שמלת ערב של גדעון אוברזון. באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

מאחורי כל תיק יש סיפור

לג'יט מעניקה הצצה ראשונה לקטלוג האופנה ותיקי המותגים שיעמדו למכירה פומבית בחודש הבא בבית מכירות פומביות "תירוש"

תיק בירקין שכבר אין להשיג של הרמס, או מהדורה מוגבלת של יאיו קוסמה ולואי ויטון, כל אלה ועוד פריטים נבחרים מבתי האופנה הגדולים ביותר משתתפים במכירת האופנה הקרובה ב"תירוש". כמי שביסס את עצמו כבית המכירות הפומביות לפריטי אמנות הנחשב והגדול בארץ, שמאז הקמתו לפני למעלה מ-30 שנה קיים יותר מ-170 מכירות פומביות, בית מכירות פומביות "תירוש" פותח את שעריו לקהלים נוספים ועורך מכירה שיקית במיוחד המתמקדת הפעם באופנה ותיקי מותגים, חלקם וינטג', חלקם מקולקציות ומהדורות מוגבלות.

 

בקטלוג אפשר למצוא את שלל המותגים ובתי האופנה הגדולים ביותר מגוצ'י, פראדה, לואי ויטון, איב סאן לורן, שאנל, ולנטינו ועד למותגים מקומיים כמו גדעון אוברזון. המכירה תתקיים ב-26.3 ותתחיל בקוקטייל נוצץ למוזמנים שלאחריו יפתח אולם התצוגה בהרצליה פיתוח לקהל הרחב ותחל המכירה.

בירקין של הרמס. באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

כמה פריטים מעניינים מהקטלוג שתפסו לנו את העין:

הבירקין של הרמס הוא אחד מהתיקים האייקוניים והמבוקשים בעולם הידוע כעבודת אומנות העשויה ללא דופי ומחומרים יוקרתיים. הבירקין הוא סמל מובהק למעמד ויוקרה. כל תיק מיוצר בעבודת יד על ידי אומן בודד, תוך שימוש רק בעור ובגימורים המשובחים ביותר. הבירקין הפך לאביזר עיקרי עבור סלבריטאים ומשפיעני אופנה, עם מחירים שנעים בין עשרות אלפי למאות אלפי דולרים. הבלעדיות והביקוש הרב שלו הביאו לרשימות המתנה ארוכות, מה שהופך אותו לפריט נחשק עבור חובבי האופנה ברחבי העולם. במכירה הקרובה המחיר המשוער שלו נע בין 15,000-20,000 דולרים.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש
באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

שאנל 2.55 הוא התיק המפורסם ביותר של מותג האופנה שאנל, שנוצר בשנת 1955 על ידי המעצבת קוקו שאנל. השם "2.55" מתאר את תאריך ההשקה של התיק – בפברואר 1955. התיק נחשב לסמל של נשיות וקלאסיות והעיצוב היוקרתי שלו כולל מרקמים מיוחדים, רצועות עור וכפתורי לחצן מוזהבים. השאנל 2.55 היה תיק רב-שימושי ופונה לנשים משלל הגילאים ושכבות האוכלוסייה, על כן הוא נחשב עדיין לתיק האופנה הכי מבוקש ומשובח של המותג בעולם. במכירה הקרובה יעמוד למכירה  Chanel Black and Gold Graffiti, דגם 2.55 שיוצר בשנת 2019 במהדורה מוגבלת.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

DIONYSUS, אל היין במיתולוגיה היוונית היווה את ההשראה לעיצוב התיק הבא שכולל אבזם ייחודי בצורת פרסה, עם ראשי נמר בקצוות כמחווה לדמות האל המפוסלת כנמר. התיק הוצג לראשונה כחלק מקולקציית אביב-קיץ 2015 של גוצ'י בניהולו האומנותי של אלסנדרו מישל. ה- DIONYSUS זכה במהירות לפופולריות בקרב חובבי אופנה וסלבריטאים, ומאז הפך לאחד מהתיקים העיקריים בארונותיהם של חובבי אופנה רבים.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש
באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

בשנת 1978 השתלטה מיוצ'ה פראדה על העסק המשפחתי והחלה להתנסות בחומרים חדשים לתיקים. היא גילתה את הניילון, בד עמיד וקל משקל ששימש בעבר בעיקר לציוד צבאי וחוץ. פראדה הוציאה את תיק הניילון הראשון שלה, Vela, בשנת 1984. ה- Vela היה תיק גב פשוט ופונקציונלי עשוי ניילון שחור, והוא זכה במהירות לפופולריות בקרב סטודנטים ומטיילים. בשנות ה- 90, תיקי הניילון של פראדה זכו לפופולריות רבה עוד יותר בזכות עליית ה"מינימליזם". סלבריטאים ומשפיעני אופנה החלו להצטייד בתיקי ניילון של פראדה, שהפכו לסמל סטאטוס. מאז 2021, התחייב המותג להשתמש רק בניילון ממוחזר במוצרים שלהם, זאת במטרה לקדם קיימות, מודעות סביבתית ולהפחית פסולת.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש
באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

שיתוף הפעולה של האמנית היפנית Yayoi Kusama למותג LOUIS VUITTON הינה שותפות פורצת דרך שהפגישה שני שמות איקוניים בעולם האופנה והאמנות. Kusama, המפורסמת בזכות השימוש הנועז שלה בצבעים ובנקודות, חברה ללואי ויטון כדי ליצור אוסף של תיקים, נעליים ואביזרים במהדורה מוגבלת. הקולקציה, שהושקה לראשונה ב-2012, זכתה להצלחה גדולה ונמכרה במהירות. היא הציגה את הנקודות הייחודיות של Kusama בצבעים מרהיבים, שהוחלו על העיצובים הקלאסיים של לואי ויטון, ויצרו אוסף שובב וייחודי. הקולקציה נותרה פיסת היסטוריה אופנתית נחשקת ולאור הצלחתה הרבה בעבר והביקוש האדיר בשוק, הוכרז לאחרונה על שיתוף פעולה מחודש בין המותג לאמנית המפורסמת. תיק LOUIS VUITTON X YAYOI KUSAMA NEVERLESS MM הוא תיק הדגל של הקולקציה משנת 2012.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש
באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

LANVIN הוא בית אופנה צרפתי, מהוותיקים ביותר, אשר נוסד בשנת 1889 על ידי ז'אן לנווין. במהלך המאה ה- 20 ניהלו את המותג מעצבים ידועים בהם: אנטוניו קאסטילו, קלוד מונטנה ועוד. בשנת 2001 מונה אלבר אלבז ז"ל למנהל הקריאייטיב של לנווין, והוא החיה את המותג בעיצובים המודרניים והנשיים שלו. כהונתו של אלבז בלנווין נמשכה עד 2015, והוא הוביל להחזרת המותג לגדולה בעולם האופנה העכשווי. במכירה תעמוד החליפה המוזהבת למכירה.

באדיבות בית מכירות פומביות תירוש

המכירה תתקיים ביום ראשון ה26.3 בשעה 20:30 ופתוחה לקהל הרחב באולם התצוגה של בית מכירות פומביות תירוש בחבצלת השרון 35 הרצליה פיתוח.

אנחנו כמובן נהיה שם.

אולי יעניין אותך גם...