא עדיין תקינה. העיצוב יוצא הדופן כולל שני פירי מעליות ללא דלתות, הנעים ברציפות מעלה ומטה בסיבוב כשהנוסעים קופצים פנימה והחוצה בקומות הרצויות להם. אל דאגה, זה לגמרי בטוח.

 

אנקדוטה חביבה: סביב הקמת רשת המלונות הגדולה מסתתר סיפור מפתיע בו מייסד הרשת שעבד לפני שנים כנהג מונית בניו-יורק, הסיע את יוצר סרטי ג'יימס בונד, איאן פלמינג. בשיחה קולחת הם דיברו איך אפשר להקים את המלון האידיאלי, שיחה שהפכה מהשראה להלכה למעשה. מייסד המלון לא היה צריך להפליג רחוק עם הדמיון וקרא למלון "פלמינגס", על שם הנוסע המפורסם.

קופצים, עולים. (באדיבות INGA JANOVIC)

אולי יעניין אותך גם...