רונה יעקבי, ארט מנצח
רונה יעקבי, צילום פרטי

מהעיזים של Yellow ל-200 ניצבים לפרסומת של yes: ארט מנצח

עשרים שנה היא בתחום ואם יש מישהי שראתה הכל – זאת היא. עכשיו היא מספרת על הפרויקט האדיר שנגנז, הפלופ הגדול שהפך להצלחה מסחררת והדברים שגורמים לעיניה לנצנץ

תגידו נעים להכיר לרונה יעקבי. בעלת משרד מיתוג ופרסום 'רונה ועידו' יחד עם שותפה עידו בן דור, מרצה בשנקר, שופטת בפסטיבל הפרסום בקאן, ועם עשרים שנות ניסיון במקאן אריקסון תל אביב שם כיהנה כסמנכ"ל הקריאייטיב של חברות כמו יס, תנובה והמשביר לצרכן ועבדה עם לקוחות רבים מבערך כל התחומים כמו ארומה, חיפה כימיכלים, פרוטרום, קפה איטליה, גומבה ועוד ועוד ועוד.

 

הזמנו אותה לפתוח בחגיגיות את המדור החדש שלנו 'ארט מנצח' שיחשוף את הארטים המובילים במשק, אלה החתומים על הפרסומות והקריאייטיב שאנחנו רואים בכל מקום, החדים, היצירתיים, היפים ובעיקר, אלה שמזמן כל קשר ביניהם לבין הקופסה ממנה יצאו נעלם.

כל הנוצץ זהב הוא

מה הקמפיין שעשית שהכי אהבת?

קשה לבחור קמפיין אחד מתוך עשרות קמפיינים, ובכל זאת אם צריכה לבחור אחד שממש נהניתי לצלם, זה הקמפיין לyes עם ג׳יימס גנדולפיני (מהסופרנוס). הגענו ללוס אנג'לס לצלם אותו, הפגישה הראשונה היתה מפחידה, בכל זאת ראש ארגון פשע, אחרי זה הסתבר שהוא איש מקסים וצנוע ושחקן מדהים שהפך את הפרסומת לבלתי נשכחת ועשה עבודה מעולה לyes.

קמפיין נוסף שמאוד מאוד אהבתי היה תנובה בתים. קמפיין שמסמל את תמצית הישראליות, על מה זה לגדול בבית ישראלי. לכל אחד יש זיכרון חזק מהבית שבו גדל, לקחנו את הזיכרון הזה והפכנו אותו לאייקון של בית.

קריאייטיב שראית בצעירותך וגרם לך להבין שזה המקצוע שאת רוצה להיות בו?

כן זה אולי קלישאה, אבל הקמפיין המפורסם של קסטרו עם המעיל עלה בערוץ 2 והתלהבתי ממש, זה היה נועז ומפתיע ואמרתי לעצמי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה.

מהם האלמנטים הכי חשובים בעינייך לקריאייטיב מוצלח?

אני כבר 24 שנה בענף הפרסום (כן התחלתי בגיל 6) ועדיין הכללים הם אותם כללים וזה הולך ככה:

רעיון אחד גדול מה הדבר האחד הזה שנגיד על עצמנו שיהיה מעניין או מושך. הקמפיין עם ה…

בולטות/שונות רעיון בולט בין בליל הפרסומות, משהו שונה כל מה שעושים המתחרים

תובנה רעיון שיושב על תובנה מוכרת, שקל להזדהות איתו (ככה בדיוק אני מרגיש)

ENTERTAIMENT בסוף, או אולי בהתחלה, אנשים רוצים שנצחיק אותם/נרגש אותם, נבדר אותם

לספר סיפור לוגו יפה זה אחלה, אבל בסוף מיתוג טוב הוא היכולת לספר סיפור, שדרכו אפשר להתחבר למותג. את הקריירה שלי התחלתי במשרד פרסום ולכן אימנתי במשך שנים את השריר של לספר סיפור, בכל מותג שאני מעצבת אני קודם כל מספרת את הסיפור והחוויה שהמותג מציע.

זכירות מיתוג טוב נתפס בראש, זה יכול להיות אייקון, צבע מסוים, משהו חזק וזכיר.

קמפיין הכי טוב שראית בשנה האחרונה בארץ?

השפה הפרסומית של  ליברה. ליברה הצליחו לפתח שפה בולטת, מבודלת ושונה, בכל קמפיין יש הפתעה קטנה שמחכה בסוף, ולמרות שאת יודעת שהיא תגיע, זה עדיין מצליח להפתיע אותך. גם מבחינת צבעוניות וגם מבחינת סגנון הקמפיין, פיצחו משהו חדש ואחר.

דוגמא לקמפיין אחד שנכשל והיית מופתעת?

לפני מאות שנים ממש בתחילת דרכי כתבנו קמפיין לקפה 4 קראט, על מישהו שנוסע בכל העולם לחפש את הקפה המושלם ובסוף מגלה שהוא אצלו בבית. ופעם כשעולם הפרסום היה זוהר שלחו אותנו, ממש ככה במטוס סביב העולם לצלם את הלוקיישנים הכי מושלמים, טסתי לחודש למרוקו, אירלנד, מקסיקו, ניו יורק ופראג. כשחזרנו לארץ עם קמפיין מרהיב, הגיע יועץ חדש ללקוח והחליט לגנוז את הקמפיין כי הוא לא הרגיש לו ישראלי.

 

דוגמא לקמפיין אחד שלך שהצליח בטירוף והיית מופתעת?

קמפיין העיזים של yellow, זה התחיל בשמחה גדולה על קריאייטיב כיפי ומצחיק, 10 דקות לפני הפרזנטציה, הסופרוויזרית הבכירה (בלי שמות) עברה על המצגת וצרחה עלינו בטירוף שביזיון כזה היא לא ראתה הרבה זמן, והיא כבר זימנה לאחרי הפרזנטציה ישיבת בליימסטורמינג (ההתחכמות במקור). רק שלמרבה הפלא, הלקוח התלהב בטירוף והשאר היסטוריה.

הפרויקט הכי מהנה שהיה לך ב-10 השנים האחרונות?

הייתי במשך 8 שנים סמנכ"לית הקריאייטיב של yes וממש קשה לבחור קמפיין אחד, זו חוויה מטורפת לעבוד על מותג שמוכר חוויה קולנועית אדירה! מהקמפיין עם גנדולפיני, איליין מסיינפלד, דרך סיפורים קולנועיים מטורפים וצילומים בכל העולם. היינו כותבים  תסריט על 200 ניצבים במלחמת אזרחים ושבועיים אח"כ, אני מצלמת בהרים המושלגים של רומניה 200 ניצבים, סוסים ותותחים, אלה חוויות שאי אפשר לתאר במילים, סיפוק אדיר וחוויות אינסופיות.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...